Porsche 911 2012: OK, nic se nestalo (spy photos)

Obvyklou replikou kdysi slavné české počítačové hry Město robotů jsem se pokusil naznačit, jak asi budeme v průběhu příštího roku hodnotit mezigenerační změny vzhledu legendárního Porsche 911. Podle posledních špionážních fotografií to vypadá, že jich bude ještě méně, než jsme si i u devětsetjedenáctky za poslední roky zvykli, dokonce se při pohledu na nemaskované i maskované části vozu zdá, že se nezmění téměř nic.

Nový model, zřejmě interně označený 998, ale čekají technické změny, o kterých vás konečně můžeme podrobněji spravit. Vůz má být dlouhý 4,49 metru, což je o 5,6 cm více než u dnešního provedení, rozvor se má protáhnout o rovný centimetr. Naopak výška by měla spadnout o 1,1 cm.

Pod kapotou základní Carrery najdeme v budoucnu motor o objemu 3,4 litru. Jde s trochou nadsázky o jistou formu downsizingu, nebož dnešní Carrera má motor 3,6. Půjde pochopitelně opět o šestiválcový „boxer” a ač jeho objem půjde dolů, výkon vystřelí nahoru - již základní provedení by mélo dávat rovných 350 koní. Toto stádečko by mělo stačit k rozpohybování vozu na stovku za 4,8 sekundy při maximální rychlosti 289 km/h. Průměrná spotřeba paliva klesne na tabulkových, v reálu těžko představitelných 8,5 litru benzinu na 100 km.

Ostřejší Carrera S si ponechá dnešní motor o objemu 3,8 litru, výkon se ale posune až na hranici 400 koní. Sprint na stovku potrvá 4,5 sekundy, maximální rychlosti již o 2 km/h přesáhne třísetkilometrovou metu. Kombinovaná spotřeba paliva má činit 9,1 litru benzinu na sto kilometrů jízdy.

Vůz by se měl začít prodávat již v roce 2012 a je zatím otázkou, kdy se představí veřejnosti. Teoreticky by se tak mohlo stát jiť na letošním autosalonu ve Frankfurtu, více ale věříme tomu ženevskému v příštím roce.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázekFoto © Automedia
Nové Porsche 911 zjevně nepřinese žádnou designovou revoluci, nedá se ale říci, že by mu to neslušelo...

bazar

Porsche Cayenne 3
Rok výroby: 2011
Stav: 81 410 km
Cena: 950 000 Kč
Porsche Cayenne 3
Rok výroby: 2011
Stav: 165 971 km
Cena: 780 000 Kč
Porsche Cayenne 4,8
Rok výroby: 2012
Stav: 97 358 km
Cena: 1 350 000 Kč
Porsche Cayenne 3,6
Rok výroby: 2008
Stav: 155 155 km
Cena: 390 000 Kč
Porsche Cayenne 4,5
Rok výroby: 2007
Stav: 188 476 km
Cena: 280 000 Kč
Porsche Boxster 2,7
Rok výroby: 2006
Stav: 58 037 km
Cena: 600 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test: Ford Fiesta je stále řidičskou volbou, univerzálem bez vad ale ne

Ford Fiesta

Naší recenzí tentokrát prošla nová generace Fordu Fiesta.

20.  9.  2017 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
Kabriolet versus kupé: O kolik se zvýší spotřeba při jízdě s otevřenou střechou?

Test spotřeby kabrioletu

Přemýšleli jste někdy nad tím, jestli se spotřeba paliva dramaticky zvýší při jízdě s otevřenou střechou? Vyzkoušeli jsme to.

18.  9.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků
Test krátkých sprintů: Je lepší motorka, elektrovůz, nebo BMW 760i?

Test krátkých sprintů

Ne vždy musí být motocykl při startu od semaforů rychlejší než auto. Při testu redaktoři Autorevue.cz proti sobě postavili dva rozdílné typy motocyklů, elektromobil a auto s výkonem přes šest stovek koní.

8.  9.  2017 | Radek Pecák | 19 příspěvků