Devětsetjedenáctce do kompletní nabídky modelové řady 997 chyběla varianta náhonu 4x4 pro kabriolet. Základní model 911 cabrio 4 s šestiválcovým boxerem o objemu 3.6 l (239 kW/325 k) dosáhne stovky za 5,3 s a nejvyšší rychlost má 280 km/h. Silnější model S má motor s objemem 3.8 l (261 kW/355 km), sprint z 0 km/h na 100 km/h zvládne za 4,8 s a nejvyšší rychlost se vyšplhá na 288 km/h.
Porsche 911 cabrio 4 má elektricky ovládanou střechu, která se složí za 20 s, a to až do rychlosti 50 km/h. Karoserie má především odlišné zadní blatníky, které jsou širší o 44 milimetrů; do nich se ukryla kola o rozměrech 295/35 R18 u základního modelu a 305/30 R19 u modelu 4S. Pohon všech kol zajišťuje viskózní lamelová spojka, která přenáší 5 až 40 procent výkonu na přední nápravu.
Dvěma novými funkcemi bude disponovat Porsche Stability Management (PSM): odstranila se prodleva stisku třmenu a brzdového kotouče, čímž se dosáhlo lepšího efektu a zkrátila se brzdná dráha. Druhá funkce vyhodnocuje, s jakou agresivitou šlapete na brzdový pedál a podle toho se rozděluje brzdný tlak na kola. Vylepšení doznalo i aktivní odpružení Porsche Active Suspension Management (PASM).
Poslední z modelové řady 997 přijede na trh letos v říjnu. Cena za základní model bude v Německu od 92 865 eur včetně daně, za silnější esko zaplatíte 103 073 eur.
Tip: Mrkněte na kompletní řadu 911 Carrera v modelové řadě 997.
Porsche 911 Carrera cabrio (997)