Porsche 911 GT3: 415 atmosferických koní

Nové Porsche 911 GT3 má klasický boxer 3,6 l, ale s výkonem vyladěný na 305 kW (415 k), což je výborných 115 koňských sil na litr. Maximum otáček leží až na hranici 8 400 ot/min, což jasně vypovídá o naladění celého vozu. GT3 bude debutovat v Ženevě a cena? 108 tisíc euro.
Porsche 911 GT3: 415 atmosferických koní

Nejnovější sourozenec do široké palety vozů Porsche 911 v generaci 997 má označení GT3. Vzadu za zadní nápravou má uložený atmosfericky plněný plochý šestiválec typu boxer o objemu 3,6 l, který dává výkon 305 kW (415 k) v 7 600 ot/min. Maximální kroutící moment 405 Nm je dostupný v 5 500 ot/min a maximum otáček je posazeno až na 8 400 ot/min, což je o 200 ot./min více než v předchozí generaci GT3. Rozdíl mezi sériovou 911 Carrerou a GT3 v úpravě motoru je především ve variabilním časování ventilů, změněnou škrtící klapkou, modifikovanými hlavami válců a novým výfukovým systémem.

Nová šestistupňová manuální převodovka s kratšími převody přispívá k lepší dynamice vozu. GT3 s celkovou hmotností 1 395 kg akceleruje z klidu na stovku za 4,3 s a rychlost 160 km/h pokoří za 8,7 s. Nejvyšší rychlost je 315 km/h a Porsche udává průměrnou spotřebu 12,8 l na 100 km.

Porsche 911 GT3 je prakticky sportovním náčiním s homologací pro běžný provoz. Tomu je přizpůsobeno i odpružení a aktivní podvozek PASM. Řidič bude mít k dispozici tlačítko, kterým bude moci nastavit tuhost tlumičů a možnost vypnout kontrolu trakce. O přenos síly motoru na asfalt se starají 19palcová kola s pneumatikami 235/35 vpředu a 305/30 vzadu. GT3 má také obří brzdy, na obou nápravách jsou odvětrávané ocelové kotouče o průměru 350 mm jen s tím rozdílem, že vpředu jsou šestipístkové třmeny a vzadu jen čtyřpístkové.

Interiér je velmi podobný standardnímu modelu 911 Carrera. Fanouškové a zákazníci si mohou novou "GéTé-trojku" prohlédnout na autosalonu v Ženevě, v Německu se bude vůz prodávat za 108 tis. eur (včetně daně). Kdo se těší na verzi GT3 RS, bude si muset počkat na podzim 2006.


Porsche 911 GT3

TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 18 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků
TEST Lada Vesta SW Cross: Mnohem lepší, než by měla být!

Lada Vesta SW Cross

Přestože jsou vozy Lada na českých silnicích jako doma už celá desetiletí, potkat, nebo ještě lépe řídit nejnovější modely, není zase tak snadné. A víte co? Je to velká škoda…

10.  7.  2018 | Jan Mička | 207 příspěvků