Porsche 718 GT4 a 718 Spyder oficiálně: Výběr je na vás, obě jsou boží!

U Porsche se opět sehrál bratrský sněm, který vyústil v dva ojedinělé modely. Berete okruhovou bestii, nebo okreskovou pilu?

Motor uprostřed byl u značky Porsche vždy tak trochu ve stínu klasické 911, která jej má vzadu. Že to ale není tak úplně pravda, nám automobilka již nejednou dokázala. Vždyť předchozí generaci Porsche Cayman GT4 Clubsport považují i automobilový závodníci za auto, které funguje skvěle na silnici i závodním okruhu.

TEST Porsche 911 Carrera S v Řecku: Každý den na plný plyn

TEST Porsche 911 Carrera S v Řecku: Každý den na plný plyn

A nyní je tu nová verze tohoto vozu. Přijíždí se svým šestiválcovým motorem a není sama, za zády jí stojí i nový 718 Spyder. Tyto dva vozy spolu mají společný základ, což je u značky vůbec poprvé. Atmosféricky plnění čtyřlitrový šestiválec boxer spolupracuje v obou autech s manuální šestistupňovou převodovkou.

Úžasný motor vychází ze současné 911. Má výkon 309 kW (420 koní) a je tak u GT4 o 35 koní výkonnější než v předchozím modelu. Spyder dokonce posílil o 45 koní. Točivý moment pak činí 420 N.m. Hranice 300 km/h není problém ani pro jednoho z nich. GT4 to zvládne vytáhnout na 304 km/h a Spyder na 301 km/h. Z 0 na 100? Pro oba vozy 4,4 sekundy!

Závodník překonal v Porsche rychlostní světový rekord na písku. Stačilo 1000 koní

Závodník překonal v Porsche rychlostní světový rekord na písku. Stačilo 1000 koní

Vůbec poprvé si Spyder bere inspiraci z podvozku GT4. Je tak dost možné, že na okruhu budou fungovat dost podobně. Samozřejmostí v obou vozech je adaptivní podvozek PSM (Porsche Stability Management) nebo vektorování točivého momentu. Keramické brzdy PCCB jsou za příplatek.

Zájemci o verzi Clubsport u modelu GT4 samozřejmě nebudou ochuzeni. Dostanou navíc ochrannou klec, hasicí přístroj nebo šestibodové bezpečnostní pásy. Oba dva vozy je již možné objednávat. Dali byste si říct?

Se Škodou Octavia 2.0 TDI Evo poprvé v Česku: Musí být nejlepší. Daří se jí to?

Škoda Octavia Combi 2.0 TDI Evo

Novou generaci Škody Octavia jsme poprvé vyzkoušeli rovnou na českých silnicích. Kombi s motorem 2.0 TDI Evo se tváří jako ideální služebák, navíc model jako takový nemá v rámci automobilky jednoduché poslání.

27.  3.  2020 | Jan Mička | 120 příspěvků
TEST Mazda CX-30 Skyactiv-X 6MAN vs. 6AT 4x4: Revoluční All In One?

Mazda CX-30 2.0 Skyactiv-X

Vznětová, zážehová, přeplňovaná, atmosférická, hybridní. Zdá se to sice k nevíře, ale všechna tato adjektiva popisují kompaktní SUV Mazda CX-30 s „dieselovým benzinem“ Skyactiv-X. Jen ne všechna najednou. Jaká tedy v reálném světě je a jak se liší čtyřkolka s automatem od předokolky s manuální převodovkou?

25.  3.  2020 | Petr Schnagl | 24 příspěvků
Minitest Honda Civic 5D 1.0 VTEC CVT: Stačilo po 5 letech jen posypat pepřem?

Honda Civic 1.0 VTEC CVT

Japonci Hondu Civic lehce vylepšili a poslali zpět na trh se zajímavou cenou. Stačí to ale k tomu, aby vyčnívala nad konkurencí?

21.  3.  2020 | Vladimír Kadera | 125 příspěvků