Porsche 911 GT2 RS oficiálně: spekulace byly pravdivé (+ první foto)

Aktualizováno 11:30: doplněny další zveřejněné snímky a pár nových informací.

U Porsche se rozhodli učinit přitrž dalším spekulacím a strhli plachtu ze své nejžhavější novinky - modelu 911 GT2 RS. O něm jsme vás poprvé informovali již minulý týden a včera jsme k dříve uniknuvší fotografii a informacím přidali i další snímky vč. podoby interiéru.

Bohužel pro nás na to u Porsche šli chytře a uvolnili jen tolik informací a snímků, aby se vlk novinářské zvědavosti nažral a z kozy tajemství okolo GT2 RS zůstalo více než jen torzo pro porovnání se zubní kartou. Fotografií je pouze pět a informace víceméně potvrzují to, co jsme vám řekli před týdnem. Ale lepší něco než nic, a tak si pojďme vše v krátkosti shrnout.

Již dřívější zprávy naznačovaly, že GT2 RS bude nejsilnějším a nejrychlejším silničním Porsche všech dob, tedy pomineme-li všemožná díla úpravců. A tím skutečně je - vůz bude disponovat výkonem 620 koní při hmotnosti 1 370 kg, což ve výsledku dává o 90 koní více a 70 kilogramů méně než v případě „standardní” GT2. Poměr hmotnosti ku výkonu je tedy oslnivých 2,21 kg na koně.

Oficiálních dynamických parametrů již také známe slušnou sadu - zrychlení na stovku za 3,4 sekundy, na dvoustovku za 9,8 sekundy a na tři sta za 28,9 sekundy. Maximální rychlost pak činí 330 km/h. Ještě zajímavější je potvrzení času na Severní smyčce Nürburgringu - cifra 7:18 už povážlivě přibližuje výkony sériově vyráběných vozů magické sedmiminutové metě.

Za tento výsledek vůz samozřejmě nevděčí jen výkonu a hmotnosti - značně přepracován byl podvozek, který byl dále rozšířen, dostal nové vinuté pružiny, upravený systém aktivní tlumičů PASM, nové stabilizátory, pozměněné uchycení motoru a vylepšený stabilizační systém PSM, u něhož lze zvlášť vypínat kontrolu trakce a stability.

Zvenku si můžeme všimnout hlavně rozsáhlého použití karbonových vláken, které krom přední kapoty najdeme i na nových aerodynamických doplňcích na přídi i zádi. K nepřehlédnutí je též zmiňovaný širší rozchod vč. nových širších kol s centrální maticí, obouvajících pneumatiky 245/35 ZR19 a 325/30 ZR19 a označení GT2 RS na několika místech.

I interiér nám už Porsche ukázalo na prvním snímku, ale není na něm vidět o mnoho více než z včera uniknuvšího snímku. Už z toho bylo zjevné, že po usednutí za volant budete moci zvolat jen: „This is Sparta!” Potvrzené navíc bylo jen černo-červené barevné provedení, které bude u tohoto modelu nevyhnutelným standardem.

Nové 911 GT2 RS bude vyrobeno jen 500 kusů pro celý svět a první zákaznici si ji budou moci dopřát letos v říjnu. Světová premiéra čeká vůz 25. srpna na moskevské Auto Show. Německá cena vč. DPH bude začínat na sebevědomých 237 578 Euro.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Porsche 911 GT2 RS oficiálně
Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

včera | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků