Porsche 911 GT3 RS 2010: Nordschleife za 7:33

Porsche se opět jalo „utáhnout” Severní smyčku a tentokrát si k tomu vybralo jeden ze svých největších klenotů, ultrapuristickou 911 GT3 RS. Vůz jako takový není žádnou novinkou, ale jeho nové provedení pro modelový rok 2010 slibovalo špičkový čas. A ten se skutečně dostavil.

Zatím jde o neoficiální informaci, kterou z Porsche vymámil britský magazín Evo. Ten uvádí, že nejmenovaný řidič dosáhl v lehkém provozu času 7 minut a 33 sekund, což je za takových podmínek na čtyřsetpadesátikoňovou „atmosféru”, zaměřenou více na lehkost než na výkon, skutečně excelentní výkon, o 7 sekund lepší než v případě GT3. Špička pole je dnes sice jinde, Corvette ZR1 dosáhla času 7 minut a 26 sekund, ale potřebuje na to 600 koní z přeplňovaného osmiválce.

Trnem v oku Porsche stále zůstává Nissan GT-R, který má dnes oficiální čas 7 minut a 27 sekund. Ten u Porsche sice neuznávají, podle německé automobilky se s sériovým GT-R nedá zajet čas lepší než 7:54, ale jistě by jej rádi překonali. Uvidíme, s jakým časem se Porsche vytasí oficiálně, horší než 7:33 to ale určitě nebude...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Porsche 911 GT3 RS 2010
Minitest Volkswagen Touareg Masaj 3.0 TDI: Nesnáším loučení!

VW Touareg Masaj 3.0 TDI (minitest)

Dnešním testem dáváme poslední sbohem druhé generaci Volkswagenu Touareg. Velké a bytelné SUV s oprávněnými terénními ambicemi tady s námi bude už doslova jenom pár týdnů.

21.  1.  2018 | Jan Mička | 26 příspěvků
Test Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D: Žádný úkol není nesplnitelný

Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D

Toyota sice v Evropě propaguje hybridy, stále však nabízí i nezničitelná auta, která ji v minulosti proslavila.

18.  1.  2018 | Radek Pecák | 14 příspěvků
Minitest Subaru Forester 2.0i-L: Vylepšený kmet dostal dvě oči navíc

Subaru Forester 2.0iL (minitest)

Forester chce v letošním roce k poctivému podvozku nabídnout i porci aktivní bezpečnosti. Přesvědčí matador kategorie i ty "bezpečně smýšlející"?

16.  1.  2018 | Milan Lažanský | 2 příspěvky