Porsche 911 Carrera GTS: vrcholná Carrera

Pokud vám dosud mezi Carrerou S a GT3 něco chybělo, máte svůj den. Porsche totiž představilo zbrusu nový model GTS. (+ video)

Myslíte si, že v rámci řady 911 už Porsche nemá co nového vymyslet? Máte pravdu, ale to neznamená, že nemůže již vymyšlené zkombinovat. A tak se zrodil i nový model 911 Carrera GTS, který se vyznačuje především použitím o 44 mm rozšířené karoserie modelu Carrera 4 a klasického zadního náhonu se zvětšeným rozchodem kol.

Není to však zdaleka jediná úprava. GTS se od ostatních devětsetjedenáctek odlišuje také dalšími vzhledovými detaily. Vůz je vybaven černě lakovanými 19" koly RS Spyder s centrální maticí a lesklým okrajem ráfku, které připomínají modely Porsche let dávno minulých, na zadní nápravě jsou tato kola navíc obuta do širších pneumatik o rozměrech 305/30 R19. Mezi další vizuální specifika patří rovněž přední část s černě lakovaným spodním spoilerem, černě lakované boční prahy a v závislosti na barvě vozu černé, nebo stříbrné nápisy Carrera GTS na dveřích a víku motoru na zadní části vozu. Černě lakovaný je také prostor mezi koncovkami výfuku na zádi. „Svůj” je i sportovní výfukový systém s dvěma páry koncovek, z nichž jsou vnější nalakovány černou barvou a vnitřní leštěné.

Odlišnosti najdeme i uvnitř. Tou nejviditelnější jsou sportovní sedadla se střední částí čalouněnou alcantarou. Alcantara je navíc k vidění třeba i na věnci nového tříramenného volantu, hlavici řadicí páky či madlu ruční brzdy.

Pod kapotou se nachází šestiválcový boxer s objemem 3,8 litru, tedy stejný motor, který najdeme v modelu Carerra S. Od něj se však odlišuje novým sacím potrubím s šesti podtlakově ovládanými klapkami, které optmalizují průběh výkonu v celém rozsahu otáček - v motoru Carrery S je taková klapka pouze jedna. Díky tomu je stejného točivého momentu 420 Nm dosaženo při 4200 ot/min, což je o 200 otáček dříve než v motoru Carrery S, maximální výkon pak činí 408 koní (300 kW). Výkon GTS tak pěkně zapadá mezi Carreru S (380 koní) a GT3 (435 koní), což jistě není náhoda, Porsche si na smysluplnost své nabídky dává pozor odedávna. Carrera GTS je kupodivu standardně vybavena manuální šestistupňovou převodovkou, kterou může pouze na přání nahradit sedmistupňový dvouspojkový automat PDK.

Nejvyšší rychlost vozu se u manuálního provedení ve srovnání s Carrerou S zvýšila o 4 km/h na 306 km/h. Zrychlení z 0 na 100 km/h se v obou případech zkrátilo o 0,1 s a vůz tak zvládne tento sprint již za 4,2 s. Kombinovaná spotřeba modelu Carrera GTS s činí v kombinovaném cyklu 10,2 l benzinu na 100 km.

Nová 911 Carrera GTS se světu poprvé představí kde jinde než v Paříži a na německém trhu se začne prodáva v prosinci 2010. Ceny budou začínat na 104 935 Euro za kupé a u 105 050 Euro za Cabrio, k nám by měl tento model dorazit hned záhy.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Porsche 911 Carrera GTS 2011
TEST Renault Mégane Grandtour GT dCi: Ekonomická nerovnice

Renault Mégane Grandtour GT dCi

Úsporných vozů s vizáží ostrých verzí se na českém trhu najde spousta. Zkoušený Mégane GT dCi je jedním z nich, jedna věc nám na něm ale nesedí. A motor to není.

23.  11.  2017 | Jan Mička | 32 příspěvků
TEST Citroën Spacetourer XL 2.0 BlueHDi: Maximální pohodlí pro sedm

Citroën Spacetourer XL

Citroën v nové generaci svého užitkového vozu změnil partnera a zvelebil osobní verzi. Vyzkoušeli jsme to nejlepší, co nabídne Spacetourer.

21.  11.  2017 | Milan Lažanský | 12 příspěvků
Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Test ojetiny BMW řady 1

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu. Vybírejte ale pečlivě.

19.  11.  2017 | David Rusol | 17 příspěvků