Porsche 911 Aerodynamic Concept je hladké jak ocucaný bonbón

Depozitář muzea automobilky Porsche odhaluje další klenot: aerodynamicky optimalizovaný prototyp Porsche 911 z roku 1984.
Porsche 911 Aerodynamic Concept je hladké jak ocucaný bonbón

Před třiceti lety u Porsche laborovali s celou řadou studií a konceptů, jež měly hledat cesty k rozšíření modelové nabídky. A u Porsche nyní průběžně představují ty, které se dostaly do podoby funkčních prototypů. Teprve nedávno jsme vám tak ukázali studii Porsche 911 (965) opatřenou osmiválcem Audi, nyní se můžeme podívat na Aerodynamic Concept, jehož úkolem bylo zkoušet aerodynamickou optimalizaci typické karoserie řady 911.

Porsche 911 s motorem V8? Porsche představuje svůj prototyp 965…

Porsche 911 s motorem V8? Porsche představuje svůj prototyp 965…

Oproti standardnímu provedení tehdejšího modelu Porsche 911 vynikal Aerodynamic Concept řadou zvláštností. Kromě důsledně zaoblené přídě zaznamenáme hlavně celoplošné kryty kol nebo specificky tvarované křídlo na zádi. Konstruktérům se u této studie podařilo stlačit koeficient odporu vzduchu na Cx = 0,27 a vůz zafungoval přesně, jak měl: tvůrci se nechali inspirovat výsledky své práce a dalších zkoušek a celou řadu řešení použili na následující sériové generaci Porsche 911, jež se objevila v roce 1989.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D: Žádný úkol není nesplnitelný

Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D

Toyota sice v Evropě propaguje hybridy, stále však nabízí i nezničitelná auta, která ji v minulosti proslavila.

18.  1.  2018 | Radek Pecák | 10 příspěvků
Minitest Subaru Forester 2.0i-L: Vylepšený kmet dostal dvě oči navíc

Subaru Forester 2.0iL (minitest)

Forester chce v letošním roce k poctivému podvozku nabídnout i porci aktivní bezpečnosti. Přesvědčí matador kategorie i ty "bezpečně smýšlející"?

16.  1.  2018 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Minitest Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC: Jsou vylepšení znát?

Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC (minitest )

Mitsubishi ASX se v provedení modelového roku 2018 nezměnilo po technické stránce, zapracovalo ale na designu.

13.  1.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků