Porsche 911: facelift i pro verzi Targa

Krátce poté, co jsme vám představili modernizovanou řadu Porsche 911 Carrera/4, jsou zde úpravy variant Targa 4 a 4S.

Změny připravené pro modelový rok 2009 se dotkly vnějšího vzhledu, ale především mechanických skupin. Dominantním prvkem vozů Targa 4 a Targa 4S zůstává prosklená střecha a záď. Střechu lze zasunout během pouhých sedmi sekund a posádce se pak zjeví čisté nebe nad hlavou. Posuvná střecha dostává standardně novou záclonku a nový materiál, jenž cestující chrání před UV zářením a přílišným přílivem tepla. 

Zřejmě nejvýznamnější novinkou roku 2009 je však možnost objednat si novou, sedmistupňovou robotizovanou převodovku se dvěma spojkami a názvem Porsche Doppel Kupplung (PDK). Modifikovány byly i oba motory, jež obdržely technologii přímého vstřikování benzínu, které zvyšuje jízdní výkony a snižuje spotřebu paliva. Motor s objemem 3,6 l, určený pro Targu 4, tak dává 345 koní, tedy o 20 koní více než dosud, spotřeba v kombinovaném provozu a spárováním s PDK přitom činí 10,1 l/100 km a nejvyšší rychlost dosahuje 284 km/h.

Porsche 911 Targa 4S obdržela pro svůj motor 3,8 l dokonce 30 koní navíc, takže její výkon dosahuje celkem 385 koní. Spotřeba s PDK zůstává na přijatelné hodnotě 10,7 l/100 km, nejvyšší rychlost narostla na 297 km/h a ke zrychlení z 0 na 100 km/h postačí 4,7 sekundy (s manuální převodovkou 4,9 s). V nové generaci dostávají vozy Targa 4 a Targa 4S nový, elektronicky řízený pohon všech kol PTM (Porsche Traction Management), který nahrazuje dosavadní soustavu s vícelamelovou spojkou. 

Stylistické změny pozorujeme na mírně upravených náraznících a nových hlavních světlometech využívajících technologie LED pro denní svícení. Další modifikace pro modelový rok 2009 se nesou v podobném duchu jako u vozů Porsche 911 Carrera 4/Carrera 4S.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Porsche 911 Targa

 

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

dnes | Michal Žďárský | 1 příspěvek
Kia je podruhé vítězem testu počáteční kvality

Kia je podruhé vítězem testu počáteční kvality

J.D. Power každoročně pořádá anketu o kvalitě vozů na trhu v USA. Už druhý rok z něho nejlépe vyšla Kia se svým výsledkem 72 PP100.

včera | Daniel Havlina | 16 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 32 příspěvků