Porsche 911 GT2 dosáhlo skvělého času na Nordschleife

V uplynulých dnech proběhly první oficiální měřené testy na slavné severní smyčce okruhu Nurburging v Německu. 22,8 kilometrů dlouhý okruh, který tvoří desítky rychlých i pomalých zatáček, dlouhé rovinky a další nástrahy je jakousi bernou mincí pro srovnání schopností jednotlivých vozů.

Na tomto okruhu jsou třeba nejen skvělé jízdní vlastnosti, ale také dostatečný výkon, jelikož technické pasáže se zde střídají s velmi rychlými. Vůz, který zde chce uspět tak musí být opravdu komplexní a ani jedna jeho část nesmí zaostávat.

Tip: Představení nového Porsche GT2 naleznete zde.

Nové Porsche GT2, které bylo představeno teprve před nedávnem, zajelo tento okruh za skvělých 7 minut a 32 sekund. Jen pro představu o tom, jakého skvělého výsledku vůz dosáhl uvedeme časy některých skutečných supersportů a jak se můžete přesvědčit, pořád ještě dost civilní GT2 to natřelo kde komu.

Porsche Carrera GT - 7:28 (612 koní)
Pagani Zonda F - 7:32 (650 koní)
Koenigsegg CCR - 7:32 (806 koní)
Bugatti Veyron - 7:40 (1001 koní)

Pro pořádek je třeba doplnit, že vozy jsou testovány vždy se sériovým obutím, které ale může být i v případě srovnatelných vozů značně rozdílné. Např. Porsche GT3 a GT2 jsou z výroby standardně vybavovány polozávodními pneumatikami Michelin Pilot Sport Cup, které na okruhu přidají velmi mnoho. Naopak např. Porsche Carrera GT vyjížděla na standardních Pilot Sportech v Porsche specifikaci N0, a tak minimální rozdíl mezi těmito dvěma vozy vypovídá více o smysluplnosti používání polozávodních pneu na okruzích, než o dobrém odladění GT2 a relativním neúspěchu Carerry GT. A v případě dalšich zmiňovaných vozů by situace byla podobná.

Ať tak či onak je 7:32 vynikající čas. Je o 16 sekund lepší než v případě modelu GT3 (997) se stejným obutím. Nový model GT3 RS zatím oficiálním testem na Nordschleife neprošel, ale jeho čas se bude pohybovat mezi výsledky GT2 a GT3.

Minitest Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet 4×4: Pořád jako pírko!

Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet 4×4 (minitest)

Aktuální Vitara už nějakou dobu spoléhá výlučně na benzínové turbomotory a nedávno k nim nově přibylo i více bezpečnostních systémů. Jak jezdí se čtrnáctistovkou, manuálem a pohonem všech kol?

13.  12.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Nissan Altima 2.5 CVT SV: Mnohem lepší, než se může zdát

Nissan Altima 2.5 CVT SV (minitest)

Větší japonské sedany Evropa téměř ignoruje, z vlastní zkušenosti z amerických cest vám ale můžeme říci, že je to docela škoda. Třeba Nissan Altima je skvělý vůz s neskutečnou spotřebou!

11.  12.  2018 | Miro Mihálik | 67 příspěvků
Minitest Mini Cooper S E Countryman All4: Nabíjejte, jinak smysl nedává

Mini Cooper S E Countryman All4 (minitest)

Bruselští byrokraté nám připravili podmínky, které už brzy spustí lavinu hybridů. Pojďte se s námi skrze benzin-elektrický Countryman podívat, jak bude vypadat všední realita příštích let.

8.  12.  2018 | Miro Mihálik | 12 příspěvků