Porsche 911 Carrera 4/4S: a je to venku

Když jsme včera hovořili o „několika dnech“, ani jsme netušili, že vám budeme moci stuttgartskou novinku představit v plné parádě již dnes…
Seznam kapitol
  1. Porsche 911 Carrera 4/4S
  2. Fotogalerie

Ačkoli řada pravověrných milovníků legendárních strojů Porsche 911 oceňuje tyto vozy především pro jejich nezaměnitelné jízdní vlastnosti dané koncepcí s motorem uloženým za zadní nápravou a pohonem zadních kol, stala se nabídka verzí s pohonem všech kol koloritem již dávno. Na konci roku 1989 vyjela první sériová „čtyřkolka“ Porsche 911 Carrera 4 tehdy nové generace 964, jež využívala řady prvků ze starší konstrukce Porsche 959 určené původně pro nasazení v závodech různých tříd.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Porsche Carrera 4/4S s pohonem všech kol se od standardních verzí liší jen minimálně

Od své premiéry se Porsche 911 (991) dosud prodává ve dvou výkonových verzích 911 Carrera a 911 Carrera S s výkony 350 koní (257 kW), resp. 400 koní (294 kW), přičemž obě varianty lze mít alternativně s uzavřenou karoserií kupé, nebo jako Cabriolet s plátěnou, elektricky skládanou střechou.

Test: Porsche 911 Carrera S – zcela běžný vůz

Test: Porsche 911 Carrera S – zcela běžný vůz

Z obou karosářských verzí bude možno vybírat také v případě nové řady Porsche 911 Carrera 4 a 911 Carrera 4S, jež z dosud známých verzí Carrera a Carrera S vychází a veřejnosti se oficiálně představí na nadcházejícím autosalonu v Paříži, a to již 27. září. Nejdůležitějším prvkem novinky se však pochopitelně stane trvalý pohon všech kol, jenž má přijít k duhu především při potřebě přenosu točivého momentu na vozovku v obtížných adhezních podmínkách.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
K dispozici je také otevřená verze Cabriolet, a to pro varianty Carrera 4 i Carrera 4S

Změny oproti „zadokolkám“ se kromě patřičného nápisu na zádi omezují prakticky pouze na tenký transparentní pás opticky propojující horní hrany zadních sdružených svítilen, přičemž silnější Carrera 4S má (na rozdíl od „zadokolek“) namísto dvou párů kulatých koncovek pouze jeden pár koncovek s plochým zakončením. Ačkoli Carrera 4/4S jinak na první pohled vypadá prakticky stejně jako standardní 911 Carrera/Carrera S, lemy zadních blatníků byly na každé straně rozšířeny o 22 mm.

Porsche 911 (991): víme vše podstatné

Porsche 911 (991): víme vše podstatné

V porovnání se čtyřkolkami 911 z předchozí generace 997 je Carrera 4/4S větší, ale má být zhruba o 65 kg lehčí, díky čemuž (ale nejen tomu) mají klesnout průměrná spotřeba paliva a emise CO2 až o 16 %. Napříč spektrem karoserií a pohonných jednotek bude možno volit ze dvou již známých a v obou případech sedmistupňových převodovek: standardem bude sedmistupňový „manuál“ a připlatit si bude možno za dvouspojkovou skříň PDK.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Přednosti pohonu všech kol se projeví především na povrchu se sníženou přilnavostí

Standardem bude i v generaci 991 elektronicky řízená trakce Porsche Traction Management (PTM) se zobrazováním stavu přímo v přístrojovém štítě před řidičem. A teď k jízdním výkonům. Porsche 911 Carrera 4 s uzavřenou karoserií v závislosti na výbavě zrychlí z klidu na 100 km/h už za 4,5 s a jede až 285 km/h, u kabrioletu jsou tyto hodnoty 4,7 s, resp. 282 km/h. Spotřeba bude „již od“ 8,6 l/100 km pro kupé, kabriolet vykáže o 0,1 l/100 km více. 

Zemřel tvůrce legendárního vozu Porsche 911

Zemřel tvůrce legendárního vozu Porsche 911

Silnější Porsche 911 Carrera 4S jako kupé zrychlí z klidu na 100 km/h za 4,1 s a pojede 299 km/h, u kabrioletu (ve skutečnosti jde pochopitelně o roadster) jsou dané parametry o 0,2 s a 3 km/h horší. Průměrná spotřeba Carrery 4S má činit 9,1 l/100 km s uzavřenou a 9,2 l/100 km s otevřenou karoserií. Nabídka příplatkové výbavy je vskutku široká a zahrnuje kromě prosklené posuvné střechy pro kupé také paket Sport Chrono dostupný pro všechna provedení, který v módu Sport Plus podřazuje s meziplynem.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Vozy Porsche 911 Carrera 4/4S bude možno objednávat v široké škále verzí a s řadou prvků příplatkové výbavy

Řada Porsche 911 Carrera 4/4S se v Evropě začne prodávat již koncem roku 2012, přičemž základní ceny pro německý trh již známe. Porsche 911 Carrera 4 Coupe tam má v přepočtu stát 2,4 mil. Kč, otevřená verze přijde na 2,75 mil. Kč a u Carrery 4S po přepočtu ceny vycházejí na částky 2,8, resp. 3,1 mil. Kč.
 

 

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Porsche 911 Carrera 4/4S
  2. Fotogalerie
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

bazar

Porsche Cayenne 3
Rok výroby: 2011
Stav: 81 410 km
Cena: 1 000 000 Kč
Porsche 911 3,4
Rok výroby: 2012
Stav: 49 701 km
Cena: 1 850 000 Kč
Porsche Cayenne 3,6
Rok výroby: 2008
Stav: 155 155 km
Cena: 430 000 Kč
Porsche Cayenne 3,2
Rok výroby: 2006
Stav: 267 049 km
Cena: 200 000 Kč
Porsche Cayenne 4,5
Rok výroby: 2007
Stav: 188 379 km
Cena: 300 000 Kč
Porsche Panamera 3,6
Rok výroby: 2010
Stav: 125 205 km
Cena: 900 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků