Porsche 718 GT4 a 718 Spyder oficiálně: Výběr je na vás, obě jsou boží!

U Porsche se opět sehrál bratrský sněm, který vyústil v dva ojedinělé modely. Berete okruhovou bestii, nebo okreskovou pilu?

Motor uprostřed byl u značky Porsche vždy tak trochu ve stínu klasické 911, která jej má vzadu. Že to ale není tak úplně pravda, nám automobilka již nejednou dokázala. Vždyť předchozí generaci Porsche Cayman GT4 Clubsport považují i automobilový závodníci za auto, které funguje skvěle na silnici i závodním okruhu.

TEST Porsche 911 Carrera S v Řecku: Každý den na plný plyn

TEST Porsche 911 Carrera S v Řecku: Každý den na plný plyn

A nyní je tu nová verze tohoto vozu. Přijíždí se svým šestiválcovým motorem a není sama, za zády jí stojí i nový 718 Spyder. Tyto dva vozy spolu mají společný základ, což je u značky vůbec poprvé. Atmosféricky plnění čtyřlitrový šestiválec boxer spolupracuje v obou autech s manuální šestistupňovou převodovkou.

Úžasný motor vychází ze současné 911. Má výkon 309 kW (420 koní) a je tak u GT4 o 35 koní výkonnější než v předchozím modelu. Spyder dokonce posílil o 45 koní. Točivý moment pak činí 420 N.m. Hranice 300 km/h není problém ani pro jednoho z nich. GT4 to zvládne vytáhnout na 304 km/h a Spyder na 301 km/h. Z 0 na 100? Pro oba vozy 4,4 sekundy!

Závodník překonal v Porsche rychlostní světový rekord na písku. Stačilo 1000 koní

Závodník překonal v Porsche rychlostní světový rekord na písku. Stačilo 1000 koní

Vůbec poprvé si Spyder bere inspiraci z podvozku GT4. Je tak dost možné, že na okruhu budou fungovat dost podobně. Samozřejmostí v obou vozech je adaptivní podvozek PSM (Porsche Stability Management) nebo vektorování točivého momentu. Keramické brzdy PCCB jsou za příplatek.

Zájemci o verzi Clubsport u modelu GT4 samozřejmě nebudou ochuzeni. Dostanou navíc ochrannou klec, hasicí přístroj nebo šestibodové bezpečnostní pásy. Oba dva vozy je již možné objednávat. Dali byste si říct?

TEST Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI: Když dva nedělají totéž

Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI

Opel Combo pochází z kvarteta rodných bratrů, kteří se s obměnami prodávají pod značkami PSA i Toyoty. Je tedy nasnadě, že v odpovídajících verzích se nebudou výrazně lišit. Což je do značné míry pravda, avšak rozdíly se najdou a užitková verze se od osobních modelů liší víc, než by se na první pohled zdálo.

dnes | Petr Schnagl | 4 příspěvky
Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

včera | Jan Mička | 68 příspěvků
TEST Mazda 3 Skyactiv-D (85 kW): Válka proti mainstreamu

Mazda 3 Skyactiv-D

Vpředu nijak zvlášť výkonný diesel, vzadu torzní příčka, mezigeneračně vyšší hmotnost a základní cena téměř 600 tisíc. Skoro se chce říct, že tohle už nezachrání ani ta hezká tvářička. Až na to, že nová trojka je něčím víc než jen neobyčejně vypadajícím hatchbackem.

16.  7.  2019 | Miro Mihálik | 56 příspěvků