Porsche 911 GT3: facelift pana sportovce

Porsche dokončuje omlazovací kúru modelu 911. Další na řadu přišel jeden z posledních skutečných sporťáků pro každý den, 911 GT3.

Po nedávných faceliftech typů Porsche 911 Carrera, Carrera 4 a Targa tak přichází řada na prestižní 911 GT3. Porsche i v tomto případě Porsche aplikovalo pouze decentní změny na designu, který je již cizelován celá desetiletí, zatímco se zaměřilo na dílčí úpravy mechanických částí. Proto nepřekvapí, že Porsche 911 GT3 vjíždí do modelového roku 2010 s vyšším výkonem, lepšími jízdními vlastnostmi a jen mírně zvýšenou cenou. Novinka se představí letos v Ženevě a do prodejů vstoupí koncem roku za cenu téměř 120 000 eur. 

Výkon řadového, atmosféricky plněného plochého šestiválce poskočil o 20 koní na konečných 435 koní. Zdvihový objem narostl o dvě deci na 3,8 l, proměnné časování VarioCam vůbec poprvé působí na sací i výfukové ventily. Konstruktéři se zároveň zaměřili na vyšší hodnotu točivého momentu ve středních otáčkách. Výsledkem je sprint z 0 na 100 km/h za 4,1 s a dosažení rychlosti 312 km/h. Pro zlepšení zážitků za volantem byl modifikován systém řízení podvozku PSM, takže lze nyní zvlášť deaktivovat stabilizaci (SC), protiprokluz (TC) nebo oba. Tyto soustavy se pak do řízení vozu nevrátí ani v extrémních situacích, ale pouze po opětovém stisku tlačítka.

Modernizovaná GT3 by měla díky přepracované aerodynamice a snížení vztlaku na obou nápravách zároveň nabídnout i lepší stabilitu než dosavadní provedení. Kromě toho působí na první pohled nový vůz dravěji, a to především díky novým bi-xenonovým předním světlometům, soustavě LED vzadu a upraveným vstupům a výstupůch chladicího vzduchu. Zlepšení jízdních vlastností napomohou dále přitvrzené pružiny a stabilizátory a upravené elektronické řízení pružení PASM. Odlehčená litá kola ukrývají větší uhlíkovo keramické brzdové kotouče.

V souvislosti s modernizací typu GT3 přichází také nová příplatková sada PADM, která při agresivní jízdě ještě přitvrdí pérování a zrychlí odezvy pohonné jednotky na pokyny řidiče. A na závěr perlička: Porsche 911 GT3 bude moci být za příplatek vybaveno soustavou, která příď vozu po zdvihne o 30 mm. Tento mód usnadní jízdu po horších cestách a překonávání zpomalovacích prahů bez rizika ošklivých škrábanců na předním nárazníku či podvozku.   

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Porsche 911 GT3
Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

včera | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků