Porsche 911 GT2 RS: konečně v plné parádě

Nejrychlejší silniční Porsche vůbec má jméno 911 GT2 RS a my vám jej konečně můžeme kompletně představit. (+40 foto, 3 x video)

Takovou gloriolou ověnčený stroj se pochopitelně těšil dychtivému očekávání nejen fanoušků značky ze Stuttgartu, ale i všech příznivců sportovních automobilů, a my jsme vám jako první u nás nabídli počáteční informace. Tento případ jsme bedlivě sledovali, špionážní snímky jsme pro vás vyšťourali na tomto místě, v tomto článku najdete první informace z prezentace a na nakonec zde jsme pak připojili i první oficiální fotografie.

Nyní pro vás máme oficiální představení a s ním vám nabízíme i kompletní fotogalerii a všechna zatím uvolněná videa. Pro začátek bude vhodné zmínit, že model 911 GT2 RS disponuje ležatým šestiválcem s protiběžnými písty, přeplňováním dvojicí turbdmychadel, výkonem 620 koní a pohotovostní hmotností nižší o 70 kg v porovnání s dosavadním modelem. A jak to vypadá v praxi? Nový vůz zajel Nürburgring za 7 minut a 18 sekund, což je o čtyři sekundy kratši doba, než jakou k tomuto úkonu potřeboval Dodge Viper ACR.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Ale pěkně od začátku. Tato vrcholná verze současné řady 997 je poháněna motorem s objemem 3,6 l opatřeným párem dmychadel s proměnou geometrií rozváděcích lopatek, jenž napmáhá k dosažení výkonu 620 koní (454 kW) a točivého momentu rovných 700 Nm. Tento výkon se přenáší na kola zadní nápravy skrze šestistupňovou, manuálně řazenou převodovku. Snahy o snižování hmotnosti vedly k rozsáhlému využití uhlíkových kompozitů a dalších lehkých materiálů při současné redukci izolačních vrstev a dalších nadbytečností, pohotovostní hmotnost modelu 911 GT2 RS tak činí přijatelných 1 370 kg.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

K tomu přispělo i použití relativně lehkých uhlíko-keramických brzd a nových devatenáctipalcových ráfků, jež budou k dispozici v trojici odstínů a nazouvají pneumatiky 245/35 vpředu a 325/30 vzadu. Představitelé automobilky Porsche uvádějí, že jejich novinka zrychlí z klidu na 100 km/h za 3,5 s, na 200 km/h za 9,8 s a značku 300 km/h ručička tachometru překročí za 28,9 s od startu. Nejvyšší rychlost činí 330 km/h, přesto se konstruktérům značky Porsche podařilo snížit dokonce i spotřebu paliva. Ta poklesla zhruba o 5 % na kombinovanou hodnotu 11,9 l/100 km při emisích CO2 284 g/km.

Speciálně pro Porsche 911 GT2 RS byl upraven podvozek s novými pružinami, stabilizátory a závěsy motoru, přeprogramovány byly soustavy tlumení PASM (Porsche Adaptive Suspension Management) a stabilizace PSM (Porsche Stability Management). Na první pohled tento model poznáme podle aerodynamických doplňků z uhlíkových kompozitů, rozšířených límců předních blatníků, o 10 mm vyššího zadního spoileru a modifikovaným „lízátkem“ pod předním nárazníkem.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 

Kokpit pro posádku se vyznačuje dvojicí závodních sedadel s velmi lehkou kompozitní skořepinou či odlehčenými dveřními obklady s jednoduchými popruhy pro zavírání (pokud máte doma Škodu 105 S, máte vůz Porsche ještě bližší, než jste si dle jeho koncepce mohli myslet...). Tmavé zbarvení interiéru je zpestřeno kontrastním, rudým a šedým stehováním, zatímco věnec volantu a madla řadicí páky a ruční brzdy jsou potaženy červenou Alcantarou.

Za příplatek bude k mání paket Clubsport, jenž zahrnuje ochrannou klec okolo posádky, šestibodové bezpečnostní pásy, navigační systém nebo základní kabelovou přípravu pro odpojování elektrické soustavy z místa řidiče. Oproti tomu si lze objednat i pohodlnější a elektricky stavitelná sedadla pro komfortní jízdu.

Výroba bude omezena na pouhých 500 vozů řady 911 GT2 RS, které se v prodejích objeví koncem letošního léta se základní, „nezdaněnou” cenou 199 500 eur.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Porsche 911 GT2 RS na všech dosud uvolněných snímcích
Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

včera | Radek Pecák | 8 příspěvků
TEST Fiat 124 Spider - Miata po italsku je víc než jen víkendovka...

Fiat 124 Spider

Oproti Mazdě MX-5 je větší, těžší a chybí mu atmosférický motor. To zní jako cesta do pekel, ale jaká je "Fiata" doopravdy?

14.  11.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4: Potvrdila i u nás, že je dobře postavena?

Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4

Škodu Karoq v provedení s turbodieselem 2,0 TDI, manuální převodovkou a pohonem všech kol získala redakce Autorevue.cz na test jako jeden z prvních tuzemských sdělovacích prostředků. Jak funguje na českých silnicích?

10.  11.  2017 | Radek Pecák | 83 příspěvků