Porsche 911 GT3 RS: 450 atmosférických koní

Porsche pokračuje s ofenzivou inovovaných modelů. Nyní došlo na vrcholnou 911 GT3 RS a je se opět nač těšit...

Není to tak dávno, co Porsche uvedlo nové provedení typu 911 Turbo, který jsme vám představili na tomto místě, a již je tu s další horkou novinkou.

Model 911 GT3 RS pro rok 2010 přináší řadu dílčích modifikací a mírně zvýšený výkon atmosféricky plněného plochého šestiválce s objemem zvětšeným z 3,6 na 3,8 l. Ten tak nyní dává o 15 koní více než dosud, takže jeho špička činí 450 koní (330 kW), a lze jej točit až do báječných 8 500 ot./min. Motor je doplněn výhradně šestistupňovou převodovkou s manuálním řazením, přičemž její převody i dráhy řadicí páky jsou v porovnání se standardním typem GT3 o poznání kratší.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Pro zlepšení jízdních vlastností byl dále modifikován osvědčený systém aktivního pérování PASM (Porsche Active Suspension Management). Rozšíření rozchodu kol na obou nápravách umožnilo zvětšní blatníků, aktivní závěsy motoru jsou schopny měnit svoji tuhost v závislosti na provozních podmínkách. Při agresivní jízdě tyto závěsy zesílí kontakt motoru s karosérií, zatímco při pomalé jízdě poněkud změknou, aby zlepšily komfort cestování běžnými silničními rychlostmi.

Cílem konstruktérů bylo rovněž dále snížit pohotovostní hmotnost vozu, což se podařilo také instalací nového titanového výfukového traktu či li-ionového akumulátoru (ten sám prý ušetřil 10 kg).

Zvenčí je 911 GT3 RS jedním z nejagrasivnějších vozů, jaké se kdy u Porsche zrodily. Vyznačuje se kontrastním barevným provedením, přídí a zádí upravenými podle současných stylistických trendů značky či zadním spoilerem vyrobeným z uhlíkových kompozitů s hliníkovými závěsy. Přední ráfky obouvají pneumatiky o rozměrech 245/35 ZR 19, zatímco vzadu najdeme úctyhodné „papuče“ 325/30 ZR 19.  

Inovované Porsche 911 GT3 RS se světu představí na autosalonu ve Frankfurtu a do prodejů nastoupí na přelomu roku.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Porsche 911 GT3 RS 2010
Minitest Volvo S90 T8: Je vrcholná motorizace skutečně nejlepší?

Volvo S90 T8 AWD Polestar (minitest)

Tentokrát jsme vyzkoušeli Volvo S90 se vším, co mu je možné nadělit. Jak funguje hybridní provedení?

dnes | Milan Lažanský | 11 příspěvků
Minitest Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC: Hravý asketa

Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC (minitest)

Dieselové motory jsou v kurzu především díky své efektivitě, co když chce ale auto s nízkou spotřebou třeba nadšený řidič a netouží zrovna po starší mnichovské ojetině v naftě?

16.  9.  2018 | Miro Mihálik | 41 příspěvků
TEST Nissan Leaf: Začneme už elektromobily brát vážně?

Nissan Leaf

Nissan je prvním mainstreamovým výrobcem, který nabízí svůj relativně dostupný elektromobil ve druhé generaci. Jedná se o konkurenční výhodu?

11.  9.  2018 | Milan Lažanský | 145 příspěvků