Porsche 718 Cayman se čtyřválcem 2,0 l je nyní nejlevnější auto značky

Skutečné „Porsche pro chudé“ má nyní čtyřválec s přeplňováním a dokonce dostanete v základní ceně i střechu.

Vždycky platilo, že Boxster bylo nejlevnější Porsche. Uzavřený Cayman byl sice dražší, ale měl vyšší výkon a lepší dynamiku. Teď je to ale obráceně. S příchodem nové generace kompaktních sporťáků Porsche 718 Boxster a nyní i 718 Cayman je to jako u větší 911. Kupé Cayman je levnější, ale má stejný výkon.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Modernizovaný Cayman dostal k názvu ještě číselné označení 718 a samozřejmě také nové přeplňované čtyřválce 2,0 a 2,5 l. Je silnější a úspornější než poslední šestiválce

O pohon se nyní, jak už asi víte, starají čtyřválce 2,0 l a 2,5 l s přeplňováním, které nahradily atmosférické šestiválce. Základní provedení Porsche 718 Cayman pohání plochý dvoulitr o výkonu 220 kW (300 k), silnější verze Cayman S má pak čtyřválec 2,5 l o výkonu 257 kW (350 k).

Testy | Sportovní auta | Kupé | Porsche

Test Porsche 911 Carrera S: turbo s malým T

Točivý moment motorů dosahuje na 380, respektive 420 Nm v rozmezí 1900 až 4500 ot./min. Porsche se samozřejmě nezapomnělo pochlubit spotřebou, která mezigeneračně klesla z 8,1 na 5,7 litru na 100 km. To bude určitě odpovídat skutečnosti, viďte?

Základní Porsche 718 Cayman s převodovkou PDK a paketem Sport Chrono akceleruje z klidu na 100 km/h za 4,7 sekundy, Cayman S je o další půl sekundu rychlejší. Nicméně za PDK si musíte připlatit, neboť Cayman se standardně dodává s manuálem. Maximální rychlost je pak 275 km/h pro Cayman a 285 km/h pro Cayman S.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
S čtyřválcem 2,0 l o výkonu 300 k a manuálem je nyní 718 Cayman nejlevnější Porsche. V Německu stojí pod 1,4 milionu korun. I za Boxster nebo Macan dáte víc

Technický základ je jinak shodný s Boxsterem, ovšem Cayman se dočkal trochu jiného ladění podvozku. Základní Cayman má pak brzdy z minulé generace Caymanu S, silnější verze používá brzdový systém z Porsche 911 Carrera.

Nové Porsche 718 Cayman můžete objednávat už nyní, dodávky zákazníkům začnou v září letošního roku. Základní cena za 718 Cayman je v Německu stanovena včetně daně na 51 623 eur (1 394 000 korun), 718 Cayman S stojí 64 118 eur (1 731 000 korun).

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Ford Focus 1.6
Rok výroby: 2011
Stav: 159 234 km
Cena: 139 000 Kč
Ford Focus 1.6
Rok výroby: 2012
Stav: 153 578 km
Cena: 130 000 Kč
Audi A6 2.995
Rok výroby: 2013
Stav: 74 258 km
Cena: 720 000 Kč
Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků