Porsche 911 Black Edition: rozlučková edice

Zatím to není oficiální, ale je jasné, že dny stávajícího Porsche 911 997 se začínají sčítat. Black Edition je zřejmě první edicí na rozloučenou.

Nástupce současného vydání legendárního modelu Porsche 911 již pilně sbírá zkušenosti v jízdních zkouškách, což je ideální příležitostí k tomu povzbudit prodeje současné generace nějakou speciální sérií. Ta skutečně přichází a nese název Black Edition.

Tentokrát vychází ze základního provedení 911 Carrera Coupe a Convertible a vyznačuje se převažujícími černými akcenty na povrchu karoserie i v interiéru, ale také rozšířenou výbavou. Série Black Edition bude k mání od letošního dubna a vyrobit by se v ní mělo celkem 1 911 vozů. Ve svém standardním provedení bude Porsche 911 Black Edition lakováno černou barvou, za příplatek je k mání metalíza Basalt Black. Za zmínku stojí specifické devatenáctipalcové kované ráfky 911 Turbo II a čtyřpístkové, pevné brzdové třmeny lakované, jak jinak, černě.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Uvnitř posádku nejprve přivítají nerezové obklady prahů s černými nápisy Black Edition. Černočerné čalounění interiéru s volantem SportDesign a plaketou s pořadovým číslem na schránce před spolujezdcem je alespoň částečně oživeno matově stříbřitými doplňky včetně lišt na palubní desce, středové konzoli a v okolí výdechů ventilace. V seznamu standardní výbavy série Porsche 911 Black Edition najdeme kromě jiného také vyspělou audiosoustavu Bose Surround s výkonem 385 W a třinácti reproduktory (kabriolet má o jeden méně), vestavěnou navigaci, parkovací asistent ParkAssist, tempomat, automatické stěrače nebo zpětná zrcátka se samočinným stmíváním.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Pro obě karosářské verze je k mání standardní plochý šestiválec Carrera 3,8 l naladěný na 345 koní (254 kW) při 6 500 ot./min. Díky němu kupé zrychlí z klidu na 100 km/h za 4,9 s (kabriolet za 5,1 s) a obě provedení dosáhnout stejné rychlosti 289 km/h. Zákazník si bude moci připlatit za pověstnou dvouspojkovou převodovku PDK, jež dobu potřebnou pro zrychlení 0 - 100 km/h sníží na 4,7, resp. 4,9 s. Příplatková sada Sport Chrono Plus obsahuje také „launch control“ pro optimalizaci akcelerace, což na zrychlení ušetří další 0,2 s.

Ceny 911 v provedení Black Edition jsou dosti podobné stávajícímu standardnímu provedení Porsche 911 Carrera, vůz je dostupný i skrze české zastoupení značky.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek  
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Porsche 911 Black Edition
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

25.  6.  2017 | Michal Žďárský | 10 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků