Nejlevnější Porsche 911 má české ceny. I naprostý základ pořád vypadá skvěle

Levněji už nové Porsche 911 nekoupíte. Pořád za to ale budou dva pěkné bavoráky.

Od oficiálního představení nejlevnější verze Porsche 911 sedím každý den na zápraží novinkového portálu Porsche a čekám, kdy přijede pošťák s českými cenami. „Bingo!“ jsem vykřikl až dnes ráno v konfigurátoru, kdy už všem Porsche Česká republika servíruje, za kolik může být nejlevnější 911 vaše.

Porsche představilo levnou verzi 911. Má menší výkon, to podstatné ale zůstalo

Porsche představilo levnou verzi 911. Má menší výkon, to podstatné ale zůstalo

Model jako takový už jsme vám představili, takže jen ve zkratce. Nevnější Porsche 911 má výkon 283 kW (385 koní) a na stovku zrychlí za 4,2 sekundy. Zároveň dorazilo i ve verzi kabriolet. Chybělo nám tedy jediné - kompletní technická data a české ceny.

Porsche 911 Carrera s karoserií kupé vyjde v základu na 2.825.000 Kč, tedy o více než čtyři sta tisíc levněji než Carrera S. Stejné je to i s verzí bez střechy, která začíná na 3.209.000 Kč. V základu máte 20/21palcová kola, stejně jako u verze S. Příplatky pak věrně kopírují silnější verzi.

Porsche slaví 20 let ikony. GT3 tenkrát vyneslo 911 do elity supersportů

Porsche slaví 20 let ikony. GT3 tenkrát vyneslo 911 do elity supersportů

Čtyři základní laky jsou bez příplatku (černá, bílá, žlutá, červená), připlácí se za metalízu (33.720 Kč) a za speciální laky (73.920 Kč). Celokožený interiér je za 68.120 Kč a rozmazlování s materiály a barvou čalounění se může vyšplhat až na 147.220 Kč. Sedadla jsou ve standardu podélně manuálně posuvná s elektricky nastavitelným opěradlem, kompletní elektricky ovládaná (14 poloh) vyjdou na 61.630 Kč

TEST Porsche 911 Carrera S v Řecku: Každý den na plný plyn

TEST Porsche 911 Carrera S v Řecku: Každý den na plný plyn

V oblasti podvozku už si silnější verze některé věci vyhraňuje. Nejde například objednat řízení zadní nápravy nebo podvozek Porsche Dynamic Chassis Control. Automobilka vás ale neochudí o sportovní výfukový systém (71.020 Kč), keramické brzdy (243.530 Kč) nebo o onen kýžený paket Sport Chrono, který přidá mimo jiné jízdní režim Sport Plus a Launch Control, a se kterým pak v tabulce níže platí hodnoty zrychlení v závorce.

Porsche ukázalo novou 911 RSR. Vylepšený závoďák používá 4,2litrový boxer

Porsche ukázalo novou 911 RSR. Vylepšený závoďák používá 4,2litrový boxer

Za zmínku pak ještě stojí příplatek za noční vidění (63.560 Kč), audiosystém Burmeister (125.470 Kč) nebo třicet šest tisíc za to, že si vůz vyzvednete v závodě v Lipsku a instruktor vám pomůže se základy dynamické jízdy. Rozmazlování v konfigurátoru je opravdu neskutečné a můžete v něm strávit hodiny a hodiny.

Možnosti divize Porsche Exclusive Manufaktur opravdu nedají hračičkům spát. Jako bonus proto v galerii najdete Porsche 911 Carrera v karoserii kupé s příplatkovou výbavou za necelé dva miliony korun.

Porsche 911 Carrera - srovnání s Carrera S
Model Carrera  Carrera S Carrera Cabrio Carrera S Cabrio
Motor 3.0 Boxer 3.0 Boxer 3.0 Boxer 3.0 Boxer
Převodovka 8PDK 8PDK 8PDK 8PDK
Zdvihový objem [cm3] 2981 2981 2981 2981
Válce/ventily 6/4 6/4 6/4 6/4
Největší výkon [kW/min] 283/6500 331/6500 283/6500 331/6500
Točivý moment [N.m/min] 450/1950 530/2300 450/1950 530/2300
Maximální rychlost [km/h] 293 308 291 306
Zrychlení 0-100 km/h [s] 4,2 (4,0*) 3,7 (3,5) 4,4 (4,2) 3,9 (3,7)
Komb. spotřeba [l/100 km] 9 8,9 9,2 9,1
Základní cena [Kč] 2.825.000 3.239.000 3.209.000 3.625.000
*platí pro paket Sport Chrono 
První jízda se Škodou Kamiq 1.0 TSI: Revoluci nečekejte, poctivý kus auta ano

Škoda Kamiq 1.0 TSI DSG (první svezení)

Už se těším, až si dnes večer sednu s šálkem horké kávy k počítači a zabořím se do diskuze pod tímto článkem. Na první dojem je totiž Škoda Kamiq opravdu dobrá.

dnes | Vladimír Kadera | 104 příspěvků
TEST Subaru BRZ Spec. S: BRZy, jazyk, nazývat… věci pravými jmény

Subaru BRZ Spec. S

Pokud máme věci nazývat pravými jmény, je nutno poznamenat, že zlí jazykové tvrdí, že BRZ „nejede“. A je fér přiznat, že jakkoli pro modelový rok 2019 a speciálně v limitované edici Spec. S prodělalo řadu změn, včetně například jiného naladění řídící jednotky, je na tomto tvrzení kus pravdy. To však ani náhodou neznamená, že by BRZ nebylo skvělé auto.

19.  8.  2019 | Petr Schnagl | 12 příspěvků
Minitest Toyota RAV4 2.5 Hybrid: Konečně něco, co si stojí za svým

Toyota RAV4 2.5 Hybrid (minitest)

Nová Toyota RAV4 nás už dříve překvapila extravagantním vzhledem, ale měli jsme k ní pár výhrad, které se pokusí smazat hybridní verze. Podaří se jí to?

16.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 77 příspěvků