Porsche 911 GT3 R: závoďák pro amatéry

Nejen Detroit a Tokio jsou místy velkých premiér. Ty se v omezeném množství objevily i v britském Birminghamu.

Automobilka Porsche tam představuje svůj nejnovější závodní automobil s označením 911 GT3 R, jenž v nabídce nahrazuje stávající provedení GT3 Cup S. U Porsche se snažili zpřístupnit jej i méně zkušeným řidičům, kteří by se tak mohli vyřádit na uzavřených tratích a nezkoušet své možnosti a nervy ostatních motoristů v běžném provozu. Vůz proto disponuje všemi podpůrnými asistenčními systémy včtně ABS, protiprokluzové soustavy nebo elektronického plynového pedálu s možností samočinného navýšení otáček při ostrém podřazení, takže za volantem tohoto auta by se měl i začátečník cítit jako profesionál.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

„Jakmile jsme oznámili náš záměr představit typ 911 GT3 R, zájem veřejnosti byl enormní,“ tvrdí Uwe Brettel, šéf firemních závodních projektů. „Produkce GT3 R plánovaná pro rok 2010 je již nyní takřka vyprodána.“ O pohon tohoto dravce se stará upravený „boxer“ vycházející ze sériového provedení s objemem 3,8 l. Převrtán byl na rovné čtyři litry, výkon narostl na 480 koní (358 kW) a pohotovostní hmotnost klesla na 1 200 kg.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Zvenčí se novinka vyznačuje například použitím zadních světlometů složených z LED, rozšířenými blatníky vpředu i vzadu, zcela zakrytým podvozkem, zadním difuzorem a přítlačným křídlem s velkým rozsahem nastavení. Přední závěsy kol disponují výškově stavitelnými vzpěrami MacPherson, závodními, dvojčinnými tlumiči a zdvojenými vinutými pružinami. Také světlost zadní části vozu lze měnit a najdeme zde do karosérie napevno uchycený pomocný rám, dvojčinné tlumiče i zdvojené pružiny. 

Porsche nyní spouští v britském Silverstoneu novou instituci s názvem Racing Driver Development Programme. Ta má nabízet své služby svátečním závodníkům i těm, kteří to se závoděním myslí vážně, a poskytnout jim dovednosti potřebné ke startům v respektovaných sportovních podnicích. I nová 911 GT3 R tam bude jako doma, škoda jen, že u nás si o něčem podobném můžeme nechat akorát zdát...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Porsche 911 GT3 R
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 86 příspěvků
Minitest BMW 630d xDrive Gran Turismo: Rudý samet

BMW 630d xDrive GT (minitest)

Třílitrový šestiválce s jedním turbodmychadlem byl ještě donedávna základním vznětovým agregátem BMW 6 GT. Výkon 195 kW není malý, dost možná ani více nepotřebujete.

8.  5.  2018 | Jan Mička | 12 příspěvků