Porsche 911 2012: OK, nic se nestalo (spy photos)

Obvyklou replikou kdysi slavné české počítačové hry Město robotů jsem se pokusil naznačit, jak asi budeme v průběhu příštího roku hodnotit mezigenerační změny vzhledu legendárního Porsche 911. Podle posledních špionážních fotografií to vypadá, že jich bude ještě méně, než jsme si i u devětsetjedenáctky za poslední roky zvykli, dokonce se při pohledu na nemaskované i maskované části vozu zdá, že se nezmění téměř nic.

Nový model, zřejmě interně označený 998, ale čekají technické změny, o kterých vás konečně můžeme podrobněji spravit. Vůz má být dlouhý 4,49 metru, což je o 5,6 cm více než u dnešního provedení, rozvor se má protáhnout o rovný centimetr. Naopak výška by měla spadnout o 1,1 cm.

Pod kapotou základní Carrery najdeme v budoucnu motor o objemu 3,4 litru. Jde s trochou nadsázky o jistou formu downsizingu, nebož dnešní Carrera má motor 3,6. Půjde pochopitelně opět o šestiválcový „boxer” a ač jeho objem půjde dolů, výkon vystřelí nahoru - již základní provedení by mélo dávat rovných 350 koní. Toto stádečko by mělo stačit k rozpohybování vozu na stovku za 4,8 sekundy při maximální rychlosti 289 km/h. Průměrná spotřeba paliva klesne na tabulkových, v reálu těžko představitelných 8,5 litru benzinu na 100 km.

Ostřejší Carrera S si ponechá dnešní motor o objemu 3,8 litru, výkon se ale posune až na hranici 400 koní. Sprint na stovku potrvá 4,5 sekundy, maximální rychlosti již o 2 km/h přesáhne třísetkilometrovou metu. Kombinovaná spotřeba paliva má činit 9,1 litru benzinu na sto kilometrů jízdy.

Vůz by se měl začít prodávat již v roce 2012 a je zatím otázkou, kdy se představí veřejnosti. Teoreticky by se tak mohlo stát jiť na letošním autosalonu ve Frankfurtu, více ale věříme tomu ženevskému v příštím roce.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázekFoto © Automedia
Nové Porsche 911 zjevně nepřinese žádnou designovou revoluci, nedá se ale říci, že by mu to neslušelo...

Škoda Fabia 1.598
Rok výroby: 2010
Stav: 160 301 km
Cena: 113 000 Kč
Ford Focus 2
Rok výroby: 2011
Stav: 183 807 km
Cena: 115 000 Kč
Škoda Octavia 1.9
Rok výroby: 2010
Stav: 116 770 km
Cena: 195 000 Kč
Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků