Porsche 911 GT3 Cup: 450 koní pro „každého“

Automobilka ze Stuttgartu světu představila nový model 911 GT3 Cup připravený zejména pro potřeby soukromých závodníků.

Porsche staví vozy nejen pro běžné silniční využití, ale také pro zákazníky, kteří si chtějí opravdu zazávodit na speciálních tratích. Model 911 GT3 Cup pro modelový rok 2012 vychází z několika generací strojů stejného označení (jeden z nich jsme ozkoušeli na Masarykově okruhu), o nichž Porsche tvrdí, že jde o (prodejně) nejúspěšnější závodní automobily všech dob. Jejich odbyt dosud dosáhl hranice 2 200 kusů, ale příběh pokračuje a my se můžeme těšit na další zajímavé statistiky.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Po technické stránce má novinka zřejmě nejblíže k modelu Porsche 911 GT3 RS (997). Výkon atmosféricky plněného plochého šestiválce s objemem zvýšeným na 3,8 l dosahuje shodného nejvyššího výkonu 450 koní (331 kW) při 8 500 ot./min., ale vyznačuje se speciální výfukovou soustavou s novým katalyzátorem. Oproti starším verzím speciálů 911 GT3 Cup novinku odlišuje také použití bezpečnostní nádrže FT3 na 100 l paliva s plněním skrze přední kapotu. Automobilka Porsche uvádí, že právě tato úprava umožní novému provedení vozu 911 GT3 RS nasazení v širším spektru vytrvalostních závodů.   

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Předpětí zkrutných stabilizátorů na obou nápravách lze regulovat v sedmi stupních tak, aby jejich odladění vyhovovalo různým druhům tratí a zvyklostí řidičů. Snímky interiéru k dispozici nemáme, ale vše by zde mělo být uzpůsobeno potřebám závodního nasazení, a to včetně multifunkčního volantu, který je však stejně jako u běžných silničních vozů stavitelný ve dvou osách. Nové vozy Porsche 911 GT3 Cup jsou určeny pro závody v sezóně 2012/2013 a první dodávky začnou během letošního září. A cena? Ta startuje v přepočtu těsně pod hranicí 5 mil. Kč.
 

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

včera | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 87 příspěvků