Porsche 911 Carrera S: designérský zázrak? Jistě

Nový Porsche 911 Carrera S je krásný, přitahuje pozornost. Přesvědčil jsem se o tom během testování ve Valencii. Neustále mě riskantně předjížděli kluci s malými seaty a mávali na mne. Nebylo člověka, který by se za sportovním vozem neohlédl.…

Jistě, Španělé jsou spontánní a jejich reakce jsou často prudké, jako slunce pražící na Pyrenejský poloostrov. Ale přeci jen, čeho bylo příliš, toho bylo moc… třeba když mne na opuštěné venkovské silnici za městem zastavili policisté.

Měl jsem nahnáno, protože krátce před tím jsem se na jedné krátké rovince rozjel opravdu prudce. Jenže oni místo toho, aby vytáhli pokutové bločky, jak jsem očekával, tak se na mne zubili a požádali mne, zdali by se s novým autem nemohli vyfotografovat.

Přitom žertovali: „To víte, krásní lidé a krásné auto, to patří k sobě.“

Porsche 911: stejný, přitom jiný

Michael Mauer, hlavní designér značky Porsche, by z toho měl jistě radost. Dnes a denně totiž řeší stejný úkol: jak to udělat, aby každý nový vůz značky Porsche vypadal jako Porsche. A byl pořád o krok před ostatními sportovními vozy.

S modelem 911 Carrera se vyrovnal skvěle. To auto je zcela nové (kolem 90 procent jeho komponent bylo přepracováno nebo dostalo nový design), přitom je hned na první pohled jasné, do které stáje patří. DNA značky zůstala zachována.

Klepněte pro větší obrázek 
Nové Porsche 911 Carrera má díky prodlouženému rozvoru náprav o 100 mm, menší výšce a možnosti instalace až 20tipalcových kol výrazně sportovnější výraz.

„Porsche 911 je už desetiletí opravdová automobilová ikona, inženýrský zázrak,“ řekl Mauer při prezentaci nového vozu. „Proč tomu tak je? Protože design 911 byl vždy promyšleně cizelován.“

S jakým záměrem přistupoval k návrhu nového vozu se svými spolupracovníky?

„Chtěli jsme to auto povýšit ještě na vyšší úroveň. Vůz jsme prodloužili, rozšířili jsme jeho přední část, dnes je ještě nižší než jeho předchůdce. Zvláště při pohledu zepředu nyní vypadá nižší a plošší,“ řekl Mauer.

Při pohledu zepředu mě nejvíce zaujaly tradiční doširoka roztažené a výrazné přední blatníky. Tohle řešení ještě více zdůraznilo široký rozchod předních kol, vytváří dojem stabilního postoje i dravého sebevědomí.

Přední světlomety byly posunuty více dopředu a do stran, přední boční okno bylo více zkosené. Výsledek? Vůz působí na silnici mnohem více „rozkročený“, má stabilní postoj, vyzařuje zdravé sebevědomí. 

Rozhodují detaily

„Snad nejvíce jsem pyšný na to, jak se nám podařilo zachovat krásný profil modelu 911. Linie střechy nyní padá rychleji dozadu. Stále však vytváří typický tvar bočních oken, který je tak charakteristický pro 911,“ řekl designér, který se v minulosti podílel třeba na tvorbě vozů Mercedes-Benz či Saab.

Klepněte pro větší obrázek
Nestárne. Model Porsche 911 se zrodil před 49 lety a pořád oslňuje mladistvým zjevem.

A rozhovořil se i o detailech vozu. Třeba o vnějších zpětných zrcátkách. Ta byla přepracována a nově umístěna na horní části dveří. Toto řešení je nejen aerodynamicky účinnější, ale současně také přispívá k optickému rozšíření proporcí.

Zrcátka jsou nyní plošší, jejich spodní část je černá. Jejich nový tvar přispěl k tomu, že se snížil aerodynamický hluk v kabině vozu; zároveň také zvýraznil sportovní vzhled vozu a podtrhl šířku vozu.

Inspirace modelem GT

Také v novém interiéru zůstalo vše „při starém“, byť byl výrazně inovován. Z řešení vnitřního prostoru je na první pohled patrný klasický styl Porsche, souzní s exteriérem nového modelu.

„Inspirovali jsme se kultovním modelem Porsche Carrera GT,“ řekl Mauer. „Vyvýšený středový tunel, který se směrem vpřed zvyšuje, poskytuje řidiči pocit většího spojení s vozem a současně posunuje řadicí páku blíže k volantu, což je řešení tradičně používané v motoristickém sportu.“

Pro Porsche typické jsou například i hlavní přístroje s pěticí kulatých ukazatelů (jedním z nich je barevný displej s vysokým rozlišením) a centrálním otáčkoměrem, nebo třeba spínací skříňka umístěná vlevo od volantu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Zcela nová struktura karoserie byla vyrobena z inteligentní kombinace hliníku a oceli -ta zajistila snížení hmotnosti o 45 kg. Zároveň se dosáhlo vyšší tuhosti celé konstrukce. Optimalizace aerodynamiky spolu s širším pohyblivým zadním spoilerem umožnila snížení vztlaku vozu při současném snížení koeficientu čelního odporu vzduchu.


 

bazar

Porsche Cayenne 3
Rok výroby: 2011
Stav: 81 410 km
Cena: 1 000 000 Kč
Porsche 911 3,4
Rok výroby: 2012
Stav: 49 701 km
Cena: 1 850 000 Kč
Porsche Cayenne 3,6
Rok výroby: 2008
Stav: 155 155 km
Cena: 430 000 Kč
Porsche Cayenne 3,2
Rok výroby: 2006
Stav: 267 049 km
Cena: 200 000 Kč
Porsche Cayenne 4,5
Rok výroby: 2007
Stav: 188 379 km
Cena: 300 000 Kč
Porsche Panamera 3,6
Rok výroby: 2010
Stav: 125 205 km
Cena: 900 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků