Porsche 911 GT3 RS: 450 atmosférických koní

Porsche pokračuje s ofenzivou inovovaných modelů. Nyní došlo na vrcholnou 911 GT3 RS a je se opět nač těšit...

Není to tak dávno, co Porsche uvedlo nové provedení typu 911 Turbo, který jsme vám představili na tomto místě, a již je tu s další horkou novinkou.

Model 911 GT3 RS pro rok 2010 přináší řadu dílčích modifikací a mírně zvýšený výkon atmosféricky plněného plochého šestiválce s objemem zvětšeným z 3,6 na 3,8 l. Ten tak nyní dává o 15 koní více než dosud, takže jeho špička činí 450 koní (330 kW), a lze jej točit až do báječných 8 500 ot./min. Motor je doplněn výhradně šestistupňovou převodovkou s manuálním řazením, přičemž její převody i dráhy řadicí páky jsou v porovnání se standardním typem GT3 o poznání kratší.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Pro zlepšení jízdních vlastností byl dále modifikován osvědčený systém aktivního pérování PASM (Porsche Active Suspension Management). Rozšíření rozchodu kol na obou nápravách umožnilo zvětšní blatníků, aktivní závěsy motoru jsou schopny měnit svoji tuhost v závislosti na provozních podmínkách. Při agresivní jízdě tyto závěsy zesílí kontakt motoru s karosérií, zatímco při pomalé jízdě poněkud změknou, aby zlepšily komfort cestování běžnými silničními rychlostmi.

Cílem konstruktérů bylo rovněž dále snížit pohotovostní hmotnost vozu, což se podařilo také instalací nového titanového výfukového traktu či li-ionového akumulátoru (ten sám prý ušetřil 10 kg).

Zvenčí je 911 GT3 RS jedním z nejagrasivnějších vozů, jaké se kdy u Porsche zrodily. Vyznačuje se kontrastním barevným provedením, přídí a zádí upravenými podle současných stylistických trendů značky či zadním spoilerem vyrobeným z uhlíkových kompozitů s hliníkovými závěsy. Přední ráfky obouvají pneumatiky o rozměrech 245/35 ZR 19, zatímco vzadu najdeme úctyhodné „papuče“ 325/30 ZR 19.  

Inovované Porsche 911 GT3 RS se světu představí na autosalonu ve Frankfurtu a do prodejů nastoupí na přelomu roku.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Porsche 911 GT3 RS 2010

bazar

Porsche Cayenne 3
Rok výroby: 2011
Stav: 81 410 km
Cena: 1 000 000 Kč
Porsche Cayenne 3
Rok výroby: 2011
Stav: 165 971 km
Cena: 820 000 Kč
Porsche 911 3,4
Rok výroby: 2012
Stav: 49 701 km
Cena: 1 850 000 Kč
Porsche Cayenne 3,6
Rok výroby: 2008
Stav: 155 155 km
Cena: 430 000 Kč
Porsche Cayenne 3,2
Rok výroby: 2006
Stav: 267 049 km
Cena: 200 000 Kč
Porsche Cayenne 4,5
Rok výroby: 2007
Stav: 188 379 km
Cena: 300 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Fiatu Fullback: Převlečené Mitsubishi se jeví jako správná volba

Fiat Fullback

Fiat se po vzoru Renaultu a Mercedesu také rozhodl nabízet pracovní pickup, který původně pochází z úplně jiné dílny. A rozhodl se více než správně, protože Fiat Fullback alias Mitsubishi L200 je vynikajícím pracovním pickupem. V terénu má dost potence a na silnici dostatek kultivovanosti.

dnes | Jiří Švamberk | 1 příspěvek
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků