Porsche 911: facelift i pro verzi Targa

Krátce poté, co jsme vám představili modernizovanou řadu Porsche 911 Carrera/4, jsou zde úpravy variant Targa 4 a 4S.

Změny připravené pro modelový rok 2009 se dotkly vnějšího vzhledu, ale především mechanických skupin. Dominantním prvkem vozů Targa 4 a Targa 4S zůstává prosklená střecha a záď. Střechu lze zasunout během pouhých sedmi sekund a posádce se pak zjeví čisté nebe nad hlavou. Posuvná střecha dostává standardně novou záclonku a nový materiál, jenž cestující chrání před UV zářením a přílišným přílivem tepla. 

Zřejmě nejvýznamnější novinkou roku 2009 je však možnost objednat si novou, sedmistupňovou robotizovanou převodovku se dvěma spojkami a názvem Porsche Doppel Kupplung (PDK). Modifikovány byly i oba motory, jež obdržely technologii přímého vstřikování benzínu, které zvyšuje jízdní výkony a snižuje spotřebu paliva. Motor s objemem 3,6 l, určený pro Targu 4, tak dává 345 koní, tedy o 20 koní více než dosud, spotřeba v kombinovaném provozu a spárováním s PDK přitom činí 10,1 l/100 km a nejvyšší rychlost dosahuje 284 km/h.

Porsche 911 Targa 4S obdržela pro svůj motor 3,8 l dokonce 30 koní navíc, takže její výkon dosahuje celkem 385 koní. Spotřeba s PDK zůstává na přijatelné hodnotě 10,7 l/100 km, nejvyšší rychlost narostla na 297 km/h a ke zrychlení z 0 na 100 km/h postačí 4,7 sekundy (s manuální převodovkou 4,9 s). V nové generaci dostávají vozy Targa 4 a Targa 4S nový, elektronicky řízený pohon všech kol PTM (Porsche Traction Management), který nahrazuje dosavadní soustavu s vícelamelovou spojkou. 

Stylistické změny pozorujeme na mírně upravených náraznících a nových hlavních světlometech využívajících technologie LED pro denní svícení. Další modifikace pro modelový rok 2009 se nesou v podobném duchu jako u vozů Porsche 911 Carrera 4/Carrera 4S.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Porsche 911 Targa

 

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST VW Arteon 2.0 TSI DSG 4Motion: Poslední funkční období

VW Arteon 2.0 TSI DSG 4Motion

Nebude trvat dlouho a Arteon přenechá „funkci“ vlajkové lodi Volkswagenu nové generaci SUV Touareg. Než se tak stane, pojďme si něco říci o nejvýkonnějším provedení nabídky.

19.  4.  2018 | Jan Mička | 44 příspěvků
Minitest Peugeot 308 GTi: Skvělý hot-hatch! Dokud nestisknete „Sport“

Peugeot 308 GTi (minitest)

Vyzkoušeli jsme vrcholnou verzi modelu 308 druhé generace po modernizaci. Dokazuje, že mezi rychlými hatchbacky si může vybrat každý přesně dle svých potřeb a přání.

17.  4.  2018 | Milan Lažanský
TEST Lexus IS 300h: Není dokonalý, ale má k tomu blízko

Lexus IS 300h

Absenci vznětového motoru automobilka Lexus vyvažuje hybridním ústrojím. A jsem toho názoru, že pro model IS je to ta nejlepší možná varianta.

14.  4.  2018 | Jan Mička | 27 příspěvků