Porsche na počest své účasti na Carrera Panamericana pojmenovalo svůj stěžejní model 911 jako Carrera a výrazně později získal její luxusní sedan název Panamera. Zdroj: Porsche

Porsche na počest své účasti na Carrera Panamericana pojmenovalo svůj stěžejní model 911 jako Carrera a výrazně později získal její luxusní sedan název Panamera. | Zdroj: Porsche

Dálkové závody Carrera Panamericana se sice ve své původní podobě a oficiálně jely jen pětkrát (1950 až 1954), ale i tak se nesmazatelně zapsaly do historie motorsportu i automobilového světa. Zdroj: Porsche

Dálkové závody Carrera Panamericana se sice ve své původní podobě a oficiálně jely jen pětkrát (1950 až 1954), ale i tak se nesmazatelně zapsaly do historie motorsportu i automobilového světa. | Zdroj: Porsche

I když zde značka nikdy nezískala celkové vítězství, slavila úspěchy v dílčích kategoriích – přivedl ji sem mimochodem slavný Jaroslav Juhan, který zde také závodil. Zdroj: Porsche

I když zde značka nikdy nezískala celkové vítězství, slavila úspěchy v dílčích kategoriích – přivedl ji sem mimochodem slavný Jaroslav Juhan, který zde také závodil. | Zdroj: Porsche

Tato speciální 911 vznikla z popudu zastoupení Porsche Latinská Amerika a Porsche Mexiko. Inspiruje se závodním 356 S Cabriolet, které na trať Carrera Panamericana vyrazilo v roce 1952. Řídila ho posádka složená z prince Paula Alfonse von Metternich a barona Manuela Antonio de Teffé, která vyhrála svou třídu. Zdroj: Porsche

Tato speciální 911 vznikla z popudu zastoupení Porsche Latinská Amerika a Porsche Mexiko. Inspiruje se závodním 356 S Cabriolet, které na trať Carrera Panamericana vyrazilo v roce 1952. Řídila ho posádka složená z prince Paula Alfonse von Metternich a barona Manuela Antonio de Teffé, která vyhrála svou třídu. | Zdroj: Porsche

Speciál vychází z Carrery S Cabriolet, má modrou metalízu Gentian na karoserii i kolech (se stříbrnými středy, jako u historického vzoru) a černé brzdiče. Hezkými detaily jsou bílé kruhy se startovním číslem 11 dle historické 356 společně s bíle lakovanými žebry nad zadní mřížkou motoru. Zdroj: Porsche

Speciál vychází z Carrery S Cabriolet, má modrou metalízu Gentian na karoserii i kolech (se stříbrnými středy, jako u historického vzoru) a černé brzdiče. Hezkými detaily jsou bílé kruhy se startovním číslem 11 dle historické 356 společně s bíle lakovanými žebry nad zadní mřížkou motoru. | Zdroj: Porsche

Výrazným prvkem je střecha v odstínu Grafitti Grey, který není u 911 k dispozici – Porsche si jej vypůjčilo ze 718 Spyder. Vnitřek je čalouněn světlou kůží Crayon Grey a na hlavových opěrkách najdeme historickou závodní přilbu, s níž se na Carrera Panamericana jezdilo. Zdroj: Porsche

Výrazným prvkem je střecha v odstínu Grafitti Grey, který není u 911 k dispozici – Porsche si jej vypůjčilo ze 718 Spyder. Vnitřek je čalouněn světlou kůží Crayon Grey a na hlavových opěrkách najdeme historickou závodní přilbu, s níž se na Carrera Panamericana jezdilo. | Zdroj: Porsche

Smysl pro detail tvůrci projevili i díky nápisu „911 Carrera S – La Carrera Panamericana 1952“ na palubní desce a prazích, stejně tak skrze speciální klíček s názvem klání... Zdroj: Porsche

Smysl pro detail tvůrci projevili i díky nápisu „911 Carrera S – La Carrera Panamericana 1952“ na palubní desce a prazích, stejně tak skrze speciální klíček s názvem klání... | Zdroj: Porsche

...a tvary registrační značky, promítané na vozovku při otevření dveří. Zdroj: Porsche

...a tvary registrační značky, promítané na vozovku při otevření dveří. | Zdroj: Porsche

Speciál bude vydražen v příštím roce, výtěžek připadne dobročinným organizacím. Zdroj: Porsche

Speciál bude vydražen v příštím roce, výtěžek připadne dobročinným organizacím. | Zdroj: Porsche

