Porsche představilo levnou verzi 911. Má menší výkon, to podstatné ale zůstalo

Osm měsíců po uvedení nové generace Porsche 911 přichází i základní varianta Carrera. Žádný holobyt nečekejte, tady vám prostě nic chybět ani nemůže.

Od představení nové generace Porsche 911 to zanedlouho bude už rok. Za tak krátké působení na trhu stihla sportovní ikona kdekoho pobouřit, nadchnout a také jsme se s ní svezli. Zatím se se představilo ve verzích Carrera S a Carrera 4S, tedy rovnou jako silnější možnost s tím, že levnější modely budou následovat.

A ten moment právě nastal. Přivítejte Porsche 911 Carrera v karosářských variantách kupé a kabriolet. Základní verze samozřejmě nabídne přijatelnější cenu, neznamená to ale, že na tom bude vaše petrolheadské srdíčko nějak tratit. Ty nejdůležitější aspekty naštěstí zůstávají.

TEST Porsche 911 Carrera S v Řecku: Každý den na plný plyn

TEST Porsche 911 Carrera S v Řecku: Každý den na plný plyn

Výraznou změnu zvenku budete hledat asi marně. Bystré oko si všimne jednoduchých koncovek výfuku po stranách registrační značky, zatímco modely S nabídnou dvojitou. Pokud vás ale majitel obyčejné Carrery bude chtít i tak trochu zmást, může si dvojité, i když trochu jiné koncovky připlatit. Interiér je taktéž stejný se stejným 10,9palcovým infotainmentem již v základu.

Za volantem Porsche Cayenne Coupé: Podvozek už zase čaruje a kouzlí!

Za volantem Porsche Cayenne Coupé: Podvozek už zase čaruje a kouzlí!

Hlavní rozdíl najdete vzadu. Tam se nachází ten samý třílitrový šestiválec boxer, avšak s trochu střízlivějším laděním výkonu. To znamená 283 kW (379 koní) a 449 N.m točivého momentu. Z 0 na 100 km/h to bude trvat verzi kupé čtyři sekundy, respektive 4,2 s pro kabriolet. Pakety Sport Chrono Pack pak oběma variantám ještě dvě desetiny stáhnou.

Porsche 911 - srovnání výkonu (Sport Chrono Pack)
Model Carrera Coupé Carrera S Coupé
Motor 3.0 B6 3.0 B6
Výkon [kW/k] 283/379 331/450
Točivý moment [N.m] 449 530
Zrychlení [s] 3,8 3,5

Důležité aspekty, které dělají novou 911 významným členem rodiny Porsche samozřejmě zůstávají. I zde tak najdete Wet Mode, tedy rozšířenou stabilizaci, která krotí zadní kola na mokru, nebo i adaptivní podvozek Porsche Active Suspension Management. Připlatit si za keramické brzdy není problém. 20palcová kola vpředu a o palec větší kola vzadu jsou ovšem standardem.

Jak bude vypadat cenová politika v našich končinách, zatím nevíme, Porsche však v tiskové zprávě uvedlo alespoň ceny v eurech. Základní Carrera vychází na 104.655 eur, což je v přepočtu asi 2,7 milionu korun. Kabrio startuje na 118.935 eurech (asi 3.050.000 Kč). Modely S u v Česku startují na částce 3.239.000 Kč.

TEST Škoda Superb Scout 2.0 TSI 4x4 DSG: Hodně rychlá horská turistika

Škoda Superb Scout 2.0 TSI 4x4 DSG

Nabídka verzí Škody Superb je teď nejširší v historii. Jednou z nich je i oplastovaný Scout, který u tohoto modelu slaví premiéru. Vyplatí se o něm uvažovat, nebo jsou lehce přizvednuté kombíky v době vzestupu vozů SUV už přežitkem?

včera | Jan Mička | 39 příspěvků
Minitest Audi Q3 Sportback 45 TFSI quattro: Oko potěší. Ale co další smysly?

Audi Q3 Sportback 45 TFSI quattro

Trh SUV-kupé se rychle rozrůstá. Svého dalšího zástupce teď sype z rukávu Audi.

16.  1.  2020 | Vladimír Kadera | 19 příspěvků
TEST Renault Clio 1.0 TCe 100: Nový vrchol třídy? I Fabia může tiše závidět!

Renault Clio 1.0 TCe

Pravidlem je vyměnit nárazníky a tvářit se, že máte úplně nové auto. Renault na to šel s pátou generací Clia obráceně. Od základů nově vyvinutý vůz zabalil do povědomého tvaru a chce s ním navázat na předchůdce. V zájmu Francouzů by nicméně mělo být, aby se jim to v případě tříválcové pohonné jednotky raději nepovedlo.

14.  1.  2020 | Miro Mihálik | 70 příspěvků