Porsche 911 GT3: facelift pana sportovce

Porsche dokončuje omlazovací kúru modelu 911. Další na řadu přišel jeden z posledních skutečných sporťáků pro každý den, 911 GT3.

Po nedávných faceliftech typů Porsche 911 Carrera, Carrera 4 a Targa tak přichází řada na prestižní 911 GT3. Porsche i v tomto případě Porsche aplikovalo pouze decentní změny na designu, který je již cizelován celá desetiletí, zatímco se zaměřilo na dílčí úpravy mechanických částí. Proto nepřekvapí, že Porsche 911 GT3 vjíždí do modelového roku 2010 s vyšším výkonem, lepšími jízdními vlastnostmi a jen mírně zvýšenou cenou. Novinka se představí letos v Ženevě a do prodejů vstoupí koncem roku za cenu téměř 120 000 eur. 

Výkon řadového, atmosféricky plněného plochého šestiválce poskočil o 20 koní na konečných 435 koní. Zdvihový objem narostl o dvě deci na 3,8 l, proměnné časování VarioCam vůbec poprvé působí na sací i výfukové ventily. Konstruktéři se zároveň zaměřili na vyšší hodnotu točivého momentu ve středních otáčkách. Výsledkem je sprint z 0 na 100 km/h za 4,1 s a dosažení rychlosti 312 km/h. Pro zlepšení zážitků za volantem byl modifikován systém řízení podvozku PSM, takže lze nyní zvlášť deaktivovat stabilizaci (SC), protiprokluz (TC) nebo oba. Tyto soustavy se pak do řízení vozu nevrátí ani v extrémních situacích, ale pouze po opětovém stisku tlačítka.

Modernizovaná GT3 by měla díky přepracované aerodynamice a snížení vztlaku na obou nápravách zároveň nabídnout i lepší stabilitu než dosavadní provedení. Kromě toho působí na první pohled nový vůz dravěji, a to především díky novým bi-xenonovým předním světlometům, soustavě LED vzadu a upraveným vstupům a výstupůch chladicího vzduchu. Zlepšení jízdních vlastností napomohou dále přitvrzené pružiny a stabilizátory a upravené elektronické řízení pružení PASM. Odlehčená litá kola ukrývají větší uhlíkovo keramické brzdové kotouče.

V souvislosti s modernizací typu GT3 přichází také nová příplatková sada PADM, která při agresivní jízdě ještě přitvrdí pérování a zrychlí odezvy pohonné jednotky na pokyny řidiče. A na závěr perlička: Porsche 911 GT3 bude moci být za příplatek vybaveno soustavou, která příď vozu po zdvihne o 30 mm. Tento mód usnadní jízdu po horších cestách a překonávání zpomalovacích prahů bez rizika ošklivých škrábanců na předním nárazníku či podvozku.   

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Porsche 911 GT3

bazar

Porsche Cayenne 3
Rok výroby: 2011
Stav: 81 410 km
Cena: 1 000 000 Kč
Porsche 911 3,4
Rok výroby: 2012
Stav: 49 701 km
Cena: 1 850 000 Kč
Porsche Cayenne 3,6
Rok výroby: 2008
Stav: 155 155 km
Cena: 430 000 Kč
Porsche Cayenne 3,2
Rok výroby: 2006
Stav: 267 049 km
Cena: 200 000 Kč
Porsche Cayenne 4,5
Rok výroby: 2007
Stav: 188 379 km
Cena: 300 000 Kč
Porsche Panamera 3,6
Rok výroby: 2010
Stav: 125 205 km
Cena: 900 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků