Porsche 911 GT3 RS 4.0 v limitované edici

Automobilka Porsche připravila pro své stoupence sérii pro silnici určených vozů 911 GT3 RS 4.0. U nás je pořídíte za 4,5 mil. Kč.

Novinka se honosí hned několika „nej“. Přijíždí v limitované edici 600 vozů a veze s sebou všechny vlastnosti, které model Porsche 911 GT3 RS proslavily na závodních tratích. Současně se ale jedná o automobil homologovaný pro silniční provoz. Zákazníci v České republice si jej budou moci pořídit v Porsche Centrech společnosti Porsche Inter Auto CZ. Tento vůz je doslova prostoupen nejmodernější technikou používanou v závodních vozech. Například klikový hřídel jeho pohonné jednotky je totožný s tím, ktery se používá v závodním šestiválci modelu 911 GT3 RSR, spojení s kovanými písty zajišťují kromě jiného titanové ojnice.

Motor o objemu 4,0 litru je vůbec tím největším, jaký kdy byl v modelu 911 použit, při měrném výkonu 125 koní na litr objemu se současně jedná i o motor s nejvyšším litrovým výkonem. Nejvyššího výkonu 500 koní (368 kW) tento šestiválec dosahuje při 8 250 ot./min., maximum točivého momentu 460 Nm je pak k dispozici při 5 750 ot./min. Model 911 GT3 RS 4.0 díky tomu nabízí špičkové jízdní výkony. S manuální šestistupňovou převodovkou dosáhne zrychlení z klidu na 100 km/h za 3,9 s. Díky kratším převodům, které jsou navrženy pro jízdu po závodním okruhu, překoná rychlost 200 km/h za méně než 12 sekund.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

O pouhou sílu pochopitelně nejde a za zmínku stojí standardní použití komponentů podvozku pocházejících ze závodního oddělení, značný důraz byl pak kladen na minimalizaci hmotnosti vozu. Ve výbavě proto nechybí například lehká skořepinová sedadla, přední kapota a přední blatníky vyrobené z uhlíkových kompozitů ani zadní okno z organického skla. Z pohledu hmotnosti byly optimalizovány i takové detaily jako třeba koberce. Hmotnost dvoumístného vozu s plnou nádrží proto činí jen 1 360 kg. Výkonová hmotnost modelu 911 GT3 RS 4.0 se tak s hodnotou pouhých 2,72 kg/k dostala pod magickou hranici tří kilogramů na jednu koňskou sílu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Limitovaná edice modelu 911 bude k mání výhradně v bílé barvě a s mnoha prvky odkazujícími k tradici v motorsportu. Charakteristickými jsou například široký rozchod kol, nízká světlá výška vozu, velké zadní přítlačné křídlo s bočnicemi, typická dvojice centrálně umístěných koncovek výfuku nebo další aerodynamicky optimalizované prvky karoserie. Vůbec poprvé jsou u sériového vozu Porsche použita na bocích přední části vozu malá přítlačná křídla, jejichž úkolem je zvyšování přítlaku na přední nápravě. Ve spojení s přítlačným křídlem je při své nejvyšší rychlosti model 911 GT3 RS 4.0 k zemi tisknut přítlakem 190 kg.

Uvedení modelu 911 GT3 RS 4.0 je na český trh plánováno na letošní červenec. Základní cena pro Českou republiku však byla stanovena již nyní, a sice na 4 544 000 Kč.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
 

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

dnes | Michal Žďárský
Kia je podruhé vítězem testu počáteční kvality

Kia je podruhé vítězem testu počáteční kvality

J.D. Power každoročně pořádá anketu o kvalitě vozů na trhu v USA. Už druhý rok z něho nejlépe vyšla Kia se svým výsledkem 72 PP100.

včera | Daniel Havlina | 12 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 32 příspěvků