Porsche 911 GT3 Cup: 450 koní pro „každého“

Automobilka ze Stuttgartu světu představila nový model 911 GT3 Cup připravený zejména pro potřeby soukromých závodníků.

Porsche staví vozy nejen pro běžné silniční využití, ale také pro zákazníky, kteří si chtějí opravdu zazávodit na speciálních tratích. Model 911 GT3 Cup pro modelový rok 2012 vychází z několika generací strojů stejného označení (jeden z nich jsme ozkoušeli na Masarykově okruhu), o nichž Porsche tvrdí, že jde o (prodejně) nejúspěšnější závodní automobily všech dob. Jejich odbyt dosud dosáhl hranice 2 200 kusů, ale příběh pokračuje a my se můžeme těšit na další zajímavé statistiky.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Po technické stránce má novinka zřejmě nejblíže k modelu Porsche 911 GT3 RS (997). Výkon atmosféricky plněného plochého šestiválce s objemem zvýšeným na 3,8 l dosahuje shodného nejvyššího výkonu 450 koní (331 kW) při 8 500 ot./min., ale vyznačuje se speciální výfukovou soustavou s novým katalyzátorem. Oproti starším verzím speciálů 911 GT3 Cup novinku odlišuje také použití bezpečnostní nádrže FT3 na 100 l paliva s plněním skrze přední kapotu. Automobilka Porsche uvádí, že právě tato úprava umožní novému provedení vozu 911 GT3 RS nasazení v širším spektru vytrvalostních závodů.   

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Předpětí zkrutných stabilizátorů na obou nápravách lze regulovat v sedmi stupních tak, aby jejich odladění vyhovovalo různým druhům tratí a zvyklostí řidičů. Snímky interiéru k dispozici nemáme, ale vše by zde mělo být uzpůsobeno potřebám závodního nasazení, a to včetně multifunkčního volantu, který je však stejně jako u běžných silničních vozů stavitelný ve dvou osách. Nové vozy Porsche 911 GT3 Cup jsou určeny pro závody v sezóně 2012/2013 a první dodávky začnou během letošního září. A cena? Ta startuje v přepočtu těsně pod hranicí 5 mil. Kč.
 

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

dnes | Michal Žďárský | 2 příspěvky
Kia je podruhé vítězem testu počáteční kvality

Kia je podruhé vítězem testu počáteční kvality

J.D. Power každoročně pořádá anketu o kvalitě vozů na trhu v USA. Už druhý rok z něho nejlépe vyšla Kia se svým výsledkem 72 PP100.

včera | Daniel Havlina | 18 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 32 příspěvků