Porsche 911 GT2 dosáhlo skvělého času na Nordschleife

V uplynulých dnech proběhly první oficiální měřené testy na slavné severní smyčce okruhu Nurburging v Německu. 22,8 kilometrů dlouhý okruh, který tvoří desítky rychlých i pomalých zatáček, dlouhé rovinky a další nástrahy je jakousi bernou mincí pro srovnání schopností jednotlivých vozů.

Na tomto okruhu jsou třeba nejen skvělé jízdní vlastnosti, ale také dostatečný výkon, jelikož technické pasáže se zde střídají s velmi rychlými. Vůz, který zde chce uspět tak musí být opravdu komplexní a ani jedna jeho část nesmí zaostávat.

Tip: Představení nového Porsche GT2 naleznete zde.

Nové Porsche GT2, které bylo představeno teprve před nedávnem, zajelo tento okruh za skvělých 7 minut a 32 sekund. Jen pro představu o tom, jakého skvělého výsledku vůz dosáhl uvedeme časy některých skutečných supersportů a jak se můžete přesvědčit, pořád ještě dost civilní GT2 to natřelo kde komu.

Porsche Carrera GT - 7:28 (612 koní)
Pagani Zonda F - 7:32 (650 koní)
Koenigsegg CCR - 7:32 (806 koní)
Bugatti Veyron - 7:40 (1001 koní)

Pro pořádek je třeba doplnit, že vozy jsou testovány vždy se sériovým obutím, které ale může být i v případě srovnatelných vozů značně rozdílné. Např. Porsche GT3 a GT2 jsou z výroby standardně vybavovány polozávodními pneumatikami Michelin Pilot Sport Cup, které na okruhu přidají velmi mnoho. Naopak např. Porsche Carrera GT vyjížděla na standardních Pilot Sportech v Porsche specifikaci N0, a tak minimální rozdíl mezi těmito dvěma vozy vypovídá více o smysluplnosti používání polozávodních pneu na okruzích, než o dobrém odladění GT2 a relativním neúspěchu Carerry GT. A v případě dalšich zmiňovaných vozů by situace byla podobná.

Ať tak či onak je 7:32 vynikající čas. Je o 16 sekund lepší než v případě modelu GT3 (997) se stejným obutím. Nový model GT3 RS zatím oficiálním testem na Nordschleife neprošel, ale jeho čas se bude pohybovat mezi výsledky GT2 a GT3.

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

včera | Jan Mička | 50 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků