Porsche 911 GT2 dosáhlo skvělého času na Nordschleife

V uplynulých dnech proběhly první oficiální měřené testy na slavné severní smyčce okruhu Nurburging v Německu. 22,8 kilometrů dlouhý okruh, který tvoří desítky rychlých i pomalých zatáček, dlouhé rovinky a další nástrahy je jakousi bernou mincí pro srovnání schopností jednotlivých vozů.

Na tomto okruhu jsou třeba nejen skvělé jízdní vlastnosti, ale také dostatečný výkon, jelikož technické pasáže se zde střídají s velmi rychlými. Vůz, který zde chce uspět tak musí být opravdu komplexní a ani jedna jeho část nesmí zaostávat.

Tip: Představení nového Porsche GT2 naleznete zde.

Nové Porsche GT2, které bylo představeno teprve před nedávnem, zajelo tento okruh za skvělých 7 minut a 32 sekund. Jen pro představu o tom, jakého skvělého výsledku vůz dosáhl uvedeme časy některých skutečných supersportů a jak se můžete přesvědčit, pořád ještě dost civilní GT2 to natřelo kde komu.

Porsche Carrera GT - 7:28 (612 koní)
Pagani Zonda F - 7:32 (650 koní)
Koenigsegg CCR - 7:32 (806 koní)
Bugatti Veyron - 7:40 (1001 koní)

Pro pořádek je třeba doplnit, že vozy jsou testovány vždy se sériovým obutím, které ale může být i v případě srovnatelných vozů značně rozdílné. Např. Porsche GT3 a GT2 jsou z výroby standardně vybavovány polozávodními pneumatikami Michelin Pilot Sport Cup, které na okruhu přidají velmi mnoho. Naopak např. Porsche Carrera GT vyjížděla na standardních Pilot Sportech v Porsche specifikaci N0, a tak minimální rozdíl mezi těmito dvěma vozy vypovídá více o smysluplnosti používání polozávodních pneu na okruzích, než o dobrém odladění GT2 a relativním neúspěchu Carerry GT. A v případě dalšich zmiňovaných vozů by situace byla podobná.

Ať tak či onak je 7:32 vynikající čas. Je o 16 sekund lepší než v případě modelu GT3 (997) se stejným obutím. Nový model GT3 RS zatím oficiálním testem na Nordschleife neprošel, ale jeho čas se bude pohybovat mezi výsledky GT2 a GT3.

Minitest Volvo S90 T8: Je vrcholná motorizace skutečně nejlepší?

Volvo S90 T8 AWD Polestar (minitest)

Tentokrát jsme vyzkoušeli Volvo S90 se vším, co mu je možné nadělit. Jak funguje hybridní provedení?

18.  9.  2018 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Minitest Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC: Hravý asketa

Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC (minitest)

Dieselové motory jsou v kurzu především díky své efektivitě, co když chce ale auto s nízkou spotřebou třeba nadšený řidič a netouží zrovna po starší mnichovské ojetině v naftě?

16.  9.  2018 | Miro Mihálik | 44 příspěvků
TEST Nissan Leaf: Začneme už elektromobily brát vážně?

Nissan Leaf

Nissan je prvním mainstreamovým výrobcem, který nabízí svůj relativně dostupný elektromobil ve druhé generaci. Jedná se o konkurenční výhodu?

11.  9.  2018 | Milan Lažanský | 145 příspěvků