Porsche 911 Carrera

Nejnovější Porsche 911 Carrera pokračuje v tradici začínající v roce 1965, kdy bylo představeno první Porsche 911. Od té doby uplynulo již mnoho času a na automobilovém trhu se objevila celá řada zajímavých automobilů z dílen firmy Porsche.
Porsche 911 Carrera
Nejnovější Porsche 911 Carrera pokračuje v tradici začínající v roce 1965, kdy bylo představeno první Porsche 911. Od té doby uplynulo již mnoho času a na automobilovém trhu se objevila celá řada zajímavých automobilů z dílen firmy Porsche. Za všechny jmenujme Carreru RS představenou v roce 1972, první 911 turbo z roku 1975 nebo první kabriolet představený v roce 1983. Dnes Vám představíme Porsche 911 Carrera, modelový rok 2000.

Motor

Motor 911 je v základu stejný už 35 let. Konkrétně se jedná o šestiválcový boxer, dnes s objemem 3.2 litru a výkonem 300 koní. Zvýšení výkonu o 4 ks má na svědomí upravený výfukový systém. O kvalitě motorů svědčí i čísla 24 000 km a 48 000 km. První číslo značí interval výměny oleje a druhé interval výměny olejového filtru.

Jízda

Jízdní vlastnosti 911 jsou, tak je u Porsche zvykem, bezchybné. Po technické stránce má 911 nezávisle zavěšená kola, vzpěry MacPherson vpředu. Zadní náprava využívá systém Multilink. Na obou nápravách našel uplatnění hliník, což se odrazilo nejen v jízdních vlastnostech, ale také ve snížení hmotnosti vozu. K vlastnímu ovládání vozu Vám poslouží kvalitní sportovní volant, kterému k otočení z plného pravého do plného levého rejdu postačí 2,98 otáčky. K otočení celé 911 pak postačí 10,6 m.

Z podvozkem úzce souvisí kola a brzdy. 911 Carrera se standardně dodává na 17“ palcových kolech. Přední pneumatiky mají rozměr 205/50 a zadní 255/40. Na přání je však možné objednat 18“ litá kola.

Brzdy 911 Carrera jsou odvozeny ze závodního vozu Porsche GT1. Na všech kolech jsou ventilované kotouče. Ty přední mají průměr 320 mm a tloušťku 28 mm. Zadní pak mají v průměru 300 mm a tloušťku 24 mm. Porsche klade na brzdy vysoké nároky. Svědčí o tom i to, že brzdy musí vydržet 25 po sobě jdoucích brždění plnou brzdnou silou bez známky vadnutí.

Kromě brzd se na bezpečnější jízdě podílí také systém PSM, tedy Porsche Stability Mamangement. Zařízení shodné funkce jako systém ESP, který používají například značky Ford nebo Mercedes – Benz. Přesto, že PSM pomáhá v řízení vozu zejména v krizových situacích a jeho účelem je předejít smyku i pro něj platí fyzikální zákony.

Manuál nebo Tiptronic S?


Výkon motoru je přenášen na zadní nebo všechna čtyři kola prostřednictvím dvou typů převodovek. První z nich je šestistupňová manuální převodovka, která má velmi přesné řazení, prakticky bez jakýchkoliv vibrací.

Druhou variantu představuje pětistupňový Tiptronic S. Při zařazení do polohy D se chová jako klasická automatická převodovka. Systém sleduje počínání řidiče a přizpůsobuje řazení jeho stylu. Naopak v poloze M má řidič možnost manuálně řadit tlačítky na volantu.

Komfort

Ve výbavě najdeme kvalitní sportovní sedadla, přední i boční airbagy. Ve standardní výbavě je i automatická klimatizace s tzv. elektronickým nosem, audiosystém s přehrávačem kazet. O stahování bočních oken se starají elektromotory vybavené otevíráním a zavíráním na jeden dotek.Ve standardním vybavení je také střešní okno, což je dle mého názoru a vzhledem k tomu, že 911 je standardně vybavena automatickou klimatizací, položka zbytečná.

Na přání může být 911 Carrera vybavena komunikačním systém Porsche, který zahrnuje ovládání navigačního systému GPS, audiosystému, palubního počítače a klimatizace.

TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 8 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 85 příspěvků
Minitest BMW 630d xDrive Gran Turismo: Rudý samet

BMW 630d xDrive GT (minitest)

Třílitrový šestiválce s jedním turbodmychadlem byl ještě donedávna základním vznětovým agregátem BMW 6 GT. Výkon 195 kW není malý, dost možná ani více nepotřebujete.

8.  5.  2018 | Jan Mička | 12 příspěvků