Pro modelový rok 2012 chystá Porsche novou generaci své řady 911 (991), proto jsme se s tou stávající (997) již neoficiálně rozloučili v podobě omezené série Porsche 911 Black Edition. Úniků špionážních snímků a zákulisních informací již proběhlo několik, takže vám tyto detaily můžeme nyní v souhrnu pospat. Carrera dostane motor 3,4 l z Boxsteru S s výkonem navýšeným na 350 koní (257 kW), Carrera S posílí na 400 koní (294 kW), rozvor náprav naroste zhruba o 100 mm, aby vůz vyhověl požadavkům zástavby hybridní pohonné soustavy v roce 2016, parkovací brzda bude elektrická, kola mají mít v průměru 19 palců (Carrera) a 20 palců (Carrera S) a v příplatkové výbavě najdeme zcela prosklenou střechu.
Co je však nejdůležitější, v nabídce se objeví dvě sedmistupňové převodovky, tu dvouspojkovou automatizovanou skříň PDK již známe, ale novinkou bude „manuál“, přičemž pro obě bude k dispozici systém elektronicky řízeného startu Launch Control, který jsme u PDK vyzkoušeli během jízd na Masarykově okruhu. Otázkou však zůstává, jak u Porsche hodlají sedmý stupeň (půjde samozřejmě o rychloběh snižující spotřebu paliva v dálničním provozu) vestavět do obvyklé kulisy dvojitého H. Svůj návrh do diskuse, jež se zatím nese v hypotetické rovině, navrhli pánové z magazínu Autobild a my vám jej v podobě snímku nabízíme níže. Je také dosti možné, že u Porsche již nejsou ochotni dále odolávat žehrání vyznavačů „fofrklacků“, na jejichž postupné mizení jsme již žehrali v reportáži o jízdách s vozy Porsche na Masarykově okruhu. A zvláště tentokrát nás velmi zajímá, co si o nov alternativě pro Porsche 911 myslíte vy? Diskuse je otevřena…
Řadicí páka nového Porsche 911 podle Autobildu. Kdo ví, jak nakonec bude kulisa vypdat...