Porsche představilo levnou verzi 911. Má menší výkon, to podstatné ale zůstalo

Osm měsíců po uvedení nové generace Porsche 911 přichází i základní varianta Carrera. Žádný holobyt nečekejte, tady vám prostě nic chybět ani nemůže.

Od představení nové generace Porsche 911 to zanedlouho bude už rok. Za tak krátké působení na trhu stihla sportovní ikona kdekoho pobouřit, nadchnout a také jsme se s ní svezli. Zatím se se představilo ve verzích Carrera S a Carrera 4S, tedy rovnou jako silnější možnost s tím, že levnější modely budou následovat.

A ten moment právě nastal. Přivítejte Porsche 911 Carrera v karosářských variantách kupé a kabriolet. Základní verze samozřejmě nabídne přijatelnější cenu, neznamená to ale, že na tom bude vaše petrolheadské srdíčko nějak tratit. Ty nejdůležitější aspekty naštěstí zůstávají.

TEST Porsche 911 Carrera S v Řecku: Každý den na plný plyn

TEST Porsche 911 Carrera S v Řecku: Každý den na plný plyn

Výraznou změnu zvenku budete hledat asi marně. Bystré oko si všimne jednoduchých koncovek výfuku po stranách registrační značky, zatímco modely S nabídnou dvojitou. Pokud vás ale majitel obyčejné Carrery bude chtít i tak trochu zmást, může si dvojité, i když trochu jiné koncovky připlatit. Interiér je taktéž stejný se stejným 10,9palcovým infotainmentem již v základu.

Za volantem Porsche Cayenne Coupé: Podvozek už zase čaruje a kouzlí!

Za volantem Porsche Cayenne Coupé: Podvozek už zase čaruje a kouzlí!

Hlavní rozdíl najdete vzadu. Tam se nachází ten samý třílitrový šestiválec boxer, avšak s trochu střízlivějším laděním výkonu. To znamená 283 kW (379 koní) a 449 N.m točivého momentu. Z 0 na 100 km/h to bude trvat verzi kupé čtyři sekundy, respektive 4,2 s pro kabriolet. Pakety Sport Chrono Pack pak oběma variantám ještě dvě desetiny stáhnou.

Porsche 911 - srovnání výkonu (Sport Chrono Pack)
Model Carrera Coupé Carrera S Coupé
Motor 3.0 B6 3.0 B6
Výkon [kW/k] 283/379 331/450
Točivý moment [N.m] 449 530
Zrychlení [s] 3,8 3,5

Důležité aspekty, které dělají novou 911 významným členem rodiny Porsche samozřejmě zůstávají. I zde tak najdete Wet Mode, tedy rozšířenou stabilizaci, která krotí zadní kola na mokru, nebo i adaptivní podvozek Porsche Active Suspension Management. Připlatit si za keramické brzdy není problém. 20palcová kola vpředu a o palec větší kola vzadu jsou ovšem standardem.

Jak bude vypadat cenová politika v našich končinách, zatím nevíme, Porsche však v tiskové zprávě uvedlo alespoň ceny v eurech. Základní Carrera vychází na 104.655 eur, což je v přepočtu asi 2,7 milionu korun. Kabrio startuje na 118.935 eurech (asi 3.050.000 Kč). Modely S u v Česku startují na částce 3.239.000 Kč.

Minitest Honda HR-V 1.5 VTEC Sport: Uhájí vyšší cenu slušnou dynamikou?

Honda HR-V 1.5 VTEC Sport

Honda se rozhodla ještě více zatraktivnit svůj crossover HR-V a jeho nabídku rozšířila i o verzi Sport. Podívali jsme se jí na zoubek s převodovkou CVT i s klasickou šaltpákou.

17.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 20 příspěvků
TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

15.  10.  2019 | Miro Mihálik
TEST Peugeot 508 SW GT 2.0 BlueHDi EAT8: Cena za design

Peugeot 508 SW GT 2.0 HDi EAT8

Kombi varianta nové 508 je pohledný a jemně avantgardní vůz, však také po zásluze získal letos ocenění Red Dot Design Award. Není to ale jediná jeho cena za design. Cenu za design totiž zaplatí i zákazníci. Jak fakticky, tak především v přeneseném významu.

13.  10.  2019 | Petr Schnagl | 105 příspěvků