Porsche 911 (991) opravdu dostane sedmistupňovou manuální převodovku?

Pro modelový rok 2012 chystá Porsche novou generaci své řady 911 (991), proto jsme se s tou stávající (997) již neoficiálně rozloučili v podobě omezené série Porsche 911 Black Edition. Úniků špionážních snímků a zákulisních informací již proběhlo několik, takže vám tyto detaily můžeme nyní v souhrnu pospat. Carrera dostane motor 3,4 l z Boxsteru S s výkonem navýšeným na 350 koní (257 kW), Carrera S posílí na 400 koní (294 kW), rozvor náprav naroste zhruba o 100 mm, aby vůz vyhověl požadavkům zástavby hybridní pohonné soustavy v roce 2016, parkovací brzda bude elektrická, kola mají mít v průměru 19 palců (Carrera) a 20 palců (Carrera S) a v příplatkové výbavě najdeme zcela prosklenou střechu.

Co je však nejdůležitější, v nabídce se objeví dvě sedmistupňové převodovky, tu dvouspojkovou automatizovanou skříň PDK již známe, ale novinkou bude „manuál“, přičemž pro obě bude k dispozici systém elektronicky řízeného startu Launch Control, který jsme u PDK vyzkoušeli během jízd na Masarykově okruhu. Otázkou však zůstává, jak u Porsche hodlají sedmý stupeň (půjde samozřejmě o rychloběh snižující spotřebu paliva v dálničním provozu) vestavět do obvyklé kulisy dvojitého H. Svůj návrh do diskuse, jež se zatím nese v hypotetické rovině, navrhli pánové z magazínu Autobild a my vám jej v podobě snímku nabízíme níže. Je také dosti možné, že u Porsche již nejsou ochotni dále odolávat žehrání vyznavačů „fofrklacků“, na jejichž postupné mizení jsme již žehrali v reportáži o jízdách s vozy Porsche na Masarykově okruhu. A zvláště tentokrát nás velmi zajímá, co si o nov alternativě pro Porsche 911 myslíte vy? Diskuse je otevřena…   

Klepněte pro větší obrázek
Řadicí páka nového Porsche 911 podle Autobildu. Kdo ví, jak nakonec bude kulisa vypdat...
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 13 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
TEST Volkswagen T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion: Pouliční směska

VW T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion

Rostoucí segment SUV byl loni rozšířen o stylový Volkswagen T-Roc. Vypadá fantasticky, přináší však i řadu těžko pochopitelných řešení. Pro první test jsme zvolili verzi s turbodieselem, převodovkou DSG a pohonem všech kol.

13.  2.  2018 | Jan Mička | 23 příspěvků