Porsche 911 GT3 Cup jako předzvěst sériového GT3

Značka Porsche v rámci „Noci šampiónů“ představila svůj špičkový model řady 911.

Předchozí generace modelu Porsche 911 GT3 Cup 2012 navazovala na své předchůdce a z konstrukce standardního modelu 911 nabízela to nejlepší, co lze alternativně provozovat i na konvenčních pozemních komunikacích (911 GT3). Teprve několik hodin stará novinka, uvedená ve vývojovém středisku Porsche ve Weissachu, vychází po stylistické stránce z aktuální generace Porsche 911 (991), ale těšit se můžeme na celou řadu specifických řešení.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Porsche 911 GT3 Cup v nejnovějším provedení pro seriál Porsche Mobil 1 Supercup

Všimneme si nového předního nárazníku s aerodynamickými doplňky z uhlíkových kompozitů ve stylu standardního Porsche 911 (991), ale pozornost přiláká zvláště zadní část karoserie. Ta vyniká novým nárazníkem s uprostřed ústícími koncovkami výfukové soustavy, ale hlavně výrazným přítlačným křídlem vznášejícím se vysoko nad víkem skrývajícím pohonnou soustavu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Interiér je řešen přísně účelově a s ohledem na redukci hmotnosti

Jejím středem se stává plochý šestiválec s objemem 3,8 l a výkonem 460 koní (338 kW), což je o rovných 10 koní (7 kW) více než v dosavadním provedení, navíc je k dispozici již při 7 500 ot./min., což je o 1 000 ot./min. méně než dosud. Navazuje na něj šestistupňová sekvenční převodovka z dílen oddělení Porsche Motorsport, jež je vůbec poprvé v historii závodů Porsche Cup opatřena řazením pákami pod volantem.

Porsche 911 GT3 Cup: 450 koní pro „každého“

Porsche 911 GT3 Cup: 450 koní pro „každého“

Jde zřejmě o další z „blubuvzdorných“ modifikací, jež mají umožnit zasednout za volant každému movitému řidiči, vždyť i tovární jezdec Timo Bernhard při prezentaci zdůrazňoval, že novinka se řídí daleko jednodušeji než dosavadní verze GT3 Cup. Ze sériového modelu pochází uvnitř snad jen základní korpus palubní desky, konvenční středová konzole a přístrojový štít musely spolu s tlumicími materiály ustoupit zájmu o maximální snížení hmotnosti.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Zvenčí působí nový speciál GT3 Cup impozantním dojmem

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

včera | Radek Pecák | 10 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
TEST Volkswagen T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion: Pouliční směska

VW T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion

Rostoucí segment SUV byl loni rozšířen o stylový Volkswagen T-Roc. Vypadá fantasticky, přináší však i řadu těžko pochopitelných řešení. Pro první test jsme zvolili verzi s turbodieselem, převodovkou DSG a pohonem všech kol.

13.  2.  2018 | Jan Mička | 23 příspěvků