Porsche 911 GT3 R: závoďák pro amatéry

Nejen Detroit a Tokio jsou místy velkých premiér. Ty se v omezeném množství objevily i v britském Birminghamu.

Automobilka Porsche tam představuje svůj nejnovější závodní automobil s označením 911 GT3 R, jenž v nabídce nahrazuje stávající provedení GT3 Cup S. U Porsche se snažili zpřístupnit jej i méně zkušeným řidičům, kteří by se tak mohli vyřádit na uzavřených tratích a nezkoušet své možnosti a nervy ostatních motoristů v běžném provozu. Vůz proto disponuje všemi podpůrnými asistenčními systémy včtně ABS, protiprokluzové soustavy nebo elektronického plynového pedálu s možností samočinného navýšení otáček při ostrém podřazení, takže za volantem tohoto auta by se měl i začátečník cítit jako profesionál.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

„Jakmile jsme oznámili náš záměr představit typ 911 GT3 R, zájem veřejnosti byl enormní,“ tvrdí Uwe Brettel, šéf firemních závodních projektů. „Produkce GT3 R plánovaná pro rok 2010 je již nyní takřka vyprodána.“ O pohon tohoto dravce se stará upravený „boxer“ vycházející ze sériového provedení s objemem 3,8 l. Převrtán byl na rovné čtyři litry, výkon narostl na 480 koní (358 kW) a pohotovostní hmotnost klesla na 1 200 kg.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Zvenčí se novinka vyznačuje například použitím zadních světlometů složených z LED, rozšířenými blatníky vpředu i vzadu, zcela zakrytým podvozkem, zadním difuzorem a přítlačným křídlem s velkým rozsahem nastavení. Přední závěsy kol disponují výškově stavitelnými vzpěrami MacPherson, závodními, dvojčinnými tlumiči a zdvojenými vinutými pružinami. Také světlost zadní části vozu lze měnit a najdeme zde do karosérie napevno uchycený pomocný rám, dvojčinné tlumiče i zdvojené pružiny. 

Porsche nyní spouští v britském Silverstoneu novou instituci s názvem Racing Driver Development Programme. Ta má nabízet své služby svátečním závodníkům i těm, kteří to se závoděním myslí vážně, a poskytnout jim dovednosti potřebné ke startům v respektovaných sportovních podnicích. I nová 911 GT3 R tam bude jako doma, škoda jen, že u nás si o něčem podobném můžeme nechat akorát zdát...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Porsche 911 GT3 R
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Honda HR-V 1.5 VTEC Sport: Uhájí vyšší cenu slušnou dynamikou?

Honda HR-V 1.5 VTEC Sport

Honda se rozhodla ještě více zatraktivnit svůj crossover HR-V a jeho nabídku rozšířila i o verzi Sport. Podívali jsme se jí na zoubek s převodovkou CVT i s klasickou šaltpákou.

17.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 20 příspěvků
TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

15.  10.  2019 | Miro Mihálik
TEST Peugeot 508 SW GT 2.0 BlueHDi EAT8: Cena za design

Peugeot 508 SW GT 2.0 HDi EAT8

Kombi varianta nové 508 je pohledný a jemně avantgardní vůz, však také po zásluze získal letos ocenění Red Dot Design Award. Není to ale jediná jeho cena za design. Cenu za design totiž zaplatí i zákazníci. Jak fakticky, tak především v přeneseném významu.

13.  10.  2019 | Petr Schnagl | 105 příspěvků