Nejlevnější Porsche 911 má české ceny. I naprostý základ pořád vypadá skvěle

Levněji už nové Porsche 911 nekoupíte. Pořád za to ale budou dva pěkné bavoráky.

Od oficiálního představení nejlevnější verze Porsche 911 sedím každý den na zápraží novinkového portálu Porsche a čekám, kdy přijede pošťák s českými cenami. „Bingo!“ jsem vykřikl až dnes ráno v konfigurátoru, kdy už všem Porsche Česká republika servíruje, za kolik může být nejlevnější 911 vaše.

Porsche představilo levnou verzi 911. Má menší výkon, to podstatné ale zůstalo

Porsche představilo levnou verzi 911. Má menší výkon, to podstatné ale zůstalo

Model jako takový už jsme vám představili, takže jen ve zkratce. Nevnější Porsche 911 má výkon 283 kW (385 koní) a na stovku zrychlí za 4,2 sekundy. Zároveň dorazilo i ve verzi kabriolet. Chybělo nám tedy jediné - kompletní technická data a české ceny.

Porsche 911 Carrera s karoserií kupé vyjde v základu na 2.825.000 Kč, tedy o více než čtyři sta tisíc levněji než Carrera S. Stejné je to i s verzí bez střechy, která začíná na 3.209.000 Kč. V základu máte 20/21palcová kola, stejně jako u verze S. Příplatky pak věrně kopírují silnější verzi.

Porsche slaví 20 let ikony. GT3 tenkrát vyneslo 911 do elity supersportů

Porsche slaví 20 let ikony. GT3 tenkrát vyneslo 911 do elity supersportů

Čtyři základní laky jsou bez příplatku (černá, bílá, žlutá, červená), připlácí se za metalízu (33.720 Kč) a za speciální laky (73.920 Kč). Celokožený interiér je za 68.120 Kč a rozmazlování s materiály a barvou čalounění se může vyšplhat až na 147.220 Kč. Sedadla jsou ve standardu podélně manuálně posuvná s elektricky nastavitelným opěradlem, kompletní elektricky ovládaná (14 poloh) vyjdou na 61.630 Kč

TEST Porsche 911 Carrera S v Řecku: Každý den na plný plyn

TEST Porsche 911 Carrera S v Řecku: Každý den na plný plyn

V oblasti podvozku už si silnější verze některé věci vyhraňuje. Nejde například objednat řízení zadní nápravy nebo podvozek Porsche Dynamic Chassis Control. Automobilka vás ale neochudí o sportovní výfukový systém (71.020 Kč), keramické brzdy (243.530 Kč) nebo o onen kýžený paket Sport Chrono, který přidá mimo jiné jízdní režim Sport Plus a Launch Control, a se kterým pak v tabulce níže platí hodnoty zrychlení v závorce.

Porsche ukázalo novou 911 RSR. Vylepšený závoďák používá 4,2litrový boxer

Porsche ukázalo novou 911 RSR. Vylepšený závoďák používá 4,2litrový boxer

Za zmínku pak ještě stojí příplatek za noční vidění (63.560 Kč), audiosystém Burmeister (125.470 Kč) nebo třicet šest tisíc za to, že si vůz vyzvednete v závodě v Lipsku a instruktor vám pomůže se základy dynamické jízdy. Rozmazlování v konfigurátoru je opravdu neskutečné a můžete v něm strávit hodiny a hodiny.

Možnosti divize Porsche Exclusive Manufaktur opravdu nedají hračičkům spát. Jako bonus proto v galerii najdete Porsche 911 Carrera v karoserii kupé s příplatkovou výbavou za necelé dva miliony korun.

Porsche 911 Carrera - srovnání s Carrera S
Model Carrera  Carrera S Carrera Cabrio Carrera S Cabrio
Motor 3.0 Boxer 3.0 Boxer 3.0 Boxer 3.0 Boxer
Převodovka 8PDK 8PDK 8PDK 8PDK
Zdvihový objem [cm3] 2981 2981 2981 2981
Válce/ventily 6/4 6/4 6/4 6/4
Největší výkon [kW/min] 283/6500 331/6500 283/6500 331/6500
Točivý moment [N.m/min] 450/1950 530/2300 450/1950 530/2300
Maximální rychlost [km/h] 293 308 291 306
Zrychlení 0-100 km/h [s] 4,2 (4,0*) 3,7 (3,5) 4,4 (4,2) 3,9 (3,7)
Komb. spotřeba [l/100 km] 9 8,9 9,2 9,1
Základní cena [Kč] 2.825.000 3.239.000 3.209.000 3.625.000
*platí pro paket Sport Chrono 
TEST RAM 1500 Longhorn 5.7 V8 HEMI: Hustý pracant i Rolls-Royce zároveň

RAM 1500 Longhorn HEMI

Americká auta jsou na českých silnicích stále docela úkazem. Jasným králem mezi nimi je RAM 1500, který jsme vyzkoušeli v kovbojské výbavě Longhorn a s pořádným motorem V8 pod kapotou!

dnes | Vladimír Kadera | 49 příspěvků
TEST Volkswagen Golf 1.5 eTSI DSG 1st Edition: Sesazený král Evropy vrací úder

Volkswagen Golf 1.5 eTSI DSG

Přestože se nový Volkswagen Golf tváří jako ten minulý, ve skutečnosti prošel komplexní proměnou. Spoléhá na elektrifikaci a přijel se zcela novým pojetím interiéru. Všechno to přináší zajímavé výhody, ale také jisté nevýhody.

1.  4.  2020 | Jan Mička | 60 příspěvků
Se Škodou Octavia 2.0 TDI Evo poprvé v Česku: Musí být nejlepší. Daří se jí to?

Škoda Octavia Combi 2.0 TDI Evo

Novou generaci Škody Octavia jsme poprvé vyzkoušeli rovnou na českých silnicích. Kombi s motorem 2.0 TDI Evo se tváří jako ideální služebák, navíc model jako takový nemá v rámci automobilky jednoduché poslání.

27.  3.  2020 | Jan Mička | 147 příspěvků