Porsche 911 2012: OK, nic se nestalo (spy photos)

Obvyklou replikou kdysi slavné české počítačové hry Město robotů jsem se pokusil naznačit, jak asi budeme v průběhu příštího roku hodnotit mezigenerační změny vzhledu legendárního Porsche 911. Podle posledních špionážních fotografií to vypadá, že jich bude ještě méně, než jsme si i u devětsetjedenáctky za poslední roky zvykli, dokonce se při pohledu na nemaskované i maskované části vozu zdá, že se nezmění téměř nic.

Nový model, zřejmě interně označený 998, ale čekají technické změny, o kterých vás konečně můžeme podrobněji spravit. Vůz má být dlouhý 4,49 metru, což je o 5,6 cm více než u dnešního provedení, rozvor se má protáhnout o rovný centimetr. Naopak výška by měla spadnout o 1,1 cm.

Pod kapotou základní Carrery najdeme v budoucnu motor o objemu 3,4 litru. Jde s trochou nadsázky o jistou formu downsizingu, nebož dnešní Carrera má motor 3,6. Půjde pochopitelně opět o šestiválcový „boxer” a ač jeho objem půjde dolů, výkon vystřelí nahoru - již základní provedení by mélo dávat rovných 350 koní. Toto stádečko by mělo stačit k rozpohybování vozu na stovku za 4,8 sekundy při maximální rychlosti 289 km/h. Průměrná spotřeba paliva klesne na tabulkových, v reálu těžko představitelných 8,5 litru benzinu na 100 km.

Ostřejší Carrera S si ponechá dnešní motor o objemu 3,8 litru, výkon se ale posune až na hranici 400 koní. Sprint na stovku potrvá 4,5 sekundy, maximální rychlosti již o 2 km/h přesáhne třísetkilometrovou metu. Kombinovaná spotřeba paliva má činit 9,1 litru benzinu na sto kilometrů jízdy.

Vůz by se měl začít prodávat již v roce 2012 a je zatím otázkou, kdy se představí veřejnosti. Teoreticky by se tak mohlo stát jiť na letošním autosalonu ve Frankfurtu, více ale věříme tomu ženevskému v příštím roce.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázekFoto © Automedia
Nové Porsche 911 zjevně nepřinese žádnou designovou revoluci, nedá se ale říci, že by mu to neslušelo...

TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 8 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 85 příspěvků
Minitest BMW 630d xDrive Gran Turismo: Rudý samet

BMW 630d xDrive GT (minitest)

Třílitrový šestiválce s jedním turbodmychadlem byl ještě donedávna základním vznětovým agregátem BMW 6 GT. Výkon 195 kW není malý, dost možná ani více nepotřebujete.

8.  5.  2018 | Jan Mička | 12 příspěvků