Porsche představilo levnou verzi 911. Má menší výkon, to podstatné ale zůstalo

Osm měsíců po uvedení nové generace Porsche 911 přichází i základní varianta Carrera. Žádný holobyt nečekejte, tady vám prostě nic chybět ani nemůže.

Od představení nové generace Porsche 911 to zanedlouho bude už rok. Za tak krátké působení na trhu stihla sportovní ikona kdekoho pobouřit, nadchnout a také jsme se s ní svezli. Zatím se se představilo ve verzích Carrera S a Carrera 4S, tedy rovnou jako silnější možnost s tím, že levnější modely budou následovat.

A ten moment právě nastal. Přivítejte Porsche 911 Carrera v karosářských variantách kupé a kabriolet. Základní verze samozřejmě nabídne přijatelnější cenu, neznamená to ale, že na tom bude vaše petrolheadské srdíčko nějak tratit. Ty nejdůležitější aspekty naštěstí zůstávají.

TEST Porsche 911 Carrera S v Řecku: Každý den na plný plyn

TEST Porsche 911 Carrera S v Řecku: Každý den na plný plyn

Výraznou změnu zvenku budete hledat asi marně. Bystré oko si všimne jednoduchých koncovek výfuku po stranách registrační značky, zatímco modely S nabídnou dvojitou. Pokud vás ale majitel obyčejné Carrery bude chtít i tak trochu zmást, může si dvojité, i když trochu jiné koncovky připlatit. Interiér je taktéž stejný se stejným 10,9palcovým infotainmentem již v základu.

Za volantem Porsche Cayenne Coupé: Podvozek už zase čaruje a kouzlí!

Za volantem Porsche Cayenne Coupé: Podvozek už zase čaruje a kouzlí!

Hlavní rozdíl najdete vzadu. Tam se nachází ten samý třílitrový šestiválec boxer, avšak s trochu střízlivějším laděním výkonu. To znamená 283 kW (379 koní) a 449 N.m točivého momentu. Z 0 na 100 km/h to bude trvat verzi kupé čtyři sekundy, respektive 4,2 s pro kabriolet. Pakety Sport Chrono Pack pak oběma variantám ještě dvě desetiny stáhnou.

Porsche 911 - srovnání výkonu (Sport Chrono Pack)
Model Carrera Coupé Carrera S Coupé
Motor 3.0 B6 3.0 B6
Výkon [kW/k] 283/379 331/450
Točivý moment [N.m] 449 530
Zrychlení [s] 3,8 3,5

Důležité aspekty, které dělají novou 911 významným členem rodiny Porsche samozřejmě zůstávají. I zde tak najdete Wet Mode, tedy rozšířenou stabilizaci, která krotí zadní kola na mokru, nebo i adaptivní podvozek Porsche Active Suspension Management. Připlatit si za keramické brzdy není problém. 20palcová kola vpředu a o palec větší kola vzadu jsou ovšem standardem.

Jak bude vypadat cenová politika v našich končinách, zatím nevíme, Porsche však v tiskové zprávě uvedlo alespoň ceny v eurech. Základní Carrera vychází na 104.655 eur, což je v přepočtu asi 2,7 milionu korun. Kabrio startuje na 118.935 eurech (asi 3.050.000 Kč). Modely S u v Česku startují na částce 3.239.000 Kč.

První jízda se Škodou Kamiq 1.0 TSI: Revoluci nečekejte, poctivý kus auta ano

Škoda Kamiq 1.0 TSI DSG (první svezení)

Už se těším, až si dnes večer sednu s šálkem horké kávy k počítači a zabořím se do diskuze pod tímto článkem. Na první dojem je totiž Škoda Kamiq opravdu dobrá.

dnes | Vladimír Kadera | 91 příspěvků
TEST Subaru BRZ Spec. S: BRZy, jazyk, nazývat… věci pravými jmény

Subaru BRZ Spec. S

Pokud máme věci nazývat pravými jmény, je nutno poznamenat, že zlí jazykové tvrdí, že BRZ „nejede“. A je fér přiznat, že jakkoli pro modelový rok 2019 a speciálně v limitované edici Spec. S prodělalo řadu změn, včetně například jiného naladění řídící jednotky, je na tomto tvrzení kus pravdy. To však ani náhodou neznamená, že by BRZ nebylo skvělé auto.

19.  8.  2019 | Petr Schnagl | 12 příspěvků
Minitest Toyota RAV4 2.5 Hybrid: Konečně něco, co si stojí za svým

Toyota RAV4 2.5 Hybrid (minitest)

Nová Toyota RAV4 nás už dříve překvapila extravagantním vzhledem, ale měli jsme k ní pár výhrad, které se pokusí smazat hybridní verze. Podaří se jí to?

16.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 77 příspěvků