Porsche 911 S Carrera Panamericana Zdroj: Porsche

Porsche 911 S Carrera Panamericana | Zdroj: Porsche

Porsche 911 S Carrera Panamericana Zdroj: Porsche

Porsche 911 S Carrera Panamericana | Zdroj: Porsche

Porsche 911 S Carrera Panamericana Zdroj: Porsche

Porsche 911 S Carrera Panamericana | Zdroj: Porsche

Porsche 911 S Carrera Panamericana Zdroj: Porsche

Porsche 911 S Carrera Panamericana | Zdroj: Porsche

Porsche 911 S Carrera Panamericana Zdroj: Porsche

Porsche 911 S Carrera Panamericana | Zdroj: Porsche

Porsche 911 S Carrera Panamericana Zdroj: Porsche

Porsche 911 S Carrera Panamericana | Zdroj: Porsche

Porsche 911 S Carrera Panamericana Zdroj: Porsche

Porsche 911 S Carrera Panamericana | Zdroj: Porsche

Porsche 911 S Carrera Panamericana Zdroj: Porsche

Porsche 911 S Carrera Panamericana | Zdroj: Porsche

Dálkové závody Carrera Panamericana se sice ve své původní podobě a oficiálně jely jen pětkrát (1950 až 1954), ale i tak se nesmazatelně zapsaly do historie motorsportu i automobilového světa. Zdroj: Porsche
I když zde značka nikdy nezískala celkové vítězství, slavila úspěchy v dílčích kategoriích – přivedl ji sem mimochodem slavný Jaroslav Juhan, který zde také závodil. Zdroj: Porsche
Tato speciální 911 vznikla z popudu zastoupení Porsche Latinská Amerika a Porsche Mexiko. Inspiruje se závodním 356 S Cabriolet, které na trať Carrera Panamericana vyrazilo v roce 1952. Řídila ho posádka složená z prince Paula Alfonse von Metternich a barona Manuela Antonio de Teffé, která vyhrála svou třídu. Zdroj: Porsche
Speciál vychází z Carrery S Cabriolet, má modrou metalízu Gentian na karoserii i kolech (se stříbrnými středy, jako u historického vzoru) a černé brzdiče. Hezkými detaily jsou bílé kruhy se startovním číslem 11 dle historické 356 společně s bíle lakovanými žebry nad zadní mřížkou motoru. Zdroj: Porsche
17
Fotogalerie

Porsche 911 Carrera Panamericana je úžasnou poctou náročnému závodu. A bude na prodej!

V Evropě jsme měli Targa Florio nebo Mille Miglia, Jižní Amerika s úžasem sledovala svou Carreru Panamericanu. Porsche nyní připomíná svou účast na ní.

Dálkové závody Carrera Panamericana se sice ve své původní podobě a oficiálně jely jen pětkrát (1950 až 1954), i tak se nesmazatelně zapsaly do historie motorsportu i automobilového světa. Zvlášť pro automobilku Porsche, která na počest své účasti pojmenovala svůj stěžejní model 911 jako Carrera a výrazně později získal její luxusní sedan název Panamera. I když zde značka nikdy nezískala celkové vítězství, slavila úspěchy v dílčích kategoriích – přivedl ji sem mimochodem slavný Jaroslav Juhan, který zde také závodil.

Tato speciální 911 vznikla z popudu zastoupení Porsche Latinská Amerika a Porsche Mexiko. Inspiruje se závodním 356 S Cabriolet, které na trať Carrera Panamericana vyrazilo v roce 1952. Řídila ho posádka složená z prince Paula Alfonse von Metternich a barona Manuela Antonio de Teffé, která vyhrála svou třídu. Speciál vychází z Carrery S Cabriolet, má modrou metalízu Gentian na karoserii i kolech (se stříbrnými středy, jako u historického vzoru) a černé brzdiče. Hezkými detaily jsou bílé kruhy se startovním číslem 11 dle historické 356 společně s bíle lakovanými žebry nad zadní mřížkou motoru.

Výrazným prvkem je střecha v odstínu Grafitti Grey, který není u 911 k dispozici – Porsche si jej vypůjčilo ze 718 Spyder. Vnitřek je čalouněn světlou kůží Crayon Grey a na hlavových opěrkách najdeme historickou závodní přilbu, s níž se na Carrera Panamericana jezdilo. Smysl pro detail tvůrci projevili i díky nápisu „911 Carrera S – La Carrera Panamericana 1952“ na palubní desce a prazích, stejně tak skrze speciální klíček s názvem klání a tvary registrační značky, promítané na vozovku při otevření dveří. Speciál bude vydražen v příštím roce, výtěžek připadne dobročinným organizacím.

Porsche

Porsche je německý výrobce sportovních automobilů. Firmu založil v roce 1931 Ferdinand Porsche. V roce 1961 vznikl první model legendární řady 911, která se stále vyrábí.

V roce 2009 Porsche – coby velmi profitabilní automobilku – ovládl Volkswagen.

Porsche 718 • Porsche 911 • Porsche Taycan • Porsche Panamera • Porsche Macan • Porsche Cayenne

Doporučujeme

Články odjinud