Porsche 911 GT3 RS: 450 atmosférických koní

Porsche pokračuje s ofenzivou inovovaných modelů. Nyní došlo na vrcholnou 911 GT3 RS a je se opět nač těšit...

Není to tak dávno, co Porsche uvedlo nové provedení typu 911 Turbo, který jsme vám představili na tomto místě, a již je tu s další horkou novinkou.

Model 911 GT3 RS pro rok 2010 přináší řadu dílčích modifikací a mírně zvýšený výkon atmosféricky plněného plochého šestiválce s objemem zvětšeným z 3,6 na 3,8 l. Ten tak nyní dává o 15 koní více než dosud, takže jeho špička činí 450 koní (330 kW), a lze jej točit až do báječných 8 500 ot./min. Motor je doplněn výhradně šestistupňovou převodovkou s manuálním řazením, přičemž její převody i dráhy řadicí páky jsou v porovnání se standardním typem GT3 o poznání kratší.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Pro zlepšení jízdních vlastností byl dále modifikován osvědčený systém aktivního pérování PASM (Porsche Active Suspension Management). Rozšíření rozchodu kol na obou nápravách umožnilo zvětšní blatníků, aktivní závěsy motoru jsou schopny měnit svoji tuhost v závislosti na provozních podmínkách. Při agresivní jízdě tyto závěsy zesílí kontakt motoru s karosérií, zatímco při pomalé jízdě poněkud změknou, aby zlepšily komfort cestování běžnými silničními rychlostmi.

Cílem konstruktérů bylo rovněž dále snížit pohotovostní hmotnost vozu, což se podařilo také instalací nového titanového výfukového traktu či li-ionového akumulátoru (ten sám prý ušetřil 10 kg).

Zvenčí je 911 GT3 RS jedním z nejagrasivnějších vozů, jaké se kdy u Porsche zrodily. Vyznačuje se kontrastním barevným provedením, přídí a zádí upravenými podle současných stylistických trendů značky či zadním spoilerem vyrobeným z uhlíkových kompozitů s hliníkovými závěsy. Přední ráfky obouvají pneumatiky o rozměrech 245/35 ZR 19, zatímco vzadu najdeme úctyhodné „papuče“ 325/30 ZR 19.  

Inovované Porsche 911 GT3 RS se světu představí na autosalonu ve Frankfurtu a do prodejů nastoupí na přelomu roku.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Porsche 911 GT3 RS 2010
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

včera | Michal Žďárský | 1 příspěvek
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků