Porsche 911 Carrera 4 (S): facelift další z legend

Porsche přichází po faceliftovaném modelu Carrera s další omlazovací kůrou. Tentokrát se ji dočkala Carrera 4 i její ostřejší verze.

Automobilka Porsche zahájila letos hromadnou ofenzivu. Nejenže se jejímu velkému SUV Cayenne se na trzích vede stále dobře a na trh se dere čtyřdvéřová panamera i menší SUV Roxster, ale automobilka se nejnověji zaměřila na postupné omlazování svých zbylých modelů. Jinak tomu není ani v případě modelu Carrera 4, která se nyní o kousíček více podobá svému předchůdci z devadesátých let. Modernizace se však nedočkáme jen po té designové stránce, ale ke slovu se po vzoru modelu Carrera dostala i novější a propracovanější technika.

Facelift se jako obyčejně nejvíc projevil na přídi vozu, změnami prošla přední světla pro denní svícení a směrovky a oblejšími tvary oplývá i přední nárazník a zpětná zrcátka. Snad nejzajímavější změna se však odehrála v zadní části, kde mezi světla přibyla červená lišta a právě tímto prvkem chtěli designéři navázat na Carreru 4 z konce osmdesátých a počátku devadesátých let.
 
Po letmém vyjmenování zevnějších změn se pojďme podívat na část technickou. V standardním modelu bez označení písmenem S najdeme 3,6 litrový boxer, jehož výkon se po úpravách zvýšil o 15 kW. Agregát ve faceliftovaném modelu tak dosahuje maximálního výkonu 254 kW / 345 koní, jako taký detail stojí za zmínku i kombinovaná spotřeba, která činí 10,1 l/100 km.
 
Jak už bylo zmíněno, vylepšení pohonné jednotky se nevyhnula ani výkonnější Carrera 4S poháněna 3,8 litrovým boxerem, který po úpravách dosahuje výkon 283 kW / 385 koní, což je o 22 kW více než ve „starším modelu“. Spotřeba v kombinovaném provozu se podle údajů výrobce vyšplhá na 10,7 l/100 km.
 

Snížení spotřeby a zvýšení výkonu můžeme připsat na vrub nové sedmistupňové dvouspojkové převodovce Porsche Doppel Kupplung (PDK), kterou poprvé uvedla začátkem tohoto měsíce. Faceliftovaná verze navíc disponuje elektrickým systémem kontroly trakce PTM a elektronickým řízením pohonu všech kol, což zlepšuje jízdní vlastnosti za nepříznivých povětrnostných podmínek.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Porsche Carrera4 Facelift
Test Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D: Žádný úkol není nesplnitelný

Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D

Toyota sice v Evropě propaguje hybridy, stále však nabízí i nezničitelná auta, která ji v minulosti proslavila.

včera | Radek Pecák | 6 příspěvků
Minitest Subaru Forester 2.0i-L: Vylepšený kmet dostal dvě oči navíc

Subaru Forester 2.0iL (minitest)

Forester chce v letošním roce k poctivému podvozku nabídnout i porci aktivní bezpečnosti. Přesvědčí matador kategorie i ty "bezpečně smýšlející"?

16.  1.  2018 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Minitest Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC: Jsou vylepšení znát?

Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC (minitest )

Mitsubishi ASX se v provedení modelového roku 2018 nezměnilo po technické stránce, zapracovalo ale na designu.

13.  1.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků