Porsche 911 GT2 RS je realitou, máme první fotografii z prezentace

Pokud se vám Porsche 911 GT2 s hmotností 1 440 kg a 530 koňmi na zadní nápravě zdá být už hodně ostrým náčiním, je čas si „přeštelovat” měřítka. Automobilka totiž přichystala, vůbec poprvé ve své historii, RS verzi tohoto modelu, která bude podle všeho ještě mnohem ostřejší.

Je to vlastně tak trochu překvapení, protože i když spekulace na toto téma proběhly i tiskem, vesměs se špionážní fotografie maskované GT2 považovaly pouze za snímky chystané faceliftované verze. Ve světle nejnovější informací se ale zdá, že Porsche na Nordschleife neladilo jen pár aerodynamických úprav, ale kompletně přepracovaný vůz.

Pánové z fóra TeamSpeed.com totiž nechali vrhnout světlo světa na první snímek 911 GT2 RS z její prezentace pro významné zákazníky automobilky. Fotografie naznačuje celou řadu úprav na bázi uhlíkových vláken, ale především dosvědčuje, že představení GT2 RS je skutečně na spadnutí.

Zajímavější jsou ale informace, které únik fotografií provázejí. Vůz by totiž měl disponovat následujícími parametry, které zkrátka berou dech:

  • snížení hmotnosti o 90 kg (1 350 kg)
  • výkon 620 koní
  • zrychlení z 0 na 100 km/h za 3,2 s
  • zrychlení z 0 na 200 km/h pod 10 s
  • zrychlení z 0 na 300 km/h pod 25 s
  • čas na Severní smyčce Nürburgringu pod 7:22

Pokud se tyto zprávy ukážou být skutečnými, pak by šlo o nejrychlejší Porsche vůbec, rychlejší než  Carrera GT.

Vůz by měl být vyroben v limitované edici čítající pouze 300 kusů a cenovka bude jistě pěkně tučná. Oficiální premiéra pro tisk je prý plánována na 14. května - uvidíme, zda Porsche do té doby udrží vše pod pokličkou...

Klepněte pro větší obrázek
Porsche 911 GT2 RS je realitou
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

dnes | Milan Lažanský | 17 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků