Porsche 911 GT2 překonalo světový rychlostní rekord

46 komentářů

Touareg
8. ledna • 14:56

No, ale to je už docela staré, někdy na podzim minulého roku se v nardo testovaly vysokorychlostní sériové pneumatiky (nevím značku) a tam tohle Porsche dalo 389 - fotka. Bylo to v AutoTipu.

wir faren fur.....
7. ledna • 23:07

LOL.
Ať žije Blesk, Nova. Tyhle senzace v jejich stylu, které vlastě vůbec senzačni nejsou sou dobrý tak pro Lojzu z Horní Dolní kterej, upravuje svoji Škodnou samolepkama a koncovkou navejfuk.
Zpravu považuji za zavádějící a bezcenou.

Počkejte na TVR a novou Bugatku to proti tomuhle tuzerovi bude velkoseriová výroba a bez úpravy McLaren F1 pokořej.

Petr Broža
7. ledna • 23:48

Zpráva vychází z německého Autobildu a podle něj je to oficiální pokoření světového rekordu McLarenu F1.

goes
7. ledna • 23:57

a jak se na to divate vy? taky date vytunenou karu proti autu z tovarny a berete to jako oficialni udaj? nekdy k takovym zpravam by neskodil komentar serveru. Ne vsechno co "renomovane" casopisy vydaji nemusim jenom opsat, byt je to zajimave. Navic kdyz si clovek rekne odkud je Autobild a odkud je Porsche, proc to nezduraznit, ze po uprave dokaze jet Porsche jako neupravene F1 :)

Mac
8. ledna • 2:46

S tím dodáním vlastního názoru i do těchto bleskovek souhlasím, to by určitě bylo přínosné. Pokud by tedy bylo co říct

Roman Daněk
8. ledna • 18:59

takže: titulem nejrychlejší auto na světě se honosí kdekdo... ale je rozdíl hned v několika věcech:
- jestli je sériově vyráběné nebo ne (pak nastává otázka, co je to sériově vyráběné auto - například TechArtů GT Street S (upravená 911) se prozatím vyrobilo více než např. Koenigseggů...)
- jestli je schválené pro provoz na veřejných komunikacích - navíc, jestli je schválené jen v USA, v EU, v Saúdské Arábii, či někde jinde...
- a nebo jestli je schválené ve více regionech - např. auto schválené ve více regionech je nejrychlejší v jednom z nich, ale v ostatních existují i rychlejší (které mohou být schváleny jen tam)...
- jestli je možné si ho běžně koupit, nebo jestli je to jen speciál (s dovětkem, že v plánu je desetikusová (nebo 20, 50, 100, 500...) série... a jestli byla skutečně vyrobena...)
- jestli to je absolutní max. rychlost, nebo průměr z několika jízd (např. tam a zpět - jedna jízda po větru a druhá proti), pro zopakování jízdy může být vyžadován časový limit a limit množství repasovaných nebo vyměněných komponent...
- metoda měření - využití GPS (zaznamená absolutní max. rychlost, která může být dosažena jen v malém okamžiku) nebo jestli se měří čas potřebný pro průjezd např. kilometrého úseku (max. rychlost musí být udržena po delší dobu)
- jestli měření probíhá na silničních pneumatikách, nebo na závodních (či jiných speciálních)...
- jaké jsou klimatické podmínky a jaká je kvalita (hrubost, přilnavost) jízdní dráhy

- takováto a mnoho dalších hledisek pak zohledňují různé organizace, které pak mají své vlastní rekordmany - například podmínky zápisu do Guinessovy knihy rekordů jsou jedny z nejobtížněji splnitelných.

Proto vznikla tahle debata, zda je to oficiální, či nikoliv. Ja sám nevím, jak se po pročtení této debaty na tu zprávu dívat, ale zase na druhou stranu, kdyby Goesova Supra (nebo ostatní zmiňovaná auta) oficiálně pokořila McLaren, tak by so tom mluvilo asi víc, nemyslíte?

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
goes
8. ledna • 22:08

"Moje supra" :) pekne...

- ne nevidel bych v tom to, ze by se o tom psalo. Copak se nekdy u nas pise o tom, co neni Ceske? Tezko, docte se nekde o zavodech, kde nejezdi CZ auto ci jezdec? Nedovi. A tak je to i s ostatnim infem. Autobild to uved proto, ze je to Porsche a tudiz se doma pochlubili, jake to maji auto, ze konecne ty anglany dostali. S temi podminkami cos tu uvadel se da jenom souhlasit. Obecne je pro mne seriove auto takove, ktere sjede z tovarny. Vse ostati jsou auta ruzne odladena. Je jedno od koho a v kolika kusech. NEJSOU SERIOVA. F1 je cisty produkt tovarny. Vzali produkt z tovarny, postavili na cestu a zmerili. Ostatni tohle neudelaji. Oni koupi auto, odladi, postavi a zmeri. Tudiz je to pekna blbost toto srovnavat. Nejsem zastance F1 ci odpurce Porsche, jen nechapu, ze nekdo opet smicha hrusky, jablka a pak se tim ohani. Proc neni nadpis "VYTUNENE PORSCHE JE RYCHLEJSI NEZ F1" ??? Protoze by si kazdy hned uvedomil, ze bezne Porsche na to nema, ze vuci F1 je to pomaly louda a ze pokud chcou konkurovat musi to vytunit... Ciste ucelova zprava, nic nerikajici. Asi jako kdyz Cimbu chipne Fabcii RS na 130kW a pak se ohani tim, ze to auto je rychlejsi, nez seriove. Vcelku logicke.
- zaver je jasny. U seriovych vozu, tzn. vozy pochazejici od vyrobce je stale nejrychlejsi F1. Nedavno se podarilo vytunit Porsche na takove hodnoty, ze je rychlejsi, nez F1, nicmene F1 je stale kral...

Roman Daněk
8. ledna • 22:54

"- zaver je jasny. U seriovych vozu, tzn. vozy pochazejici od vyrobce je stale nejrychlejsi F1. Nedavno se podarilo vytunit Porsche na takove hodnoty, ze je rychlejsi, nez F1, nicmene F1 je stale kral..."

Jen souhlasím, co se v dnešní době stále očekává, je měření u Koenigseggu CCR-S. Co vím, tak to zatím ještě neproběhlo...

goes
9. ledna • 0:09

ono je jeste jedna vec. Spousta vyrobcu supersportu nepouziva sve vlastni motory, ale upravuji jine motory, ale to uz bychom chteli hodne :)

Roman Daněk
9. ledna • 0:56

To je sice pravda, ale pokud jste si dobře četl můj článek o McLarenu, tak tam je informace, že McLaren si "vypůjčil" motor od BMW, pokud narážíte na tohle  Koenigsegg zase šáhl a vybral jako základ svého motoru něco od Forda... Jak jsem napsal, je to těžké posuzovat...

Filip
7. ledna • 17:31

Pochybuju ze by se ta Corvetta rozjela na 380km/h. Nemyslim ze ma tak dobrou aerodynamiku aby se na tu rychlost rozjela... Mozna rozjela ale byla by strasne nestabilni... Kdyt tam nema zadny pridavany spoilery, kridla atd. Vim ze Koenigsegg je mit nemusi, ale tahle Corvetta? Stejne by me zajimalo kdo by s takovym autem jezdil, mozna tak pro zavist ostatnich. A pak by ji stejne prodal... A co zivotnost motoru? O tom tady nepadlo ani slovo... Jak dlouho by asi moh vydrzet takovej motor?
Jinak to 9ff vypada celkem dobre! A kdybych na to mel penize tak bych si ji urcite koupil, a myslim ze o zajem nebude zajem, i kdyz to auto pude do vytriny... Ale urcite si ho nekdo koupi!

goes
7. ledna • 19:44

to je debata o nicem. Tohle nikdo z nas nedokaze posoudit, ani teoreticky ani prakticky. Pochybuju, ze to Porsche bude mit tu zivotnost v desitakch tisic km. Bude to ciste na odreagovani na okruhu, popr. nejaky sraz atd. S klasickym porschem se da v podstate jezdit denne, s timhle urcite ne. To same bych rekl i o te corvete.

911
7. ledna • 16:27

ja jsem videl video asi z te akce, jak popisuje honza o 2 prispevky vyse(mereni na neklopenem ovalu, tri pruhy...) a tam ten chlapek rikal 391kph ne 386, ale asi to nebylo ofiko, no proste to jelo i vic...nekdy a nekde

goes
7. ledna • 17:16

pred vanocemi byl cely tyden na discovery venovany autum, jelikoz jsem nemobilni, tak jsem se koukal a byl tam porad o supersportech a o F1 tam byl cely blok. Ukazovali to a ofiko je ja se psalo v prispevku a ukazovali a komentovali jak to jelo, do cca 370 celkem v pohode, ale pak se to soukalo a soukal, az se to dosoukalo...

911
7. ledna • 20:39

tak to jsem videl neco jineho, ale urcite vis, co myslim, jelikoz mas ten cely archiv, ridil to nejaky znamy byvaly zavodnik v helme a triku, triproudovka v lese a taky se to pak po tech 370 uz jen soukalo, on to komentoval a pak uz hlasil po jednotkach kilometru, zel ofiko to teda nebylo, ale to je fuk

Emil
7. ledna • 12:53

mhm, zajimavý ... pro praktický život relativně problematický.

