Porsche 911 50th Anniversary Edition: výroční limitovaná edice

Na autosalonu ve Frankfurtu oslaví Porsche padesáté narozeniny modelu 911. K tomuto účelu připravila automobilka limitovanou edici s příznačným názvem 50th Anniversary Edition.

V roce 1963 poprvé představila automobilka Porsche model 911. Letos tomu tedy je přesně padesát let a tento fakt je hodný pořádné oslavy. Slavit se bude na autosalonu ve Frankfurtu speciální edicí postavené na základě modelu 911 Carrera S s motorem nabízejícím maximální výkon 400 koní. Důležitou informací na začátek budiž fakt, že Porsche plánuje vyrobit pouze 1963 exemplářů, takže by případní zájemci rozhodně neměli s objednávkou otálet.

Test: Porsche 911 Carrera S – zcela běžný vůz

Test: Porsche 911 Carrera S – zcela běžný vůz

Asi největší specialitou této edice je rozšířený rozchod kol, který umožňuje použití rozšířené karoserie typické pro verze s pohonem všech kol. Kromě této změny nabídne nová edice také sportovní výfuk, systém aktivního odpružení PASM a řadu pěkných detailů odkazujících na rok 1963. Konkrétně jde například o dvaceptilacová litá kola, která se svým designem vizuální podobají původním diskům značky Fuchs. Dalším retro-detailem jsou chromové lišty překrývající otvory pro přívod vzduchu vpředu a umístěné vzadu nad motorem, přesně jak tomu bylo před padesáti lety. Každý exemplář z této série pak dostane dozadu pod označení 911 ještě červenou „padesátku“.

Test: Porsche 911 Carrera 4S – kladivo na dědu Mráze

Test: Porsche 911 Carrera 4S – kladivo na dědu Mráze

 Ani interiér se neobešel bez úprav. Například sedadla v základu seřiditelná ve čtrnácti směrech svým vzhledem připomínají šedesátá léta, přístrojový štít kombinuje černý podklad se zeleno-modrými čísly, což je opět další odkaz na první 911.

Porsche 911 50th Anniverssary Edition zvládne stovku za 4,5 s (s PDK to je 4,3 s), maximálně se rozjede na 300 km/h (s PDK 298 km/h). Prodej odstartuje na německém trhu 23. září. Základní cena činí 121 119 euro, což je oproti klasické 911 Carrera S o necelých 16 000 euro více. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Foto: Porsche

TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

dnes | Jan Mička | 2 příspěvky
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků