Koně a počet válců nejsou všechno, nejnovější GT3 za sebou nechala i 8,4litrové desetiválcové monstrum z USA.
Měřená kola na Severní smyčce Nürburgringu jsou v případě Porsche již tradiční ukázkou postupného vývoje modelů německé značky. Nedlouho po uvedení modernizovaného Porsche 911 GT3 (992.2) si navíc může automobilka připsat další rekord, který názorně ukazuje, o kolik je novinka na slavné trati rychlejší než předchůdce a konkurence.
Nová GT3 získává titul nejrychlejšího produkčního auta s manuální převodovkou na Nürburgringu. Testovací pilot a ambasador značky Jörg Bergmeister dosáhl za volantem okruhově zaměřené devětsetjedenáctky času 6:56,294, čímž o zhruba 3,6 sekundy překonal čas starší verze GT3 (992.1), a to dokonce vybavené dvouspojkovou převodovkou PDK.
Ještě většího náskoku ale nejnovější GT3 dosáhla vůči předchozímu držiteli rekordu. Dodge Viper ACR (654 k/481 kW) řízený pilotem Lancem Arnoldem stanovil na kratším měřeném úseku trati (20,6 km) v roce 2017 čas 7:01,300, což dle Porsche odpovídá přibližně času 7:05,800 pro dnes standardizovanou délku okruhu 20,832 km – ve výsledku tak Porsche s manuální GT3 stáhlo rekord Viperu o působivých cca 9,5 sekundy.
Porsche rekordním časem opět potvrzuje, že zvyšování výkonu už není pro vývoj atmosférických modelů GT3 prioritou. U generace 992.2 zůstal výkon čtyřlitrového boxeru na dřívější hodnotě 510 koní (375 kW), zato si však inženýři pohráli s převodovými poměry obou nabízených převodovek a především ladili podvozek (s díly z GT3 RS) a aerodynamiku vozu. Rekordní manuální vůz byl navíc vybaven nově příplatkovým paketem Weissach s řadou karbonových dílů karoserie nebo hořčíkovými koly, snižujícím hmotnost standardní GT3 na nejlehčí hodnotu 1420 kg.
„Nová 911 GT3 vzbuzuje na limitu ještě větší důvěru než předchozí model. Byl jsem rychlejší téměř v každé zatáčce,“ popsal jízdu Bergmeister. „Od 911 GT3 RS jsme se hodně naučili, zejména co se týče podvozku. Auto je teď mnohem stabilnější na nerovnostech a přes obrubníky. A díky kratšímu převodovému poměru o 8 % je zde při akceleraci se stejným výkonem motoru znatelně větší zátah. I když se sedmistupňovou převodovkou PDK bych byl o pár sekund rychlejší – s šestistupňovým manuálem jsem měl v rychlém kole za volantem rozhodně více práce, a právě proto to bylo ještě zábavnější.“
Zdroj: Porsche |
Zdroj videa: Porsche