Porsche 911 GT3 R: závoďák pro amatéry

Nejen Detroit a Tokio jsou místy velkých premiér. Ty se v omezeném množství objevily i v britském Birminghamu.

Automobilka Porsche tam představuje svůj nejnovější závodní automobil s označením 911 GT3 R, jenž v nabídce nahrazuje stávající provedení GT3 Cup S. U Porsche se snažili zpřístupnit jej i méně zkušeným řidičům, kteří by se tak mohli vyřádit na uzavřených tratích a nezkoušet své možnosti a nervy ostatních motoristů v běžném provozu. Vůz proto disponuje všemi podpůrnými asistenčními systémy včtně ABS, protiprokluzové soustavy nebo elektronického plynového pedálu s možností samočinného navýšení otáček při ostrém podřazení, takže za volantem tohoto auta by se měl i začátečník cítit jako profesionál.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

„Jakmile jsme oznámili náš záměr představit typ 911 GT3 R, zájem veřejnosti byl enormní,“ tvrdí Uwe Brettel, šéf firemních závodních projektů. „Produkce GT3 R plánovaná pro rok 2010 je již nyní takřka vyprodána.“ O pohon tohoto dravce se stará upravený „boxer“ vycházející ze sériového provedení s objemem 3,8 l. Převrtán byl na rovné čtyři litry, výkon narostl na 480 koní (358 kW) a pohotovostní hmotnost klesla na 1 200 kg.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Zvenčí se novinka vyznačuje například použitím zadních světlometů složených z LED, rozšířenými blatníky vpředu i vzadu, zcela zakrytým podvozkem, zadním difuzorem a přítlačným křídlem s velkým rozsahem nastavení. Přední závěsy kol disponují výškově stavitelnými vzpěrami MacPherson, závodními, dvojčinnými tlumiči a zdvojenými vinutými pružinami. Také světlost zadní části vozu lze měnit a najdeme zde do karosérie napevno uchycený pomocný rám, dvojčinné tlumiče i zdvojené pružiny. 

Porsche nyní spouští v britském Silverstoneu novou instituci s názvem Racing Driver Development Programme. Ta má nabízet své služby svátečním závodníkům i těm, kteří to se závoděním myslí vážně, a poskytnout jim dovednosti potřebné ke startům v respektovaných sportovních podnicích. I nová 911 GT3 R tam bude jako doma, škoda jen, že u nás si o něčem podobném můžeme nechat akorát zdát...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Porsche 911 GT3 R
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Suzuki Ignis 1.2 DualJet Hybrid 4x4: Jak roztomilý Japonec vyzrál na EU

Suzuki Ignis 1.2 DualJet Hybrid 4x4

Zatímco řada evropských automobilek šíří názor, že malá SUV a crossovery pohon 4x4 nepotřebují, Suzuki se s tím nepáře a v modelu Ignis jej nabízí. Po nedávné modernizaci dokonce s hybridním pohonem, který je pro daný model jedinou možností.

včera | Jan Mička | 25 příspěvků
Chevrolet Corvette C1 vzbudil rozruch v centru Prahy. Tento rudý skvost řídí žena

Chevrolet Corvette C1

Kdy jste naposledy spatřili na silnici Chevrolet Corvette? Možná docela nedávno. Jenže se s vámi vsadíme o cokoliv, že původní typ C1 z poloviny 50. let to rozhodně nebyl. Přesto i v Česku jeden takový vzácný zámořský klenot jezdí!

8.  8.  2020 | Lukáš Prejzek | 10 příspěvků
Minitest BMW M850i xDrive Gran Coupé: Osm válců a čtyři věčně vysmáté hlavy

BMW M850i xDrive GC

Třetí karosářská varianta uzavírá náš obrázek o tom, jaká vlastně nová osmička je. Zároveň nám ale nedá si nevzpomenout na jedno z nejlepších aut na trhu. To je totiž také z Mnichova.

6.  8.  2020 | Vladimír Kadera | 30 příspěvků