Honza
7. ledna • 12:15

Pokud je mi znamo, tak nejvyssi rychlosti na Nardu se meri na ovalne klopene trati, jeden oval ma cca 10 km. Jinak mam knihu o McLarenu F1 Roadcar a nejvyssi rychlost byla dosazena na uzavrene tripruhove trati pobliz Wolfsburgu, ktera byla teze oval, ale bez klopenych zatacek.

goes
7. ledna • 1:10

Nechapu jednu vec, jak muze nekdo srovnavat seriovou F1 s vytunenym Porschem. Takova Supra, jenz je taky schvalena pro bezny provoz napr. loni v Death Valley dosahla po uprave rychlosti pres 420kmh, tudiz vede ona. To je zase zprava o nicem srovnavat tuning se serii...ah jo...

Adam
7. ledna • 9:34

A ta Supra to bylo oficální měření? Myslím, že ne, jinak by se o tom psalo.

goes
7. ledna • 9:37

jakto, ze ne? Tam se kazdy rok poradaji rychlostni zavody, tedy zavody o maximalni rychlost. A Supra je stejne seriove jako Porsche GT2 a byla stejne upravena jako tato....

- proste je to blbost, auto sjedouci z linky tovarny vs. auto po uprave byt se takto upravi 20kusu neni pro mne seriovy vuz. Kdyz postavime auta z tovarny, vevodi stal F1, kdyz vezmeme upravene vozy, tam uz je to tezko rict..

Petr Broža
7. ledna • 9:44

Zdroj pro tuto zprávičku byl Autobild; neznám bohužel podrobnosti, ale je pravděpodobné, že pro takto stanovená měření (Porsche, McLaren) jsou stanovena jiná pravidla, např. že této rychlosti musí auto dosáhnout na okruhu apod.

Jinak by mne docela zajímalo, kde v Death Valley se jezdí ty rychlostí závody, pokud vím, žádná rychlostní dráha tam není. Nemyslel jste spíš Salt Lake? To má úplně jiný povrch než Death Valley.

goes
7. ledna • 9:57

aaaaa to misto opravdu neni Udoli Smrti :) beru zpet a diky za korekci

- no co jsem se koukal tak u F1 merili tu maximalku na uzavrene casti Nemecke dalnice u toho Porsche to merili na okruhu, coz zas ukazuje to, ze to Porsche dosahne te maximalky lip. Co jsem se koukla na ten porad o sportacich, jasne psali, ze tech poslednich 10kmh u F1 roztahovali docela dlouho, takze na okruhu je ta rychlost nedosazitelna. Vysledek od ladicu pekny, jenze taky posunuli vykony GT2 uplne jinam, nez byly puvodne. Osobne v tom nevidim to, ze by GT2 byla rychlejsi, nez F1. Nejsem puntickar a je to paradni vykon, ale znovu opakuji. Kluci si vzali auticko, vymenili hafo veci, vyladili vykon, aerodynamiku atd. a pak rekli mame rychlejsi auto, nez je F1 a pokud bude zajem, udelame jich 20kusu. Tezko rict, zda nekdy tech 20ks opravdu prodaji, nebo zustane u jednoho, dvou kousku. Nebo to bude seriova vyroba typu, az se nekdo ozve, udelame dalsi kus, ale maximalne 20. Proto bych rekl, ze F1 je stale nejrychlejsi seriove auto na svete a ze upravene GT2 ma vetsi maximalku.
Kdyz se podivate tady:
http://www.impexta.com/cz/page.php?page=auta/auto_tunning_corvette.htm

- dozvite se, ze za nejakych 5M muzete mit auto, co jede jeste rychleji a je puvodne seriove. Zatim zmerena maximalka na 386 a neni definitivni. Takze tim padem F1 uz nejaky patek stejne nevede. A jsem si jisty, ze Impexta dokaze udelat tech aut taky 20, kdyz bude zajem. Takze je i toto auto seriove...

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
jarda
7. ledna • 19:41

mam video jak to merili a zabery primo z F1 a je to teda poradnej hukot, takovou rychlost si moc nedakazu predstavit... 

Rollie
8. ledna • 9:51

dej sem odkaz nebo kde jsi ho nasel....

B-L-A-C-K
11. ledna • 8:06

http://www.mclarencars.com/content/sections/mainfr/gall.htm a v sekci video je video jak andy walace jede 240Mph

goes
8. ledna • 22:32

zapni emule, kaaza, dc++, dej tam mclaren f1 a mas to hned...

Jeniik
7. ledna • 19:25

Dluzno dodat, ze ten Lingefelter uz je na pravde bozi. Pan majitel ho roztriskal. Taky to zrychleni 0-100 za 2.5s je dosazitelne jen se slickama, normalni gumy to neprenesou ani nahodou, je to precijen zadokolka...

Dan
7. ledna • 12:55

No  kdyz vezmu seriove auto,vytunim ho a budu jich prodavat vic,tak to neni seriove auto...

S tou suprou je to fakt...

Anebo mam na DVDcku 1200konovyho Skylina a myslim ze by to Porsche dal i s rucni

brzdou..

goes
7. ledna • 13:02

tak tak, staci zapnout nejakou P2P sit, dat vyhledat TOP SPEED a clovek se nestaci divit, jake jsou rychlosti upravenych aut. Rychlost kolem 320kmh u 2litroveho auta neni zadny problem, preplnovane US motory s vykony kolem 1700PS a merenou maximalkou kolem kolem 270-280mph taky ne. To uz nemluvim o japoncicich a jejich Skyline a Suprach, kdy aby oni sami nevypadali moc trapne, musi prijit s vykony hodne nad 1000PS. Pak se clovek nestaci koukat, jak maji 1/4 mile kolem 6s. Je sice pravda, ze takove extremy jsou zcela nepouzitelne v beznem provozu, kdezto s tim Porschem se s privrenym okem da jet i normalne a zivotnost to nejakou bude mit, ale je to sfera upravenych aut o urcitem poctu. BMW M3 je taky seriove, ale uprava od AC uz seriova neni, byt AC tech M3 upravi treba 100...

Turbo
7. ledna • 13:56

Ja ma pocit, ze jste si neprecetli prvni vetu: "Světový rychlostní rekord vozů schválených do běžného silničního provozu....". To slovni spojeni "schválených do běžného silničního provozu" bude asi to dulezite. Ze si nekdo vytuni Supru neznamena, ze by pak prosla onim schvalovacim procesem do bezneho provozu.

goes
7. ledna • 14:27

tak to prrr. Ty supry jsou bezne jezditelne v provozu, ono uprava turba, dani lepsich brzd a podvozku neznamena, ze neni schvalene pro provoz. Tak samo ta 2 roky stara corvetta co jsem tu psal je schvalena pro provoz...

Turbo
7. ledna • 14:41

Uprava turba, dani lepsich brzd a podvozku neznamena, ze to pojede ctyri kila. Bych chtel videt, jaky tam(ta Supra) jsou treba emise a jak by se tvaril schvalovaci urednik, az si to precte. Asi je neco jineho, kdyz si koupis rychle schvalene auto a to pak vytunis na jeste rychlejsi a s papirama si nedelas moc hlavu, nez kdyz neco upravis a to si pak nechas schvalit jako seriove vyrabene. STK, at uz v jakemkoli state, je rozhodne kvalitativne jina kontrola, nez schvalovani auta do seriove vyroby.

goes
7. ledna • 14:49

Dobre, dejme tomu, presedlame jinam na legalni vuz:

http://www.impexta.com/cz/page.php?page=auta/auto_tunning_corvette.htm

pred temer 3mi lety vytahli z tohodle 386kmh a neni to rychlost maximalni, jen nejvyssi zmerena. Tudiz nekdy od brezna 2003 drzi rychlostni rekord toto vozidlo a ne F1. Toto je plne homologovane. A rekl bych, ze to Porsche to zrychleni mit nebude :)

lubos
7. ledna • 14:13

No, myslim ze v SR a CZ by to asi problem nebol . Ked na STK nepotrebuju niekedy auto ani vidiet.

goes
7. ledna • 14:21

prave ze naopak, CR patri k zemim s nejhorsi moznosti legalnich uprav. Ani kdyz budes pozivat homologovane dily, vse stavet fortelne, tak na upravy mas u nas smulu. V UK, kdyz splnis zakone podminky, muzes si doma udelat auto na kolene za urcitych podminek.

Rollie
7. ledna • 8:43

mno ale Tuning je uprava vlastniho auto podle sveho navrhu...delas to aby jsi mel jine auto nez ostatni
on ale udelal maloseriovou vyrobu... coz svym zpusobem je seriove vyrabene auto...

goes
7. ledna • 8:54

a 1 kus neni serie?

Saman
7. ledna • 9:12

Ale bude jich 20, a to us je serie.

puck
7. ledna • 9:30

a 2 kusy budou serie ?

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
goes
7. ledna • 9:34

to uz je pak velkoserie

Haya
7. ledna • 7:17

jó, a někdy před pár dny to byl zase Koenigseeg, tak jak je to?

Pavel
7. ledna • 8:14

Kénigseg byl zapsán do guinesky jako nejvýkonnější sériové auto, ne jako nejrychlejší.

Adam
7. ledna • 0:25

Extáze! Já se asi po****  Něco takovýhohle bych chtěl protáhnout na okruhu nebo líp na letišti, abych nemusel mít strach z mantinelů

Petr
7. ledna • 0:41

Zajem by byl, kdyz mi na to pan Broza da :) :)

Petr Broža
7. ledna • 12:51

Nedá

Palo
7. ledna • 15:09

lol

Doporučujeme

Články odjinud