Porsche 911 GT3: facelift pana sportovce

Porsche dokončuje omlazovací kúru modelu 911. Další na řadu přišel jeden z posledních skutečných sporťáků pro každý den, 911 GT3.

Po nedávných faceliftech typů Porsche 911 Carrera, Carrera 4 a Targa tak přichází řada na prestižní 911 GT3. Porsche i v tomto případě Porsche aplikovalo pouze decentní změny na designu, který je již cizelován celá desetiletí, zatímco se zaměřilo na dílčí úpravy mechanických částí. Proto nepřekvapí, že Porsche 911 GT3 vjíždí do modelového roku 2010 s vyšším výkonem, lepšími jízdními vlastnostmi a jen mírně zvýšenou cenou. Novinka se představí letos v Ženevě a do prodejů vstoupí koncem roku za cenu téměř 120 000 eur. 

Výkon řadového, atmosféricky plněného plochého šestiválce poskočil o 20 koní na konečných 435 koní. Zdvihový objem narostl o dvě deci na 3,8 l, proměnné časování VarioCam vůbec poprvé působí na sací i výfukové ventily. Konstruktéři se zároveň zaměřili na vyšší hodnotu točivého momentu ve středních otáčkách. Výsledkem je sprint z 0 na 100 km/h za 4,1 s a dosažení rychlosti 312 km/h. Pro zlepšení zážitků za volantem byl modifikován systém řízení podvozku PSM, takže lze nyní zvlášť deaktivovat stabilizaci (SC), protiprokluz (TC) nebo oba. Tyto soustavy se pak do řízení vozu nevrátí ani v extrémních situacích, ale pouze po opětovém stisku tlačítka.

Modernizovaná GT3 by měla díky přepracované aerodynamice a snížení vztlaku na obou nápravách zároveň nabídnout i lepší stabilitu než dosavadní provedení. Kromě toho působí na první pohled nový vůz dravěji, a to především díky novým bi-xenonovým předním světlometům, soustavě LED vzadu a upraveným vstupům a výstupůch chladicího vzduchu. Zlepšení jízdních vlastností napomohou dále přitvrzené pružiny a stabilizátory a upravené elektronické řízení pružení PASM. Odlehčená litá kola ukrývají větší uhlíkovo keramické brzdové kotouče.

V souvislosti s modernizací typu GT3 přichází také nová příplatková sada PADM, která při agresivní jízdě ještě přitvrdí pérování a zrychlí odezvy pohonné jednotky na pokyny řidiče. A na závěr perlička: Porsche 911 GT3 bude moci být za příplatek vybaveno soustavou, která příď vozu po zdvihne o 30 mm. Tento mód usnadní jízdu po horších cestách a překonávání zpomalovacích prahů bez rizika ošklivých škrábanců na předním nárazníku či podvozku.   

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Porsche 911 GT3
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 8 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 85 příspěvků
Minitest BMW 630d xDrive Gran Turismo: Rudý samet

BMW 630d xDrive GT (minitest)

Třílitrový šestiválce s jedním turbodmychadlem byl ještě donedávna základním vznětovým agregátem BMW 6 GT. Výkon 195 kW není malý, dost možná ani více nepotřebujete.

8.  5.  2018 | Jan Mička | 12 příspěvků