Porsche 911: facelift i pro verzi Targa

Krátce poté, co jsme vám představili modernizovanou řadu Porsche 911 Carrera/4, jsou zde úpravy variant Targa 4 a 4S.

Změny připravené pro modelový rok 2009 se dotkly vnějšího vzhledu, ale především mechanických skupin. Dominantním prvkem vozů Targa 4 a Targa 4S zůstává prosklená střecha a záď. Střechu lze zasunout během pouhých sedmi sekund a posádce se pak zjeví čisté nebe nad hlavou. Posuvná střecha dostává standardně novou záclonku a nový materiál, jenž cestující chrání před UV zářením a přílišným přílivem tepla. 

Zřejmě nejvýznamnější novinkou roku 2009 je však možnost objednat si novou, sedmistupňovou robotizovanou převodovku se dvěma spojkami a názvem Porsche Doppel Kupplung (PDK). Modifikovány byly i oba motory, jež obdržely technologii přímého vstřikování benzínu, které zvyšuje jízdní výkony a snižuje spotřebu paliva. Motor s objemem 3,6 l, určený pro Targu 4, tak dává 345 koní, tedy o 20 koní více než dosud, spotřeba v kombinovaném provozu a spárováním s PDK přitom činí 10,1 l/100 km a nejvyšší rychlost dosahuje 284 km/h.

Porsche 911 Targa 4S obdržela pro svůj motor 3,8 l dokonce 30 koní navíc, takže její výkon dosahuje celkem 385 koní. Spotřeba s PDK zůstává na přijatelné hodnotě 10,7 l/100 km, nejvyšší rychlost narostla na 297 km/h a ke zrychlení z 0 na 100 km/h postačí 4,7 sekundy (s manuální převodovkou 4,9 s). V nové generaci dostávají vozy Targa 4 a Targa 4S nový, elektronicky řízený pohon všech kol PTM (Porsche Traction Management), který nahrazuje dosavadní soustavu s vícelamelovou spojkou. 

Stylistické změny pozorujeme na mírně upravených náraznících a nových hlavních světlometech využívajících technologie LED pro denní svícení. Další modifikace pro modelový rok 2009 se nesou v podobném duchu jako u vozů Porsche 911 Carrera 4/Carrera 4S.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Porsche 911 Targa

 

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test Dacia Duster II dCi 110 4x4: Pouze pro silnici je jí škoda

Dacia Duster II 1.5 dCi 4x4

Příroda vytvořila v polovině ledna opravdu vhodné podmínky pro testování nové generace oblíbeného SUV Dacia Duster. Jezdili jsme s ním v hlubokém bahně i na zasněžených silnicích.

dnes | Radek Pecák | 11 příspěvků
Minitest Volkswagen Touareg Masaj 3.0 TDI: Nesnáším loučení!

VW Touareg Masaj 3.0 TDI (minitest)

Dnešním testem dáváme poslední sbohem druhé generaci Volkswagenu Touareg. Velké a bytelné SUV s oprávněnými terénními ambicemi tady s námi bude už doslova jenom pár týdnů.

21.  1.  2018 | Jan Mička | 30 příspěvků
Test Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D: Žádný úkol není nesplnitelný

Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D

Toyota sice v Evropě propaguje hybridy, stále však nabízí i nezničitelná auta, která ji v minulosti proslavila.

18.  1.  2018 | Radek Pecák | 14 příspěvků