Porsche 911 čeká již za rok facelift

Přestože Porsche plánuje oživit nynější generaci Porsche 911 (997) až za rok, již nyní zveřejnila, jaké zásadní změny mohou zákazníci čekat.

Když přeskočíme stylingové proměny, které budou určitě jen velmi decentní a zaměříme se na techniku, máme se na co těšit.

První velkou inovací bude nasazení zcela nového automatu. Půjde o přepracovanou automatickou dvuspojkovou převodovku DSG, která bude schopna přenášet vyšší točivý moment než 350 Nm. Změněny se dotknou také rychlosti řazení a podřazování, protože u těchto vozů jsou současné časy příliš dlouhé. Nová logika a změny v komponentech se postarají o rychlejší podřazování i o více rychlostních stupňů a převodovka navíc umožní podřazení a zařazení i v situacích, kdy to DSG v současných vozech Volkswagenu neumožní.

Mimo tuto zásadní změnu se dočkají inovací i motory, které, jak to již bývá, dostanou větší porci výkonu. K tomu pomůže hlavně nasazení přímého vstřikování paliva do plochých šestiválců, které Porsche slibuje již delší dobu. Základní Porsche by tak mělo posílit o zhruba 30 koní a vrcholné Turbo by mělo konečně přesáhnout magických 500 plnokrevníků.

TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

dnes | Radek Pecák | 41 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků