Porsche 911 GT3 R: závoďák pro amatéry

Nejen Detroit a Tokio jsou místy velkých premiér. Ty se v omezeném množství objevily i v britském Birminghamu.

Automobilka Porsche tam představuje svůj nejnovější závodní automobil s označením 911 GT3 R, jenž v nabídce nahrazuje stávající provedení GT3 Cup S. U Porsche se snažili zpřístupnit jej i méně zkušeným řidičům, kteří by se tak mohli vyřádit na uzavřených tratích a nezkoušet své možnosti a nervy ostatních motoristů v běžném provozu. Vůz proto disponuje všemi podpůrnými asistenčními systémy včtně ABS, protiprokluzové soustavy nebo elektronického plynového pedálu s možností samočinného navýšení otáček při ostrém podřazení, takže za volantem tohoto auta by se měl i začátečník cítit jako profesionál.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

„Jakmile jsme oznámili náš záměr představit typ 911 GT3 R, zájem veřejnosti byl enormní,“ tvrdí Uwe Brettel, šéf firemních závodních projektů. „Produkce GT3 R plánovaná pro rok 2010 je již nyní takřka vyprodána.“ O pohon tohoto dravce se stará upravený „boxer“ vycházející ze sériového provedení s objemem 3,8 l. Převrtán byl na rovné čtyři litry, výkon narostl na 480 koní (358 kW) a pohotovostní hmotnost klesla na 1 200 kg.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Zvenčí se novinka vyznačuje například použitím zadních světlometů složených z LED, rozšířenými blatníky vpředu i vzadu, zcela zakrytým podvozkem, zadním difuzorem a přítlačným křídlem s velkým rozsahem nastavení. Přední závěsy kol disponují výškově stavitelnými vzpěrami MacPherson, závodními, dvojčinnými tlumiči a zdvojenými vinutými pružinami. Také světlost zadní části vozu lze měnit a najdeme zde do karosérie napevno uchycený pomocný rám, dvojčinné tlumiče i zdvojené pružiny. 

Porsche nyní spouští v britském Silverstoneu novou instituci s názvem Racing Driver Development Programme. Ta má nabízet své služby svátečním závodníkům i těm, kteří to se závoděním myslí vážně, a poskytnout jim dovednosti potřebné ke startům v respektovaných sportovních podnicích. I nová 911 GT3 R tam bude jako doma, škoda jen, že u nás si o něčem podobném můžeme nechat akorát zdát...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Porsche 911 GT3 R
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

včera | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků