Porsche 718 GT4 a 718 Spyder oficiálně: Výběr je na vás, obě jsou boží!

U Porsche se opět sehrál bratrský sněm, který vyústil v dva ojedinělé modely. Berete okruhovou bestii, nebo okreskovou pilu?

Motor uprostřed byl u značky Porsche vždy tak trochu ve stínu klasické 911, která jej má vzadu. Že to ale není tak úplně pravda, nám automobilka již nejednou dokázala. Vždyť předchozí generaci Porsche Cayman GT4 Clubsport považují i automobilový závodníci za auto, které funguje skvěle na silnici i závodním okruhu.

TEST Porsche 911 Carrera S v Řecku: Každý den na plný plyn

TEST Porsche 911 Carrera S v Řecku: Každý den na plný plyn

A nyní je tu nová verze tohoto vozu. Přijíždí se svým šestiválcovým motorem a není sama, za zády jí stojí i nový 718 Spyder. Tyto dva vozy spolu mají společný základ, což je u značky vůbec poprvé. Atmosféricky plnění čtyřlitrový šestiválec boxer spolupracuje v obou autech s manuální šestistupňovou převodovkou.

Úžasný motor vychází ze současné 911. Má výkon 309 kW (420 koní) a je tak u GT4 o 35 koní výkonnější než v předchozím modelu. Spyder dokonce posílil o 45 koní. Točivý moment pak činí 420 N.m. Hranice 300 km/h není problém ani pro jednoho z nich. GT4 to zvládne vytáhnout na 304 km/h a Spyder na 301 km/h. Z 0 na 100? Pro oba vozy 4,4 sekundy!

Závodník překonal v Porsche rychlostní světový rekord na písku. Stačilo 1000 koní

Závodník překonal v Porsche rychlostní světový rekord na písku. Stačilo 1000 koní

Vůbec poprvé si Spyder bere inspiraci z podvozku GT4. Je tak dost možné, že na okruhu budou fungovat dost podobně. Samozřejmostí v obou vozech je adaptivní podvozek PSM (Porsche Stability Management) nebo vektorování točivého momentu. Keramické brzdy PCCB jsou za příplatek.

Zájemci o verzi Clubsport u modelu GT4 samozřejmě nebudou ochuzeni. Dostanou navíc ochrannou klec, hasicí přístroj nebo šestibodové bezpečnostní pásy. Oba dva vozy je již možné objednávat. Dali byste si říct?

TEST Volkswagen Grand California 680: Dovolená na Slovensku jezdící, spící

Volkswagen Grand California 680

Největší obytný Volkswagen měří na délku skoro sedm metrů, přitom ale jezdí jako klasická dodávka. Jeho schopnosti jsme vyrazili prověřit na Slovensko.

včera | Vladimír Kadera | 9 příspěvků
Za volantem nové Toyoty Yaris: Hybrid s třemi válci nelže a má skvělý podvozek!

Toyota Yaris 1.5 Hybrid

Čtvrtá generace yarisu je v Evropě nejdůležitějším modelem značky. Pro Čechy navíc zajímavá i tím, že se bude nově vyrábět u nás u Kolína. S novinkou jsme se mohli blíže seznámit na prázdných silnicích v okolí Bruselu.

11.  8.  2020 | Michal Dokoupil | 70 příspěvků
TEST Suzuki Ignis 1.2 DualJet Hybrid 4x4: Jak roztomilý Japonec vyzrál na EU

Suzuki Ignis 1.2 DualJet Hybrid 4x4

Zatímco řada evropských automobilek šíří názor, že malá SUV a crossovery pohon 4x4 nepotřebují, Suzuki se s tím nepáře a v modelu Ignis jej nabízí. Po nedávné modernizaci dokonce s hybridním pohonem, který je pro daný model jedinou možností.

9.  8.  2020 | Jan Mička | 56 příspěvků