Porsche 911 GT3: 415 atmosferických koní

Nové Porsche 911 GT3 má klasický boxer 3,6 l, ale s výkonem vyladěný na 305 kW (415 k), což je výborných 115 koňských sil na litr. Maximum otáček leží až na hranici 8 400 ot/min, což jasně vypovídá o naladění celého vozu. GT3 bude debutovat v Ženevě a cena? 108 tisíc euro.
Porsche 911 GT3: 415 atmosferických koní

Nejnovější sourozenec do široké palety vozů Porsche 911 v generaci 997 má označení GT3. Vzadu za zadní nápravou má uložený atmosfericky plněný plochý šestiválec typu boxer o objemu 3,6 l, který dává výkon 305 kW (415 k) v 7 600 ot/min. Maximální kroutící moment 405 Nm je dostupný v 5 500 ot/min a maximum otáček je posazeno až na 8 400 ot/min, což je o 200 ot./min více než v předchozí generaci GT3. Rozdíl mezi sériovou 911 Carrerou a GT3 v úpravě motoru je především ve variabilním časování ventilů, změněnou škrtící klapkou, modifikovanými hlavami válců a novým výfukovým systémem.

Nová šestistupňová manuální převodovka s kratšími převody přispívá k lepší dynamice vozu. GT3 s celkovou hmotností 1 395 kg akceleruje z klidu na stovku za 4,3 s a rychlost 160 km/h pokoří za 8,7 s. Nejvyšší rychlost je 315 km/h a Porsche udává průměrnou spotřebu 12,8 l na 100 km.

Porsche 911 GT3 je prakticky sportovním náčiním s homologací pro běžný provoz. Tomu je přizpůsobeno i odpružení a aktivní podvozek PASM. Řidič bude mít k dispozici tlačítko, kterým bude moci nastavit tuhost tlumičů a možnost vypnout kontrolu trakce. O přenos síly motoru na asfalt se starají 19palcová kola s pneumatikami 235/35 vpředu a 305/30 vzadu. GT3 má také obří brzdy, na obou nápravách jsou odvětrávané ocelové kotouče o průměru 350 mm jen s tím rozdílem, že vpředu jsou šestipístkové třmeny a vzadu jen čtyřpístkové.

Interiér je velmi podobný standardnímu modelu 911 Carrera. Fanouškové a zákazníci si mohou novou "GéTé-trojku" prohlédnout na autosalonu v Ženevě, v Německu se bude vůz prodávat za 108 tis. eur (včetně daně). Kdo se těší na verzi GT3 RS, bude si muset počkat na podzim 2006.


Porsche 911 GT3

bazar

Renault Thalia 1,4
Rok výroby: 2006
Stav: 52 888 km
Cena: 60 000 Kč
Hyundai ix20 1,6
Rok výroby: 2011
Stav: 67 361 km
Cena: 216 000 Kč
Porsche Cayenne 3
Rok výroby: 2011
Stav: 81 410 km
Cena: 1 000 000 Kč
Porsche 911 3,4
Rok výroby: 2012
Stav: 49 701 km
Cena: 1 850 000 Kč
Porsche Cayenne 3,6
Rok výroby: 2008
Stav: 155 155 km
Cena: 430 000 Kč
Porsche Cayenne 3,2
Rok výroby: 2006
Stav: 267 049 km
Cena: 200 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků
Test Alfy Romeo Stelvio: Italové naučili SUV jezdit! A kde je problém?

Alfa Romeo Stelvio

První sportovně-užitkový vůz od Alfy Romeo má poctivý základ, díky kterému nabízí skvělé jízdní vlastnosti. Jak si ale stojí v dalších disciplínách?

8.  8.  2017 | Milan Lažanský | 13 příspěvků