Porsche 911 50th Anniversary Edition: výroční limitovaná edice

Na autosalonu ve Frankfurtu oslaví Porsche padesáté narozeniny modelu 911. K tomuto účelu připravila automobilka limitovanou edici s příznačným názvem 50th Anniversary Edition.

V roce 1963 poprvé představila automobilka Porsche model 911. Letos tomu tedy je přesně padesát let a tento fakt je hodný pořádné oslavy. Slavit se bude na autosalonu ve Frankfurtu speciální edicí postavené na základě modelu 911 Carrera S s motorem nabízejícím maximální výkon 400 koní. Důležitou informací na začátek budiž fakt, že Porsche plánuje vyrobit pouze 1963 exemplářů, takže by případní zájemci rozhodně neměli s objednávkou otálet.

Test: Porsche 911 Carrera S – zcela běžný vůz

Test: Porsche 911 Carrera S – zcela běžný vůz

Asi největší specialitou této edice je rozšířený rozchod kol, který umožňuje použití rozšířené karoserie typické pro verze s pohonem všech kol. Kromě této změny nabídne nová edice také sportovní výfuk, systém aktivního odpružení PASM a řadu pěkných detailů odkazujících na rok 1963. Konkrétně jde například o dvaceptilacová litá kola, která se svým designem vizuální podobají původním diskům značky Fuchs. Dalším retro-detailem jsou chromové lišty překrývající otvory pro přívod vzduchu vpředu a umístěné vzadu nad motorem, přesně jak tomu bylo před padesáti lety. Každý exemplář z této série pak dostane dozadu pod označení 911 ještě červenou „padesátku“.

Test: Porsche 911 Carrera 4S – kladivo na dědu Mráze

Test: Porsche 911 Carrera 4S – kladivo na dědu Mráze

 Ani interiér se neobešel bez úprav. Například sedadla v základu seřiditelná ve čtrnácti směrech svým vzhledem připomínají šedesátá léta, přístrojový štít kombinuje černý podklad se zeleno-modrými čísly, což je opět další odkaz na první 911.

Porsche 911 50th Anniverssary Edition zvládne stovku za 4,5 s (s PDK to je 4,3 s), maximálně se rozjede na 300 km/h (s PDK 298 km/h). Prodej odstartuje na německém trhu 23. září. Základní cena činí 121 119 euro, což je oproti klasické 911 Carrera S o necelých 16 000 euro více. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Foto: Porsche

TEST Citroën Spacetourer XL 2.0 BlueHDi: Maximální pohodlí pro sedm

Citroën Spacetourer XL

Citroën v nové generaci svého užitkového vozu změnil partnera a zvelebil osobní verzi. Vyzkoušeli jsme to nejlepší, co nabídne Spacetourer.

dnes | Milan Lažanský
Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Test ojetiny BMW řady 1

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu. Vybírejte ale pečlivě.

19.  11.  2017 | David Rusol | 16 příspěvků
Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků