Porsche 911 Carrera 4 (S): facelift další z legend

Porsche přichází po faceliftovaném modelu Carrera s další omlazovací kůrou. Tentokrát se ji dočkala Carrera 4 i její ostřejší verze.

Automobilka Porsche zahájila letos hromadnou ofenzivu. Nejenže se jejímu velkému SUV Cayenne se na trzích vede stále dobře a na trh se dere čtyřdvéřová panamera i menší SUV Roxster, ale automobilka se nejnověji zaměřila na postupné omlazování svých zbylých modelů. Jinak tomu není ani v případě modelu Carrera 4, která se nyní o kousíček více podobá svému předchůdci z devadesátých let. Modernizace se však nedočkáme jen po té designové stránce, ale ke slovu se po vzoru modelu Carrera dostala i novější a propracovanější technika.

Facelift se jako obyčejně nejvíc projevil na přídi vozu, změnami prošla přední světla pro denní svícení a směrovky a oblejšími tvary oplývá i přední nárazník a zpětná zrcátka. Snad nejzajímavější změna se však odehrála v zadní části, kde mezi světla přibyla červená lišta a právě tímto prvkem chtěli designéři navázat na Carreru 4 z konce osmdesátých a počátku devadesátých let.
 
Po letmém vyjmenování zevnějších změn se pojďme podívat na část technickou. V standardním modelu bez označení písmenem S najdeme 3,6 litrový boxer, jehož výkon se po úpravách zvýšil o 15 kW. Agregát ve faceliftovaném modelu tak dosahuje maximálního výkonu 254 kW / 345 koní, jako taký detail stojí za zmínku i kombinovaná spotřeba, která činí 10,1 l/100 km.
 
Jak už bylo zmíněno, vylepšení pohonné jednotky se nevyhnula ani výkonnější Carrera 4S poháněna 3,8 litrovým boxerem, který po úpravách dosahuje výkon 283 kW / 385 koní, což je o 22 kW více než ve „starším modelu“. Spotřeba v kombinovaném provozu se podle údajů výrobce vyšplhá na 10,7 l/100 km.
 

Snížení spotřeby a zvýšení výkonu můžeme připsat na vrub nové sedmistupňové dvouspojkové převodovce Porsche Doppel Kupplung (PDK), kterou poprvé uvedla začátkem tohoto měsíce. Faceliftovaná verze navíc disponuje elektrickým systémem kontroly trakce PTM a elektronickým řízením pohonu všech kol, což zlepšuje jízdní vlastnosti za nepříznivých povětrnostných podmínek.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Porsche Carrera4 Facelift
Minitest Nissan Altima 2.5 CVT SV: Mnohem lepší, než se může zdát

Nissan Altima 2.5 CVT SV (minitest)

Větší japonské sedany Evropa téměř ignoruje, z vlastní zkušenosti z amerických cest vám ale můžeme říci, že je to docela škoda. Třeba Nissan Altima je skvělý vůz s neskutečnou spotřebou!

11.  12.  2018 | Miro Mihálik | 67 příspěvků
Minitest Mini Cooper S E Countryman All4: Nabíjejte, jinak smysl nedává

Mini Cooper S E Countryman All4 (minitest)

Bruselští byrokraté nám připravili podmínky, které už brzy spustí lavinu hybridů. Pojďte se s námi skrze benzin-elektrický Countryman podívat, jak bude vypadat všední realita příštích let.

8.  12.  2018 | Miro Mihálik | 12 příspěvků
TEST Audi A6 50 TDI quattro: Maximálně efektivní manažerský balíček?

Audi A6 50 TDI quattro

Audi přispěchala s novou A6 v nejisté emisní době, stojí na úplně nových základech a spolu s A8 reprezentuje nové pojetí interiéru. A postavit se má aktuální velmi povedené pětkové řadě od BMW. To je hodně úkolů na jeden sedan vyšší střední třídy!

6.  12.  2018 | Milan Lažanský | 38 příspěvků