Porsche 718 Cayman se čtyřválcem 2,0 l je nyní nejlevnější auto značky

Skutečné „Porsche pro chudé“ má nyní čtyřválec s přeplňováním a dokonce dostanete v základní ceně i střechu.

Vždycky platilo, že Boxster bylo nejlevnější Porsche. Uzavřený Cayman byl sice dražší, ale měl vyšší výkon a lepší dynamiku. Teď je to ale obráceně. S příchodem nové generace kompaktních sporťáků Porsche 718 Boxster a nyní i 718 Cayman je to jako u větší 911. Kupé Cayman je levnější, ale má stejný výkon.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Modernizovaný Cayman dostal k názvu ještě číselné označení 718 a samozřejmě také nové přeplňované čtyřválce 2,0 a 2,5 l. Je silnější a úspornější než poslední šestiválce

O pohon se nyní, jak už asi víte, starají čtyřválce 2,0 l a 2,5 l s přeplňováním, které nahradily atmosférické šestiválce. Základní provedení Porsche 718 Cayman pohání plochý dvoulitr o výkonu 220 kW (300 k), silnější verze Cayman S má pak čtyřválec 2,5 l o výkonu 257 kW (350 k).

Test Porsche 911 Carrera S: turbo s malým T

Test Porsche 911 Carrera S: turbo s malým T

Točivý moment motorů dosahuje na 380, respektive 420 Nm v rozmezí 1900 až 4500 ot./min. Porsche se samozřejmě nezapomnělo pochlubit spotřebou, která mezigeneračně klesla z 8,1 na 5,7 litru na 100 km. To bude určitě odpovídat skutečnosti, viďte?

Základní Porsche 718 Cayman s převodovkou PDK a paketem Sport Chrono akceleruje z klidu na 100 km/h za 4,7 sekundy, Cayman S je o další půl sekundu rychlejší. Nicméně za PDK si musíte připlatit, neboť Cayman se standardně dodává s manuálem. Maximální rychlost je pak 275 km/h pro Cayman a 285 km/h pro Cayman S.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
S čtyřválcem 2,0 l o výkonu 300 k a manuálem je nyní 718 Cayman nejlevnější Porsche. V Německu stojí pod 1,4 milionu korun. I za Boxster nebo Macan dáte víc

Technický základ je jinak shodný s Boxsterem, ovšem Cayman se dočkal trochu jiného ladění podvozku. Základní Cayman má pak brzdy z minulé generace Caymanu S, silnější verze používá brzdový systém z Porsche 911 Carrera.

Nové Porsche 718 Cayman můžete objednávat už nyní, dodávky zákazníkům začnou v září letošního roku. Základní cena za 718 Cayman je v Německu stanovena včetně daně na 51 623 eur (1 394 000 korun), 718 Cayman S stojí 64 118 eur (1 731 000 korun).

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Test ojetiny BMW řady 1

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu. Vybírejte ale pečlivě.

dnes | David Rusol | 2 příspěvky
Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků
TEST Fiat 124 Spider - Miata po italsku je víc než jen víkendovka...

Fiat 124 Spider

Oproti Mazdě MX-5 je větší, těžší a chybí mu atmosférický motor. To zní jako cesta do pekel, ale jaká je "Fiata" doopravdy?

14.  11.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky