Porsche 911 GT3: 415 atmosferických koní

Nové Porsche 911 GT3 má klasický boxer 3,6 l, ale s výkonem vyladěný na 305 kW (415 k), což je výborných 115 koňských sil na litr. Maximum otáček leží až na hranici 8 400 ot/min, což jasně vypovídá o naladění celého vozu. GT3 bude debutovat v Ženevě a cena? 108 tisíc euro.
Porsche 911 GT3: 415 atmosferických koní

Nejnovější sourozenec do široké palety vozů Porsche 911 v generaci 997 má označení GT3. Vzadu za zadní nápravou má uložený atmosfericky plněný plochý šestiválec typu boxer o objemu 3,6 l, který dává výkon 305 kW (415 k) v 7 600 ot/min. Maximální kroutící moment 405 Nm je dostupný v 5 500 ot/min a maximum otáček je posazeno až na 8 400 ot/min, což je o 200 ot./min více než v předchozí generaci GT3. Rozdíl mezi sériovou 911 Carrerou a GT3 v úpravě motoru je především ve variabilním časování ventilů, změněnou škrtící klapkou, modifikovanými hlavami válců a novým výfukovým systémem.

Nová šestistupňová manuální převodovka s kratšími převody přispívá k lepší dynamice vozu. GT3 s celkovou hmotností 1 395 kg akceleruje z klidu na stovku za 4,3 s a rychlost 160 km/h pokoří za 8,7 s. Nejvyšší rychlost je 315 km/h a Porsche udává průměrnou spotřebu 12,8 l na 100 km.

Porsche 911 GT3 je prakticky sportovním náčiním s homologací pro běžný provoz. Tomu je přizpůsobeno i odpružení a aktivní podvozek PASM. Řidič bude mít k dispozici tlačítko, kterým bude moci nastavit tuhost tlumičů a možnost vypnout kontrolu trakce. O přenos síly motoru na asfalt se starají 19palcová kola s pneumatikami 235/35 vpředu a 305/30 vzadu. GT3 má také obří brzdy, na obou nápravách jsou odvětrávané ocelové kotouče o průměru 350 mm jen s tím rozdílem, že vpředu jsou šestipístkové třmeny a vzadu jen čtyřpístkové.

Interiér je velmi podobný standardnímu modelu 911 Carrera. Fanouškové a zákazníci si mohou novou "GéTé-trojku" prohlédnout na autosalonu v Ženevě, v Německu se bude vůz prodávat za 108 tis. eur (včetně daně). Kdo se těší na verzi GT3 RS, bude si muset počkat na podzim 2006.


Porsche 911 GT3

Minitest Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 4WD: Důvod, proč MPV nesmí zemřít

Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 4WD (minitest)

Rostoucí zájem o crossovery a SUV už v nedávné minulosti poslal na odpočinek dva velikány segmentu MPV. Jak ale dokazuje stále prodávaný Seat Alhambra, tyto vozy jsou stále potřeba.

dnes | Jan Mička
TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

20.  2.  2018 | Radek Pecák | 78 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků