Porsche 911 GT2 dosáhlo skvělého času na Nordschleife

V uplynulých dnech proběhly první oficiální měřené testy na slavné severní smyčce okruhu Nurburging v Německu. 22,8 kilometrů dlouhý okruh, který tvoří desítky rychlých i pomalých zatáček, dlouhé rovinky a další nástrahy je jakousi bernou mincí pro srovnání schopností jednotlivých vozů.

Na tomto okruhu jsou třeba nejen skvělé jízdní vlastnosti, ale také dostatečný výkon, jelikož technické pasáže se zde střídají s velmi rychlými. Vůz, který zde chce uspět tak musí být opravdu komplexní a ani jedna jeho část nesmí zaostávat.

Tip: Představení nového Porsche GT2 naleznete zde.

Nové Porsche GT2, které bylo představeno teprve před nedávnem, zajelo tento okruh za skvělých 7 minut a 32 sekund. Jen pro představu o tom, jakého skvělého výsledku vůz dosáhl uvedeme časy některých skutečných supersportů a jak se můžete přesvědčit, pořád ještě dost civilní GT2 to natřelo kde komu.

Porsche Carrera GT - 7:28 (612 koní)
Pagani Zonda F - 7:32 (650 koní)
Koenigsegg CCR - 7:32 (806 koní)
Bugatti Veyron - 7:40 (1001 koní)

Pro pořádek je třeba doplnit, že vozy jsou testovány vždy se sériovým obutím, které ale může být i v případě srovnatelných vozů značně rozdílné. Např. Porsche GT3 a GT2 jsou z výroby standardně vybavovány polozávodními pneumatikami Michelin Pilot Sport Cup, které na okruhu přidají velmi mnoho. Naopak např. Porsche Carrera GT vyjížděla na standardních Pilot Sportech v Porsche specifikaci N0, a tak minimální rozdíl mezi těmito dvěma vozy vypovídá více o smysluplnosti používání polozávodních pneu na okruzích, než o dobrém odladění GT2 a relativním neúspěchu Carerry GT. A v případě dalšich zmiňovaných vozů by situace byla podobná.

Ať tak či onak je 7:32 vynikající čas. Je o 16 sekund lepší než v případě modelu GT3 (997) se stejným obutím. Nový model GT3 RS zatím oficiálním testem na Nordschleife neprošel, ale jeho čas se bude pohybovat mezi výsledky GT2 a GT3.

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

včera | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků