Porsche 911 2012: OK, nic se nestalo (spy photos)

Obvyklou replikou kdysi slavné české počítačové hry Město robotů jsem se pokusil naznačit, jak asi budeme v průběhu příštího roku hodnotit mezigenerační změny vzhledu legendárního Porsche 911. Podle posledních špionážních fotografií to vypadá, že jich bude ještě méně, než jsme si i u devětsetjedenáctky za poslední roky zvykli, dokonce se při pohledu na nemaskované i maskované části vozu zdá, že se nezmění téměř nic.

Nový model, zřejmě interně označený 998, ale čekají technické změny, o kterých vás konečně můžeme podrobněji spravit. Vůz má být dlouhý 4,49 metru, což je o 5,6 cm více než u dnešního provedení, rozvor se má protáhnout o rovný centimetr. Naopak výška by měla spadnout o 1,1 cm.

Pod kapotou základní Carrery najdeme v budoucnu motor o objemu 3,4 litru. Jde s trochou nadsázky o jistou formu downsizingu, nebož dnešní Carrera má motor 3,6. Půjde pochopitelně opět o šestiválcový „boxer” a ač jeho objem půjde dolů, výkon vystřelí nahoru - již základní provedení by mélo dávat rovných 350 koní. Toto stádečko by mělo stačit k rozpohybování vozu na stovku za 4,8 sekundy při maximální rychlosti 289 km/h. Průměrná spotřeba paliva klesne na tabulkových, v reálu těžko představitelných 8,5 litru benzinu na 100 km.

Ostřejší Carrera S si ponechá dnešní motor o objemu 3,8 litru, výkon se ale posune až na hranici 400 koní. Sprint na stovku potrvá 4,5 sekundy, maximální rychlosti již o 2 km/h přesáhne třísetkilometrovou metu. Kombinovaná spotřeba paliva má činit 9,1 litru benzinu na sto kilometrů jízdy.

Vůz by se měl začít prodávat již v roce 2012 a je zatím otázkou, kdy se představí veřejnosti. Teoreticky by se tak mohlo stát jiť na letošním autosalonu ve Frankfurtu, více ale věříme tomu ženevskému v příštím roce.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázekFoto © Automedia
Nové Porsche 911 zjevně nepřinese žádnou designovou revoluci, nedá se ale říci, že by mu to neslušelo...

bazar

Porsche Boxster 2,7
Rok výroby: 2006
Stav: 58 037 km
Cena: 600 000 Kč
Nissan Juke 1,2
Rok výroby: 2017
Stav: nový vůz
Cena: 370 000 Kč
Renault Thalia 1,4
Rok výroby: 2006
Stav: 52 888 km
Cena: 60 000 Kč
Hyundai ix20 1,6
Rok výroby: 2011
Stav: 67 361 km
Cena: 216 000 Kč
Porsche Cayenne 3
Rok výroby: 2011
Stav: 81 410 km
Cena: 1 000 000 Kč
Porsche 911 3,4
Rok výroby: 2012
Stav: 49 701 km
Cena: 1 850 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

dnes | Milan Lažanský
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků