Porsche 911: facelift i pro verzi Targa

Krátce poté, co jsme vám představili modernizovanou řadu Porsche 911 Carrera/4, jsou zde úpravy variant Targa 4 a 4S.

Změny připravené pro modelový rok 2009 se dotkly vnějšího vzhledu, ale především mechanických skupin. Dominantním prvkem vozů Targa 4 a Targa 4S zůstává prosklená střecha a záď. Střechu lze zasunout během pouhých sedmi sekund a posádce se pak zjeví čisté nebe nad hlavou. Posuvná střecha dostává standardně novou záclonku a nový materiál, jenž cestující chrání před UV zářením a přílišným přílivem tepla. 

Zřejmě nejvýznamnější novinkou roku 2009 je však možnost objednat si novou, sedmistupňovou robotizovanou převodovku se dvěma spojkami a názvem Porsche Doppel Kupplung (PDK). Modifikovány byly i oba motory, jež obdržely technologii přímého vstřikování benzínu, které zvyšuje jízdní výkony a snižuje spotřebu paliva. Motor s objemem 3,6 l, určený pro Targu 4, tak dává 345 koní, tedy o 20 koní více než dosud, spotřeba v kombinovaném provozu a spárováním s PDK přitom činí 10,1 l/100 km a nejvyšší rychlost dosahuje 284 km/h.

Porsche 911 Targa 4S obdržela pro svůj motor 3,8 l dokonce 30 koní navíc, takže její výkon dosahuje celkem 385 koní. Spotřeba s PDK zůstává na přijatelné hodnotě 10,7 l/100 km, nejvyšší rychlost narostla na 297 km/h a ke zrychlení z 0 na 100 km/h postačí 4,7 sekundy (s manuální převodovkou 4,9 s). V nové generaci dostávají vozy Targa 4 a Targa 4S nový, elektronicky řízený pohon všech kol PTM (Porsche Traction Management), který nahrazuje dosavadní soustavu s vícelamelovou spojkou. 

Stylistické změny pozorujeme na mírně upravených náraznících a nových hlavních světlometech využívajících technologie LED pro denní svícení. Další modifikace pro modelový rok 2009 se nesou v podobném duchu jako u vozů Porsche 911 Carrera 4/Carrera 4S.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Porsche 911 Targa

 

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol | 1 příspěvek
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků