U Porsche se opět sehrál bratrský sněm, který vyústil v dva ojedinělé modely. Berete okruhovou bestii, nebo okreskovou pilu?
Motor uprostřed byl u značky Porsche vždy tak trochu ve stínu klasické 911, která jej má vzadu. Že to ale není tak úplně pravda, nám automobilka již nejednou dokázala. Vždyť předchozí generaci Porsche Cayman GT4 Clubsport považují i automobilový závodníci za auto, které funguje skvěle na silnici i závodním okruhu.
A nyní je tu nová verze tohoto vozu. Přijíždí se svým šestiválcovým motorem a není sama, za zády jí stojí i nový 718 Spyder. Tyto dva vozy spolu mají společný základ, což je u značky vůbec poprvé. Atmosféricky plnění čtyřlitrový šestiválec boxer spolupracuje v obou autech s manuální šestistupňovou převodovkou.
Úžasný motor vychází ze současné 911. Má výkon 309 kW (420 koní) a je tak u GT4 o 35 koní výkonnější než v předchozím modelu. Spyder dokonce posílil o 45 koní. Točivý moment pak činí 420 N.m. Hranice 300 km/h není problém ani pro jednoho z nich. GT4 to zvládne vytáhnout na 304 km/h a Spyder na 301 km/h. Z 0 na 100? Pro oba vozy 4,4 sekundy!
Vůbec poprvé si Spyder bere inspiraci z podvozku GT4. Je tak dost možné, že na okruhu budou fungovat dost podobně. Samozřejmostí v obou vozech je adaptivní podvozek PSM (Porsche Stability Management) nebo vektorování točivého momentu. Keramické brzdy PCCB jsou za příplatek.
Zájemci o verzi Clubsport u modelu GT4 samozřejmě nebudou ochuzeni. Dostanou navíc ochrannou klec, hasicí přístroj nebo šestibodové bezpečnostní pásy. Oba dva vozy je již možné objednávat. Dali byste si říct?