Porsche 911 50th Anniversary Edition: výroční limitovaná edice

Na autosalonu ve Frankfurtu oslaví Porsche padesáté narozeniny modelu 911. K tomuto účelu připravila automobilka limitovanou edici s příznačným názvem 50th Anniversary Edition.

V roce 1963 poprvé představila automobilka Porsche model 911. Letos tomu tedy je přesně padesát let a tento fakt je hodný pořádné oslavy. Slavit se bude na autosalonu ve Frankfurtu speciální edicí postavené na základě modelu 911 Carrera S s motorem nabízejícím maximální výkon 400 koní. Důležitou informací na začátek budiž fakt, že Porsche plánuje vyrobit pouze 1963 exemplářů, takže by případní zájemci rozhodně neměli s objednávkou otálet.

Testy | Sportovní auta | Porsche

Test: Porsche 911 Carrera S – zcela běžný vůz

Asi největší specialitou této edice je rozšířený rozchod kol, který umožňuje použití rozšířené karoserie typické pro verze s pohonem všech kol. Kromě této změny nabídne nová edice také sportovní výfuk, systém aktivního odpružení PASM a řadu pěkných detailů odkazujících na rok 1963. Konkrétně jde například o dvaceptilacová litá kola, která se svým designem vizuální podobají původním diskům značky Fuchs. Dalším retro-detailem jsou chromové lišty překrývající otvory pro přívod vzduchu vpředu a umístěné vzadu nad motorem, přesně jak tomu bylo před padesáti lety. Každý exemplář z této série pak dostane dozadu pod označení 911 ještě červenou „padesátku“.

Testy | Sportovní auta | Porsche

Test: Porsche 911 Carrera 4S – kladivo na dědu Mráze

 Ani interiér se neobešel bez úprav. Například sedadla v základu seřiditelná ve čtrnácti směrech svým vzhledem připomínají šedesátá léta, přístrojový štít kombinuje černý podklad se zeleno-modrými čísly, což je opět další odkaz na první 911.

Porsche 911 50th Anniverssary Edition zvládne stovku za 4,5 s (s PDK to je 4,3 s), maximálně se rozjede na 300 km/h (s PDK 298 km/h). Prodej odstartuje na německém trhu 23. září. Základní cena činí 121 119 euro, což je oproti klasické 911 Carrera S o necelých 16 000 euro více. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Foto: Porsche

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

včera | Michal Žďárský | 6 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků