Úspěšný recept na off-roadovou 911 má Porsche zájem zopakovat. Na změny v technice ale nejspíš dojde.
Nelze vyvrátit, že limitovaná série Porsche 911 Dakar byla pro německou automobilku hitem. Off-roadový sporťák odkazující na úspěchy značky v dakarské rallye se přestal vyrábět teprve nedávno – vyprodaná série 2500 vozů skončila opravdu zajímavou specifikací – už nyní však na veřejnost pronikají informace o pravděpodobném nástupci, se kterým bude chtít Porsche navázat na původní úspěch.
Magazín Autocar uvádí dle svých interních zdrojů z automobilky, že na modernizaci Dakaru vycházející z nejnovější generace 992.2 již Porsche pracuje ve svém vývojovém centru ve Weissachu. Přestože mluvčí automobilky oficiálně nekomentuje spekulace o nových modelech, uvedení nového Dakaru bychom se měli podle všeho dočkat už ke konci letošního roku.
Opět se přitom očekává limitovaná produkce v zatím nespecifikovaném počtu kusů. V rámci evoluce modelové řady 911 bude chtít Porsche tradičně posunout i schopnosti dakarské verze, a jelikož předchozí série vycházela ze základu čtyřkolky 911 Carrera 4 GTS, v té nejnovější máme již čekat zbrusu nové hybridní ústrojí T-Hybrid, loni uvedené jako standardní motorizace 992.2 GTS.
Původní třílitrový twin-turbo plochý šestiválec o výkonu 480 koní (353 kW) a točivém momentu 570 Nm by tedy v novém Dakaru nahradil 3,6litrový boxer s jedním elektrickým turbodmychadlem, elektromotorem ve skříni osmistupňové převodovky PDK a malou 1,9kWh baterií. V této konfiguraci produkuje nové GTS systémově 541 koní (398 kW) a 610 Nm. Dynamika GTS se po přechodu na hybridní ústrojí vylepšila znatelně i přes navýšení hmotnosti o 50 kg (z nuly na 100 km/h za rovné 3 sekundy), tudíž i Dakar by měl zkrátit svých původních 3,4 sekundy.
Z interních informací vyplývá, že Porsche pro nový Dakar opět chystá i řadu nových livrejí či speciálních laků skrze zakázkový program Sonderwunsch. S obecným navýšením cenovek u generace 992.2 nakonec nepřekvapí, že za speciální off-roadovou edici 911 bude chtít Porsche zase o něco více peněz. Nepochybně tak překročí cenu 6,2 milionu korun, za kterou původní Dakar na podzim 2022 startoval na českém trhu.