Porsche 911 GT3: 415 atmosferických koní

Nové Porsche 911 GT3 má klasický boxer 3,6 l, ale s výkonem vyladěný na 305 kW (415 k), což je výborných 115 koňských sil na litr. Maximum otáček leží až na hranici 8 400 ot/min, což jasně vypovídá o naladění celého vozu. GT3 bude debutovat v Ženevě a cena? 108 tisíc euro.
Porsche 911 GT3: 415 atmosferických koní

Nejnovější sourozenec do široké palety vozů Porsche 911 v generaci 997 má označení GT3. Vzadu za zadní nápravou má uložený atmosfericky plněný plochý šestiválec typu boxer o objemu 3,6 l, který dává výkon 305 kW (415 k) v 7 600 ot/min. Maximální kroutící moment 405 Nm je dostupný v 5 500 ot/min a maximum otáček je posazeno až na 8 400 ot/min, což je o 200 ot./min více než v předchozí generaci GT3. Rozdíl mezi sériovou 911 Carrerou a GT3 v úpravě motoru je především ve variabilním časování ventilů, změněnou škrtící klapkou, modifikovanými hlavami válců a novým výfukovým systémem.

Nová šestistupňová manuální převodovka s kratšími převody přispívá k lepší dynamice vozu. GT3 s celkovou hmotností 1 395 kg akceleruje z klidu na stovku za 4,3 s a rychlost 160 km/h pokoří za 8,7 s. Nejvyšší rychlost je 315 km/h a Porsche udává průměrnou spotřebu 12,8 l na 100 km.

Porsche 911 GT3 je prakticky sportovním náčiním s homologací pro běžný provoz. Tomu je přizpůsobeno i odpružení a aktivní podvozek PASM. Řidič bude mít k dispozici tlačítko, kterým bude moci nastavit tuhost tlumičů a možnost vypnout kontrolu trakce. O přenos síly motoru na asfalt se starají 19palcová kola s pneumatikami 235/35 vpředu a 305/30 vzadu. GT3 má také obří brzdy, na obou nápravách jsou odvětrávané ocelové kotouče o průměru 350 mm jen s tím rozdílem, že vpředu jsou šestipístkové třmeny a vzadu jen čtyřpístkové.

Interiér je velmi podobný standardnímu modelu 911 Carrera. Fanouškové a zákazníci si mohou novou "GéTé-trojku" prohlédnout na autosalonu v Ženevě, v Německu se bude vůz prodávat za 108 tis. eur (včetně daně). Kdo se těší na verzi GT3 RS, bude si muset počkat na podzim 2006.


Porsche 911 GT3

Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

včera | David Rusol | 20 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 10 příspěvků
TEST Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline – Golfův revír

Volkswagen Polo 1.0 TSI

Segment malých vozů pomalu dorůstá modely nižší střední třídy. Nový Volkswagen Polo je toho důkazem, z vyšších tříd si navíc půjčil i několik užitečných technologií.

7.  12.  2017 | Jan Mička | 30 příspěvků