Porsche 911 Carrera 4 a 4S s pohonem 4x4

Automobilka Porsche rozšiřuje modelovou řadu 997 o kupé s náhonem všech čtyř kol s označením 911 Carrera 4 a 4S. Oba modely se oficiálně dostanou na německý na trh 22. října 2005 s cenou od 82 657 eur a motorem 3.6 l (239 kW/325 k).
Porsche 911 Carrera 4 a 4S s pohonem 4x4

Nová generace 997

V loňském roce se začala prodávat další generace klasického dvousedadlového kupé 911 Carrera modelové řady s označením 997. Hned od začátku se nabízí ve dvou verzích: 911 Carrera a Carrera S. Za zadní nápravou je pro Porsche typický šestiválcový boxer o objemu 3.6 l (239 kW), silnější model S má motor s objemem 3.8 l (261 kW). Na stovku vystřelí za rovných 5 s, respektive 4,8 s.

Koncem roku 2004 přišlo Porsche s verzí 911 Carrera Cabrio a Cabrio S, které má pod kapotou jsou stejné motory jako u kupé. Kvůli silnějším výztuhám je základní model kabria o pár kilogramů těžší a sprint z nuly na stovku zvládá za 5,2 s, silnější esko za 4,9 s. Elektricky ovladaná střecha se otevře a zavře za dvacet sekund, mechanismus funguje až do rychlosti 50 km/h.

Carrera 4x4

Začátkem tohoto týdne představilo Porsche další modely z řady 997, a sice kupé s pohonem všech kol s označením 911 Carrera 4 a 4S. Oba modely se oficiálně dostanou na německý na trh 22. října 2005 s cenou 82 657 eur (cca 2,65 mil. Kč) za základní model Carrera 4 a 92 865 eur za 4S.

Karoserie má především odlišné zadní blatníky, které jsou širší o 44 milimetrů; do nich se ukryla kola o rozměrech 295/35 R18 u základního modelu a 305/30 R19 u modelu 4S. Motory jsou stejné jako u kupé a kabria: Carrera 4 má šestiválcový boxer 3.6 l (239 kW/325 k), akceleraci z nuly na 100 km/h zvládne za 5,1 s a dosahuje nejvyšší rychlosti 280 km/h. Silnější model Carrera 4S má boxer s objemem 3.8 l (261 kW/355 k), stovku spolkne za 4,8 s a se stejnou dravostí vás požene až na nejvyšší rychlost 288 km/h.

Pohon všech kol zajišťuje viskózní lamelová spojka, která přenáší 5 až 40 procent výkonu na přední nápravu. Dvěma novými funkcemi bude disponovat Porsche Stability Management (PSM): odstranila se prodleva stisku třmenu a brzdového kotouče, čímž se dosáhlo lepšího efektu a zkrátila se brzdná dráha. Druhá funkce vyhodnocuje, s jakou agresivitou šlapete na brzdový pedál a podle toho se rozděluje brzdný tlak na kola. Vylepšení doznalo i aktivní odpružení Porsche Active Suspension Management (PASM).

Na přání zákazníka je možné doplnit auto sportovním paketem, který sníží podvozek o 20 milimetrů a zadní náprava dostane mechanickou uzávěrku diferenciálu. Za příplatek také dostanete chrom-paket.

Tip: Špionážní fotografie Porsche 911 Turbo

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol | 1 příspěvek
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků