Porsche 911 GT2 překonalo světový rychlostní rekord

Adam  |  07. 01. 2005 00:25

Extáze! Já se asi po****  Něco takovýhohle bych chtěl protáhnout na okruhu nebo líp na letišti, abych nemusel mít strach z mantinelů

Odpovědět  |   | 
Petr  |  07. 01. 2005 00:41

Zajem by byl, kdyz mi na to pan Broza da :) :)

Odpovědět  |   | 
Petr Broža  |  07. 01. 2005 12:51

Nedá

Odpovědět  |   | 
Palo  |  07. 01. 2005 15:09

lol

Odpovědět  |   | 
goes  |  07. 01. 2005 01:10

Nechapu jednu vec, jak muze nekdo srovnavat seriovou F1 s vytunenym Porschem. Takova Supra, jenz je taky schvalena pro bezny provoz napr. loni v Death Valley dosahla po uprave rychlosti pres 420kmh, tudiz vede ona. To je zase zprava o nicem srovnavat tuning se serii...ah jo...

Odpovědět  |   | 
Haya  |  07. 01. 2005 07:17

jó, a někdy před pár dny to byl zase Koenigseeg, tak jak je to?

Odpovědět  |   | 
Pavel  |  07. 01. 2005 08:14

Kénigseg byl zapsán do guinesky jako nejvýkonnější sériové auto, ne jako nejrychlejší.

Odpovědět  |   | 
Rollie  |  07. 01. 2005 08:43

mno ale Tuning je uprava vlastniho auto podle sveho navrhu...delas to aby jsi mel jine auto nez ostatni
on ale udelal maloseriovou vyrobu... coz svym zpusobem je seriove vyrabene auto...

Odpovědět  |   | 
goes  |  07. 01. 2005 08:54

a 1 kus neni serie?

Odpovědět  |   | 
Saman  |  07. 01. 2005 09:12

Ale bude jich 20, a to us je serie.

Odpovědět  |   | 
puck  |  07. 01. 2005 09:30

a 2 kusy budou serie ?

Odpovědět  |   | 
goes  |  07. 01. 2005 09:34

to uz je pak velkoserie

Odpovědět  |   | 
Adam  |  07. 01. 2005 09:34

A ta Supra to bylo oficální měření? Myslím, že ne, jinak by se o tom psalo.

Odpovědět  |   | 
goes  |  07. 01. 2005 09:37

jakto, ze ne? Tam se kazdy rok poradaji rychlostni zavody, tedy zavody o maximalni rychlost. A Supra je stejne seriove jako Porsche GT2 a byla stejne upravena jako tato....

- proste je to blbost, auto sjedouci z linky tovarny vs. auto po uprave byt se takto upravi 20kusu neni pro mne seriovy vuz. Kdyz postavime auta z tovarny, vevodi stal F1, kdyz vezmeme upravene vozy, tam uz je to tezko rict..

Odpovědět  |   | 
Petr Broža  |  07. 01. 2005 09:44

Zdroj pro tuto zprávičku byl Autobild; neznám bohužel podrobnosti, ale je pravděpodobné, že pro takto stanovená měření (Porsche, McLaren) jsou stanovena jiná pravidla, např. že této rychlosti musí auto dosáhnout na okruhu apod.

Jinak by mne docela zajímalo, kde v Death Valley se jezdí ty rychlostí závody, pokud vím, žádná rychlostní dráha tam není. Nemyslel jste spíš Salt Lake? To má úplně jiný povrch než Death Valley.

Odpovědět  |   | 
goes  |  07. 01. 2005 09:57

aaaaa to misto opravdu neni Udoli Smrti :) beru zpet a diky za korekci

- no co jsem se koukal tak u F1 merili tu maximalku na uzavrene casti Nemecke dalnice u toho Porsche to merili na okruhu, coz zas ukazuje to, ze to Porsche dosahne te maximalky lip. Co jsem se koukla na ten porad o sportacich, jasne psali, ze tech poslednich 10kmh u F1 roztahovali docela dlouho, takze na okruhu je ta rychlost nedosazitelna. Vysledek od ladicu pekny, jenze taky posunuli vykony GT2 uplne jinam, nez byly puvodne. Osobne v tom nevidim to, ze by GT2 byla rychlejsi, nez F1. Nejsem puntickar a je to paradni vykon, ale znovu opakuji. Kluci si vzali auticko, vymenili hafo veci, vyladili vykon, aerodynamiku atd. a pak rekli mame rychlejsi auto, nez je F1 a pokud bude zajem, udelame jich 20kusu. Tezko rict, zda nekdy tech 20ks opravdu prodaji, nebo zustane u jednoho, dvou kousku. Nebo to bude seriova vyroba typu, az se nekdo ozve, udelame dalsi kus, ale maximalne 20. Proto bych rekl, ze F1 je stale nejrychlejsi seriove auto na svete a ze upravene GT2 ma vetsi maximalku.
Kdyz se podivate tady:
http://www.impexta.com/cz/page.php?page=auta/auto_tunning_corvette.htm

- dozvite se, ze za nejakych 5M muzete mit auto, co jede jeste rychleji a je puvodne seriove. Zatim zmerena maximalka na 386 a neni definitivni. Takze tim padem F1 uz nejaky patek stejne nevede. A jsem si jisty, ze Impexta dokaze udelat tech aut taky 20, kdyz bude zajem. Takze je i toto auto seriove...

Odpovědět  |   | 
Dan  |  07. 01. 2005 12:55

No  kdyz vezmu seriove auto,vytunim ho a budu jich prodavat vic,tak to neni seriove auto...

S tou suprou je to fakt...

Anebo mam na DVDcku 1200konovyho Skylina a myslim ze by to Porsche dal i s rucni

brzdou..

Odpovědět  |   | 
goes  |  07. 01. 2005 13:02

tak tak, staci zapnout nejakou P2P sit, dat vyhledat TOP SPEED a clovek se nestaci divit, jake jsou rychlosti upravenych aut. Rychlost kolem 320kmh u 2litroveho auta neni zadny problem, preplnovane US motory s vykony kolem 1700PS a merenou maximalkou kolem kolem 270-280mph taky ne. To uz nemluvim o japoncicich a jejich Skyline a Suprach, kdy aby oni sami nevypadali moc trapne, musi prijit s vykony hodne nad 1000PS. Pak se clovek nestaci koukat, jak maji 1/4 mile kolem 6s. Je sice pravda, ze takove extremy jsou zcela nepouzitelne v beznem provozu, kdezto s tim Porschem se s privrenym okem da jet i normalne a zivotnost to nejakou bude mit, ale je to sfera upravenych aut o urcitem poctu. BMW M3 je taky seriove, ale uprava od AC uz seriova neni, byt AC tech M3 upravi treba 100...

Odpovědět  |   | 
Turbo  |  07. 01. 2005 13:56

Ja ma pocit, ze jste si neprecetli prvni vetu: "Světový rychlostní rekord vozů schválených do běžného silničního provozu....". To slovni spojeni "schválených do běžného silničního provozu" bude asi to dulezite. Ze si nekdo vytuni Supru neznamena, ze by pak prosla onim schvalovacim procesem do bezneho provozu.

Odpovědět  |   | 
lubos  |  07. 01. 2005 14:13

No, myslim ze v SR a CZ by to asi problem nebol . Ked na STK nepotrebuju niekedy auto ani vidiet.

Odpovědět  |   | 
goes  |  07. 01. 2005 14:21

prave ze naopak, CR patri k zemim s nejhorsi moznosti legalnich uprav. Ani kdyz budes pozivat homologovane dily, vse stavet fortelne, tak na upravy mas u nas smulu. V UK, kdyz splnis zakone podminky, muzes si doma udelat auto na kolene za urcitych podminek.

Odpovědět  |   | 
goes  |  07. 01. 2005 14:27

tak to prrr. Ty supry jsou bezne jezditelne v provozu, ono uprava turba, dani lepsich brzd a podvozku neznamena, ze neni schvalene pro provoz. Tak samo ta 2 roky stara corvetta co jsem tu psal je schvalena pro provoz...

Odpovědět  |   | 
Turbo  |  07. 01. 2005 14:41

Uprava turba, dani lepsich brzd a podvozku neznamena, ze to pojede ctyri kila. Bych chtel videt, jaky tam(ta Supra) jsou treba emise a jak by se tvaril schvalovaci urednik, az si to precte. Asi je neco jineho, kdyz si koupis rychle schvalene auto a to pak vytunis na jeste rychlejsi a s papirama si nedelas moc hlavu, nez kdyz neco upravis a to si pak nechas schvalit jako seriove vyrabene. STK, at uz v jakemkoli state, je rozhodne kvalitativne jina kontrola, nez schvalovani auta do seriove vyroby.

Odpovědět  |   | 
goes  |  07. 01. 2005 14:49

Dobre, dejme tomu, presedlame jinam na legalni vuz:

http://www.impexta.com/cz/page.php?page=auta/auto_tunning_corvette.htm

pred temer 3mi lety vytahli z tohodle 386kmh a neni to rychlost maximalni, jen nejvyssi zmerena. Tudiz nekdy od brezna 2003 drzi rychlostni rekord toto vozidlo a ne F1. Toto je plne homologovane. A rekl bych, ze to Porsche to zrychleni mit nebude :)

Odpovědět  |   | 
Jeniik  |  07. 01. 2005 19:25

Dluzno dodat, ze ten Lingefelter uz je na pravde bozi. Pan majitel ho roztriskal. Taky to zrychleni 0-100 za 2.5s je dosazitelne jen se slickama, normalni gumy to neprenesou ani nahodou, je to precijen zadokolka...

Odpovědět  |   | 
jarda  |  07. 01. 2005 19:41

mam video jak to merili a zabery primo z F1 a je to teda poradnej hukot, takovou rychlost si moc nedakazu predstavit... 

Odpovědět  |   | 
Rollie  |  08. 01. 2005 09:51

dej sem odkaz nebo kde jsi ho nasel....

Odpovědět  |   | 
goes  |  08. 01. 2005 22:32

zapni emule, kaaza, dc++, dej tam mclaren f1 a mas to hned...

Odpovědět  |   | 
B-L-A-C-K  |  11. 01. 2005 08:06

http://www.mclarencars.com/content/sections/mainfr/gall.htm a v sekci video je video jak andy walace jede 240Mph

Odpovědět  |   | 
Honza  |  07. 01. 2005 12:15

Pokud je mi znamo, tak nejvyssi rychlosti na Nardu se meri na ovalne klopene trati, jeden oval ma cca 10 km. Jinak mam knihu o McLarenu F1 Roadcar a nejvyssi rychlost byla dosazena na uzavrene tripruhove trati pobliz Wolfsburgu, ktera byla teze oval, ale bez klopenych zatacek.

Odpovědět  |   | 
Emil  |  07. 01. 2005 12:53

mhm, zajimavý ... pro praktický život relativně problematický.

Odpovědět  |   | 
911  |  07. 01. 2005 16:27

ja jsem videl video asi z te akce, jak popisuje honza o 2 prispevky vyse(mereni na neklopenem ovalu, tri pruhy...) a tam ten chlapek rikal 391kph ne 386, ale asi to nebylo ofiko, no proste to jelo i vic...nekdy a nekde

Odpovědět  |   | 
goes  |  07. 01. 2005 17:16

pred vanocemi byl cely tyden na discovery venovany autum, jelikoz jsem nemobilni, tak jsem se koukal a byl tam porad o supersportech a o F1 tam byl cely blok. Ukazovali to a ofiko je ja se psalo v prispevku a ukazovali a komentovali jak to jelo, do cca 370 celkem v pohode, ale pak se to soukalo a soukal, az se to dosoukalo...

Odpovědět  |   | 
911  |  07. 01. 2005 20:39

tak to jsem videl neco jineho, ale urcite vis, co myslim, jelikoz mas ten cely archiv, ridil to nejaky znamy byvaly zavodnik v helme a triku, triproudovka v lese a taky se to pak po tech 370 uz jen soukalo, on to komentoval a pak uz hlasil po jednotkach kilometru, zel ofiko to teda nebylo, ale to je fuk

Odpovědět  |   | 
Filip  |  07. 01. 2005 17:31

Pochybuju ze by se ta Corvetta rozjela na 380km/h. Nemyslim ze ma tak dobrou aerodynamiku aby se na tu rychlost rozjela... Mozna rozjela ale byla by strasne nestabilni... Kdyt tam nema zadny pridavany spoilery, kridla atd. Vim ze Koenigsegg je mit nemusi, ale tahle Corvetta? Stejne by me zajimalo kdo by s takovym autem jezdil, mozna tak pro zavist ostatnich. A pak by ji stejne prodal... A co zivotnost motoru? O tom tady nepadlo ani slovo... Jak dlouho by asi moh vydrzet takovej motor?
Jinak to 9ff vypada celkem dobre! A kdybych na to mel penize tak bych si ji urcite koupil, a myslim ze o zajem nebude zajem, i kdyz to auto pude do vytriny... Ale urcite si ho nekdo koupi!

Odpovědět  |   | 
goes  |  07. 01. 2005 19:44

to je debata o nicem. Tohle nikdo z nas nedokaze posoudit, ani teoreticky ani prakticky. Pochybuju, ze to Porsche bude mit tu zivotnost v desitakch tisic km. Bude to ciste na odreagovani na okruhu, popr. nejaky sraz atd. S klasickym porschem se da v podstate jezdit denne, s timhle urcite ne. To same bych rekl i o te corvete.

Odpovědět  |   | 
wir faren fur.....  |  07. 01. 2005 23:07

LOL.
Ať žije Blesk, Nova. Tyhle senzace v jejich stylu, které vlastě vůbec senzačni nejsou sou dobrý tak pro Lojzu z Horní Dolní kterej, upravuje svoji Škodnou samolepkama a koncovkou navejfuk.
Zpravu považuji za zavádějící a bezcenou.

Počkejte na TVR a novou Bugatku to proti tomuhle tuzerovi bude velkoseriová výroba a bez úpravy McLaren F1 pokořej.

Odpovědět  |   | 
Petr Broža  |  07. 01. 2005 23:48

Zpráva vychází z německého Autobildu a podle něj je to oficiální pokoření světového rekordu McLarenu F1.

Odpovědět  |   | 
goes  |  07. 01. 2005 23:57

a jak se na to divate vy? taky date vytunenou karu proti autu z tovarny a berete to jako oficialni udaj? nekdy k takovym zpravam by neskodil komentar serveru. Ne vsechno co "renomovane" casopisy vydaji nemusim jenom opsat, byt je to zajimave. Navic kdyz si clovek rekne odkud je Autobild a odkud je Porsche, proc to nezduraznit, ze po uprave dokaze jet Porsche jako neupravene F1 :)

Odpovědět  |   | 
Mac  |  08. 01. 2005 02:46

S tím dodáním vlastního názoru i do těchto bleskovek souhlasím, to by určitě bylo přínosné. Pokud by tedy bylo co říct

Odpovědět  |   | 
Roman Daněk  |  08. 01. 2005 18:59

takže: titulem nejrychlejší auto na světě se honosí kdekdo... ale je rozdíl hned v několika věcech:
- jestli je sériově vyráběné nebo ne (pak nastává otázka, co je to sériově vyráběné auto - například TechArtů GT Street S (upravená 911) se prozatím vyrobilo více než např. Koenigseggů...)
- jestli je schválené pro provoz na veřejných komunikacích - navíc, jestli je schválené jen v USA, v EU, v Saúdské Arábii, či někde jinde...
- a nebo jestli je schválené ve více regionech - např. auto schválené ve více regionech je nejrychlejší v jednom z nich, ale v ostatních existují i rychlejší (které mohou být schváleny jen tam)...
- jestli je možné si ho běžně koupit, nebo jestli je to jen speciál (s dovětkem, že v plánu je desetikusová (nebo 20, 50, 100, 500...) série... a jestli byla skutečně vyrobena...)
- jestli to je absolutní max. rychlost, nebo průměr z několika jízd (např. tam a zpět - jedna jízda po větru a druhá proti), pro zopakování jízdy může být vyžadován časový limit a limit množství repasovaných nebo vyměněných komponent...
- metoda měření - využití GPS (zaznamená absolutní max. rychlost, která může být dosažena jen v malém okamžiku) nebo jestli se měří čas potřebný pro průjezd např. kilometrého úseku (max. rychlost musí být udržena po delší dobu)
- jestli měření probíhá na silničních pneumatikách, nebo na závodních (či jiných speciálních)...
- jaké jsou klimatické podmínky a jaká je kvalita (hrubost, přilnavost) jízdní dráhy

- takováto a mnoho dalších hledisek pak zohledňují různé organizace, které pak mají své vlastní rekordmany - například podmínky zápisu do Guinessovy knihy rekordů jsou jedny z nejobtížněji splnitelných.

Proto vznikla tahle debata, zda je to oficiální, či nikoliv. Ja sám nevím, jak se po pročtení této debaty na tu zprávu dívat, ale zase na druhou stranu, kdyby Goesova Supra (nebo ostatní zmiňovaná auta) oficiálně pokořila McLaren, tak by so tom mluvilo asi víc, nemyslíte?

Odpovědět  |   | 
goes  |  08. 01. 2005 22:08

"Moje supra" :) pekne...

- ne nevidel bych v tom to, ze by se o tom psalo. Copak se nekdy u nas pise o tom, co neni Ceske? Tezko, docte se nekde o zavodech, kde nejezdi CZ auto ci jezdec? Nedovi. A tak je to i s ostatnim infem. Autobild to uved proto, ze je to Porsche a tudiz se doma pochlubili, jake to maji auto, ze konecne ty anglany dostali. S temi podminkami cos tu uvadel se da jenom souhlasit. Obecne je pro mne seriove auto takove, ktere sjede z tovarny. Vse ostati jsou auta ruzne odladena. Je jedno od koho a v kolika kusech. NEJSOU SERIOVA. F1 je cisty produkt tovarny. Vzali produkt z tovarny, postavili na cestu a zmerili. Ostatni tohle neudelaji. Oni koupi auto, odladi, postavi a zmeri. Tudiz je to pekna blbost toto srovnavat. Nejsem zastance F1 ci odpurce Porsche, jen nechapu, ze nekdo opet smicha hrusky, jablka a pak se tim ohani. Proc neni nadpis "VYTUNENE PORSCHE JE RYCHLEJSI NEZ F1" ??? Protoze by si kazdy hned uvedomil, ze bezne Porsche na to nema, ze vuci F1 je to pomaly louda a ze pokud chcou konkurovat musi to vytunit... Ciste ucelova zprava, nic nerikajici. Asi jako kdyz Cimbu chipne Fabcii RS na 130kW a pak se ohani tim, ze to auto je rychlejsi, nez seriove. Vcelku logicke.
- zaver je jasny. U seriovych vozu, tzn. vozy pochazejici od vyrobce je stale nejrychlejsi F1. Nedavno se podarilo vytunit Porsche na takove hodnoty, ze je rychlejsi, nez F1, nicmene F1 je stale kral...

Odpovědět  |   | 
Roman Daněk  |  08. 01. 2005 22:54

"- zaver je jasny. U seriovych vozu, tzn. vozy pochazejici od vyrobce je stale nejrychlejsi F1. Nedavno se podarilo vytunit Porsche na takove hodnoty, ze je rychlejsi, nez F1, nicmene F1 je stale kral..."

Jen souhlasím, co se v dnešní době stále očekává, je měření u Koenigseggu CCR-S. Co vím, tak to zatím ještě neproběhlo...

Odpovědět  |   | 
goes  |  09. 01. 2005 00:09

ono je jeste jedna vec. Spousta vyrobcu supersportu nepouziva sve vlastni motory, ale upravuji jine motory, ale to uz bychom chteli hodne :)

Odpovědět  |   | 
Roman Daněk  |  09. 01. 2005 00:56

To je sice pravda, ale pokud jste si dobře četl můj článek o McLarenu, tak tam je informace, že McLaren si "vypůjčil" motor od BMW, pokud narážíte na tohle  Koenigsegg zase šáhl a vybral jako základ svého motoru něco od Forda... Jak jsem napsal, je to těžké posuzovat...

Odpovědět  |   | 
Touareg  |  08. 01. 2005 14:56

No, ale to je už docela staré, někdy na podzim minulého roku se v nardo testovaly vysokorychlostní sériové pneumatiky (nevím značku) a tam tohle Porsche dalo 389 - fotka. Bylo to v AutoTipu.

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

včera | Jan Mička | 67 příspěvků
TEST Mazda 3 Skyactiv-D (85 kW): Válka proti mainstreamu

Mazda 3 Skyactiv-D

Vpředu nijak zvlášť výkonný diesel, vzadu torzní příčka, mezigeneračně vyšší hmotnost a základní cena téměř 600 tisíc. Skoro se chce říct, že tohle už nezachrání ani ta hezká tvářička. Až na to, že nová trojka je něčím víc než jen neobyčejně vypadajícím hatchbackem.

16.  7.  2019 | Miro Mihálik | 55 příspěvků
Minitest Hyundai i30 N Performance: Váš vstup do světa rychlých aut

Hyundai i30 N Performance (minitest)

Najděte mi auto s výkonem přes dvě stě sedmdesát koní, samosvorným diferenciálem a manuální převodovkou za sedm set tisíc.

11.  7.  2019 | Vladimír Kadera | 51 příspěvků

Nejčtenější články

Zákaz jízdy kamionů o prázdninách: Ministerstvo vydalo jasné stanovisko

Zákaz jízdy kamionů o prázdninách: Minister…

Ministerstvo dopravy zveřejňuje přesné stanovisko upřesňující zákaz jízdy kamionů na českých silnicích během letních prázdnin.

6.  7.  2019 | | 203 N/A
Škoda 130 RS typ 739 vypadala šeredně. Přineslo jí to však zajímavé výhody

Škoda 130 RS typ 739 vypadala šeredně. Přin…

V AZNP mu důvěrně říkali Skokan zelený kvůli „výrazu“ přídě i odstínu laku inspirovaného koncepty Bertoneho. Svérázně pojaté kupé mělo nahradit krásnou 130 RS, ostrého nasazení se však nikdy nedočkalo.

7.  7.  2019 | | 45 N/A
Škoda Superb v ohrožení. Přesun do Turecka znamená výrobu u jiné značky

Škoda Superb v ohrožení. Přesun do Turecka …

Škodovácký závod v Kvasinách je tradičním místem výroby vlajkové lodi Superb. Teď se ale znova objevují zprávy, že by se produkce nové generace mohla přesunout do zahraničí.

20.  6.  2019 | | 134 N/A
Do nabídky Fabie se vrací nejlepší motor TSI. Přestože to šéf Škody dříve vyvracel

Do nabídky Fabie se vrací nejlepší motor TS…

Jsou tomu tři týdny, co jsme naposledy psali o úbytku pohonných jednotek u Škody Fabia. Mělo to být definitivní, nakonec ale Škoda obrací a paletu agregátů rozšiřuje.

28.  6.  2019 | | 171 N/A
Mladí lidé v Česku už nechtějí řídit. Zájem o řidičák skupiny B razantně opadá

Mladí lidé v Česku už nechtějí řídit. Zájem…

Doby, kdy bylo získání řidičáku jedním z prvořadých cílů dospělých jedinců, podle všeho pomalu končí. Mladí lidé ztrácejí o řidičák zájem a dopravu řeší jinak.

2.  7.  2019 | | 97 N/A