Porsche 911 (991): víme vše podstatné

Hvězda stánku Porsche na nadcházejícím autosalonu ve Frankfurtu v podobě nové generace typu 911 je zde.

Na první pohled v porovnání se stávající generací, jež se neoficiálně rozloučila sérií Porsche 911 Black Edition na začátku letošního roku, k žádnému významnějšímu posunu nedošlo, což Porsche omlouvá sloganem „tradice potkává modernost“. Přípravy důležité novinky na trhu sportovních vozů jsme však bedlivě sledovali především kvůli technickým vylepšením. Na počátku tohoto měsíce jsme vám proto ukázali špionážní video nového Porsche 911 bez maskování a teprve včera jsme pro vás zpracovali první oficiální snímky a dostupné informace.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Nyní je všem dohadům konec. Zcela nové Porsche 911 (991) má rozvor náprav prodloužený o plných 100 mm, rozšířený rozchod předních kol, dvacetipalcové lité ráfky a karoserii vyrobenou s větším podílem hliníkových slitin a vysokopevnostních ocelí pro snížení hmotnosti a zvýšení tuhosti. Pod zadní kapotou se nachází šestiválcový „boxer“ s objemem 3,4 l a výkonem 350 koní (257 kW) pro standardní Carreru a objemem 3,8 l a výkonem rovných 400 koní (294 kW) pro Carreru S. Hodnoty točivého momentu zatím neznáme, ale v kombinaci s převodovkou PDK má činit průměrná spotřeba paliva u Carrery 8,2 l/100 km a u Carrery S 8,7 l/100 km, což by znamenalo zlepšení o 1,6, resp. 1,5 l/100 km.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Nové Porsche 911 Carrera zrychlí z klidu na 100 km/h za 4,6 s a Carrera S za 4,3 s, příplatkový paket Sport Chrono s funkcí Sport Plus tyto hodnoty v obou případech ještě sníží o 0,2 s. Pojetí interiéru údajně čerpá inspiraci z vozů Porsche Carrera GT, směrem vpřed stoupající středová konzole přiblížila hlavici řadicí páky, resp. voliče automatické převodovky blíže k volantu. Přístrojový štít nese pětici samostatných tubusů s analogovými stupnicemi, středu vévodí otáčkoměr a vpravo od něj najdeme multifunkční displej s vysokým rozlišením. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Těšit se nakonec opravdu můžeme také na vůbec první sedmistupňovou převodovku s manuálním řazením v dějinách i na vylepšenou, „chytřejší“ soustavu řízení podvozku Porsche Dynamic Chassis Control (PDCC). Aktualizovaný ceník začíná v přepočtu na 2 150 000 Kč za Porsche 911 Carrera a končí na 2 501 000 Kč včetně daně. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

TEST VW Arteon 2.0 TSI DSG 4Motion: Poslední funkční období

VW Arteon 2.0 TSI DSG 4Motion

Nebude trvat dlouho a Arteon přenechá „funkci“ vlajkové lodi Volkswagenu nové generaci SUV Touareg. Než se tak stane, pojďme si něco říci o nejvýkonnějším provedení nabídky.

včera | Jan Mička | 10 příspěvků
Minitest Peugeot 308 GTi: Skvělý hot-hatch! Dokud nestisknete „Sport“

Peugeot 308 GTi (minitest)

Vyzkoušeli jsme vrcholnou verzi modelu 308 druhé generace po modernizaci. Dokazuje, že mezi rychlými hatchbacky si může vybrat každý přesně dle svých potřeb a přání.

17.  4.  2018 | Milan Lažanský
TEST Lexus IS 300h: Není dokonalý, ale má k tomu blízko

Lexus IS 300h

Absenci vznětového motoru automobilka Lexus vyvažuje hybridním ústrojím. A jsem toho názoru, že pro model IS je to ta nejlepší možná varianta.

14.  4.  2018 | Jan Mička | 27 příspěvků