Porsche 911 GT3 RS 4.0 v limitované edici

Automobilka Porsche připravila pro své stoupence sérii pro silnici určených vozů 911 GT3 RS 4.0. U nás je pořídíte za 4,5 mil. Kč.

Novinka se honosí hned několika „nej“. Přijíždí v limitované edici 600 vozů a veze s sebou všechny vlastnosti, které model Porsche 911 GT3 RS proslavily na závodních tratích. Současně se ale jedná o automobil homologovaný pro silniční provoz. Zákazníci v České republice si jej budou moci pořídit v Porsche Centrech společnosti Porsche Inter Auto CZ. Tento vůz je doslova prostoupen nejmodernější technikou používanou v závodních vozech. Například klikový hřídel jeho pohonné jednotky je totožný s tím, ktery se používá v závodním šestiválci modelu 911 GT3 RSR, spojení s kovanými písty zajišťují kromě jiného titanové ojnice.

Motor o objemu 4,0 litru je vůbec tím největším, jaký kdy byl v modelu 911 použit, při měrném výkonu 125 koní na litr objemu se současně jedná i o motor s nejvyšším litrovým výkonem. Nejvyššího výkonu 500 koní (368 kW) tento šestiválec dosahuje při 8 250 ot./min., maximum točivého momentu 460 Nm je pak k dispozici při 5 750 ot./min. Model 911 GT3 RS 4.0 díky tomu nabízí špičkové jízdní výkony. S manuální šestistupňovou převodovkou dosáhne zrychlení z klidu na 100 km/h za 3,9 s. Díky kratším převodům, které jsou navrženy pro jízdu po závodním okruhu, překoná rychlost 200 km/h za méně než 12 sekund.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

O pouhou sílu pochopitelně nejde a za zmínku stojí standardní použití komponentů podvozku pocházejících ze závodního oddělení, značný důraz byl pak kladen na minimalizaci hmotnosti vozu. Ve výbavě proto nechybí například lehká skořepinová sedadla, přední kapota a přední blatníky vyrobené z uhlíkových kompozitů ani zadní okno z organického skla. Z pohledu hmotnosti byly optimalizovány i takové detaily jako třeba koberce. Hmotnost dvoumístného vozu s plnou nádrží proto činí jen 1 360 kg. Výkonová hmotnost modelu 911 GT3 RS 4.0 se tak s hodnotou pouhých 2,72 kg/k dostala pod magickou hranici tří kilogramů na jednu koňskou sílu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Limitovaná edice modelu 911 bude k mání výhradně v bílé barvě a s mnoha prvky odkazujícími k tradici v motorsportu. Charakteristickými jsou například široký rozchod kol, nízká světlá výška vozu, velké zadní přítlačné křídlo s bočnicemi, typická dvojice centrálně umístěných koncovek výfuku nebo další aerodynamicky optimalizované prvky karoserie. Vůbec poprvé jsou u sériového vozu Porsche použita na bocích přední části vozu malá přítlačná křídla, jejichž úkolem je zvyšování přítlaku na přední nápravě. Ve spojení s přítlačným křídlem je při své nejvyšší rychlosti model 911 GT3 RS 4.0 k zemi tisknut přítlakem 190 kg.

Uvedení modelu 911 GT3 RS 4.0 je na český trh plánováno na letošní červenec. Základní cena pro Českou republiku však byla stanovena již nyní, a sice na 4 544 000 Kč.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
 

TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 29 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků