Porsche 911 GT3 RS 2010: Nordschleife za 7:33

Porsche se opět jalo „utáhnout” Severní smyčku a tentokrát si k tomu vybralo jeden ze svých největších klenotů, ultrapuristickou 911 GT3 RS. Vůz jako takový není žádnou novinkou, ale jeho nové provedení pro modelový rok 2010 slibovalo špičkový čas. A ten se skutečně dostavil.

Zatím jde o neoficiální informaci, kterou z Porsche vymámil britský magazín Evo. Ten uvádí, že nejmenovaný řidič dosáhl v lehkém provozu času 7 minut a 33 sekund, což je za takových podmínek na čtyřsetpadesátikoňovou „atmosféru”, zaměřenou více na lehkost než na výkon, skutečně excelentní výkon, o 7 sekund lepší než v případě GT3. Špička pole je dnes sice jinde, Corvette ZR1 dosáhla času 7 minut a 26 sekund, ale potřebuje na to 600 koní z přeplňovaného osmiválce.

Trnem v oku Porsche stále zůstává Nissan GT-R, který má dnes oficiální čas 7 minut a 27 sekund. Ten u Porsche sice neuznávají, podle německé automobilky se s sériovým GT-R nedá zajet čas lepší než 7:54, ale jistě by jej rádi překonali. Uvidíme, s jakým časem se Porsche vytasí oficiálně, horší než 7:33 to ale určitě nebude...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Porsche 911 GT3 RS 2010
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 8 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 86 příspěvků
Minitest BMW 630d xDrive Gran Turismo: Rudý samet

BMW 630d xDrive GT (minitest)

Třílitrový šestiválce s jedním turbodmychadlem byl ještě donedávna základním vznětovým agregátem BMW 6 GT. Výkon 195 kW není malý, dost možná ani více nepotřebujete.

8.  5.  2018 | Jan Mička | 12 příspěvků