Porsche 718 Cayman se čtyřválcem 2,0 l je nyní nejlevnější auto značky

Skutečné „Porsche pro chudé“ má nyní čtyřválec s přeplňováním a dokonce dostanete v základní ceně i střechu.

Vždycky platilo, že Boxster bylo nejlevnější Porsche. Uzavřený Cayman byl sice dražší, ale měl vyšší výkon a lepší dynamiku. Teď je to ale obráceně. S příchodem nové generace kompaktních sporťáků Porsche 718 Boxster a nyní i 718 Cayman je to jako u větší 911. Kupé Cayman je levnější, ale má stejný výkon.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Modernizovaný Cayman dostal k názvu ještě číselné označení 718 a samozřejmě také nové přeplňované čtyřválce 2,0 a 2,5 l. Je silnější a úspornější než poslední šestiválce

O pohon se nyní, jak už asi víte, starají čtyřválce 2,0 l a 2,5 l s přeplňováním, které nahradily atmosférické šestiválce. Základní provedení Porsche 718 Cayman pohání plochý dvoulitr o výkonu 220 kW (300 k), silnější verze Cayman S má pak čtyřválec 2,5 l o výkonu 257 kW (350 k).

Test Porsche 911 Carrera S: turbo s malým T

Test Porsche 911 Carrera S: turbo s malým T

Točivý moment motorů dosahuje na 380, respektive 420 Nm v rozmezí 1900 až 4500 ot./min. Porsche se samozřejmě nezapomnělo pochlubit spotřebou, která mezigeneračně klesla z 8,1 na 5,7 litru na 100 km. To bude určitě odpovídat skutečnosti, viďte?

Základní Porsche 718 Cayman s převodovkou PDK a paketem Sport Chrono akceleruje z klidu na 100 km/h za 4,7 sekundy, Cayman S je o další půl sekundu rychlejší. Nicméně za PDK si musíte připlatit, neboť Cayman se standardně dodává s manuálem. Maximální rychlost je pak 275 km/h pro Cayman a 285 km/h pro Cayman S.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
S čtyřválcem 2,0 l o výkonu 300 k a manuálem je nyní 718 Cayman nejlevnější Porsche. V Německu stojí pod 1,4 milionu korun. I za Boxster nebo Macan dáte víc

Technický základ je jinak shodný s Boxsterem, ovšem Cayman se dočkal trochu jiného ladění podvozku. Základní Cayman má pak brzdy z minulé generace Caymanu S, silnější verze používá brzdový systém z Porsche 911 Carrera.

Nové Porsche 718 Cayman můžete objednávat už nyní, dodávky zákazníkům začnou v září letošního roku. Základní cena za 718 Cayman je v Německu stanovena včetně daně na 51 623 eur (1 394 000 korun), 718 Cayman S stojí 64 118 eur (1 731 000 korun).

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 8 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 85 příspěvků
Minitest BMW 630d xDrive Gran Turismo: Rudý samet

BMW 630d xDrive GT (minitest)

Třílitrový šestiválce s jedním turbodmychadlem byl ještě donedávna základním vznětovým agregátem BMW 6 GT. Výkon 195 kW není malý, dost možná ani více nepotřebujete.

8.  5.  2018 | Jan Mička | 12 příspěvků