Porsche 911 GT3 RS a jeho 500 atmosférických koní jsou konečně tady

Čekání je u konce. Nejostřejší z nejostřejších, Porsche 911 GT3 RS, konečně přijíždí do Ženevy spolu s novým Caymanem GT4. Než se ale pustíme do technických detailů, které jsou v případě GT3 RS vskutku dechberoucí, připomeňme si jednu zásadní věc.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Za 911 GT3 RS a Cayman GT4 vděčíme SUV Cayenne. Ono vydělává peníze, které pak Porsche investuje do vývoje těchto specialit. Ne snad, že by se běžná 911 neprodávala...

Tahle dvě auta jsou výsledkem obchodního úspěchu vozů jako je naftová Panamera a SUV Porsche Cayenne. Proto pokud stále patříte k těm pobouřeným tradicionalistům, kteří si rvali vlasy i tehdy, když Porsche přešlo k vodnímu chlazení u 911, pochopte už, že bez SUV a naftových motorů by prostě Porsche takové speciality, jako 911 GT3 RS a Cayman GT4, dělat nemohlo.

Duel: Audi R8 4.2 FSI vs. Porsche 911 Carrera 4S na českých silnicích

Duel: Audi R8 4.2 FSI vs. Porsche 911 Carrera 4S na českých silnicích

Nové Porsche 911 GT3 RS přichází s plochým atmosféricky plněným šestiválcem 4,0 l o výkonu rovných 500 koní, který se točí do 8800 ot./min. Možná někoho zklame absence tradičního manuálu, ale převodovka PDK je na okruhu skvělá a posouvá možnosti tohoto Porsche ještě dál. Navíc zrychlení na stovku za 3,3 sekundy a na 200 km/h za 10,9 sekundy by s manuálem asi možné nebylo.

Pohotovostní hmotnost GT3 RS je 1420 kg, což je proti standardní GT3 úspora jen 10 kg. Ale auto má vyšší výkon, jinak nastavený podvozek, účinnějších brzdy a efektivnější aerodynamiku, takže o výrazném nárůstu reálné rychlosti se nedá pochybovat. Porsche tvrdí, že nová GT3 RS zajede Nordschleife za 7 minut a 20 sekund. Pokud máte zájem, připravte si minimálně 181 690 eur, tedy asi pět milionů a nějaké drobné.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

 

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

bazar

Porsche Cayenne 3
Rok výroby: 2011
Stav: 81 410 km
Cena: 1 000 000 Kč
Porsche Cayenne 3
Rok výroby: 2011
Stav: 165 971 km
Cena: 820 000 Kč
Porsche 911 3,4
Rok výroby: 2012
Stav: 49 701 km
Cena: 1 850 000 Kč
Porsche Cayenne 3,6
Rok výroby: 2008
Stav: 155 155 km
Cena: 430 000 Kč
Porsche Cayenne 3,2
Rok výroby: 2006
Stav: 267 049 km
Cena: 200 000 Kč
Porsche Cayenne 4,5
Rok výroby: 2007
Stav: 188 379 km
Cena: 300 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků