Porsche 718 Cayman GT4 Clubsport Porsche

Porsche 718 Cayman GT4 Clubsport | Porsche

Porsche 718 Cayman GT4 Clubsport Porsche

Porsche 718 Cayman GT4 Clubsport | Porsche

Porsche 718 Cayman GT4 Clubsport Porsche

Porsche 718 Cayman GT4 Clubsport | Porsche

Porsche 718 Cayman GT4 Clubsport Porsche

Porsche 718 Cayman GT4 Clubsport | Porsche

Porsche 718 Cayman GT4 Clubsport Porsche

Porsche 718 Cayman GT4 Clubsport | Porsche

Porsche 718 Cayman GT4 Clubsport Porsche

Porsche 718 Cayman GT4 Clubsport | Porsche

Porsche 718 Cayman GT4 Clubsport Porsche

Porsche 718 Cayman GT4 Clubsport | Porsche

Porsche 718 Cayman GT4 Clubsport Porsche

Porsche 718 Cayman GT4 Clubsport | Porsche

Porsche 718 Cayman GT4 Clubsport Porsche

Porsche 718 Cayman GT4 Clubsport | Porsche

Porsche 718 Cayman GT4 Clubsport Porsche

Porsche 718 Cayman GT4 Clubsport | Porsche

Porsche 718 Cayman GT4 Clubsport Porsche

Porsche 718 Cayman GT4 Clubsport | Porsche

Porsche 718 Cayman GT4 Clubsport Porsche

Porsche 718 Cayman GT4 Clubsport | Porsche

Porsche 718 Cayman GT4 Clubsport Porsche

Porsche 718 Cayman GT4 Clubsport | Porsche

Porsche 718 Cayman GT4 Clubsport Porsche

Porsche 718 Cayman GT4 Clubsport | Porsche

Porsche 718 Cayman GT4 Clubsport Porsche

Porsche 718 Cayman GT4 Clubsport | Porsche

Porsche 718 Cayman GT4 Clubsport Porsche

Porsche 718 Cayman GT4 Clubsport | Porsche

Porsche 718 Cayman GT4 Clubsport Porsche

Porsche 718 Cayman GT4 Clubsport | Porsche

Porsche 718 Cayman GT4 Clubsport Porsche
Porsche 718 Cayman GT4 Clubsport Porsche
Porsche 718 Cayman GT4 Clubsport Porsche
Porsche 718 Cayman GT4 Clubsport Porsche
17
Fotogalerie

Porsche 718 Cayman GT4 Clubsport: Má šestiválec a zajímavou přírodní inovaci

Také současné Porsche 718 Cayman se dočkává striktně okruhové varianty. Do světa motorsportu navíc přináší zajímavou inovaci.

Můžeme pouze čekat, jak bude vypadat silniční verze chystaného Porsche 718 Cayman GT4. Ještě předtím ovšem německá automobilka představuje striktně okruhovou verzi Clubsport, která nahrazuje starou generaci Caymanu určenou pro využití na okruhu a v závodních sériích.

Na rozdíl od nynější silniční verze Caymanu s plochým přeplňovaným čtyřválcem používá závodní Clubsport stále plochý atmosférický 3,8litrový šestiválec, naladěný na 313 kW (425 koní) a 425 N.m točivého momentu. Převodovkou je šestistupňová PDK skříň s pádly pod volantem. Kvůli tvrdšímu využití na okruhu se v Clubsportu objevuje zesílený dvouhmotový setrvačník a překalibrovaná elektronika řízení převodovky.

Na aerodynamicky upravené karoserii poté u nového Clubsportu najdete vůbec poprvé díly vytvořené z kompozitu vyztuženého biovlákny. Řeč je o zbytkových materiálech zemědělského původu, jakými jsou lněná či konopná vlákna. Porsche tvrdí, že výsledné komponenty – dveře a zadní křídlo – si zachovávají obdobné hmotnostní a pevnostní vlastnosti jako srovnatelné karbonové díly.

Pohotovostní hmotnost závoďáku je 1320 kg, čemuž přispělo i očividné „vykuchání“ interiéru s jednou závodní skořepinou, karbonovým volantem a absencí odhlučnění, infotainment systému a další komfortní výbavy ve jménu motorsportu. A co bylo třeba, nahradily opět karbonové díly. Ochranný rám je samozřejmostí.

Na podvozku GT4 Clubsport se nachází lehčí součástky předního zavěšení ze závodní 911 GT3 Cup, nechybí mechanický samosvorný diferenciál a závodní brzdový systém využívající ocelové kotouče o průměru 380 mm na všech kolech.

Pro širší spektrum zákazníků pak Porsche nabízí GT4 Clubsport ve dvou specifikacích. Amatérským nadšencům do okruhového jezdění je určena verze Trackday, u které najdete třeba i klimatizaci, pevně nastavené tlumiče, ABS a kontrolu trakce. K profesionálnímu nasazení je následně vybavena verze Competition, která zahrnuje manuálně nastavitelné tlumiče a brzdový systém, vestavěný vzduchový zvedák, automatický hasící systém, odepínací volant nebo větší palivovou nádrž.      

Cenovky nového Porsche 718 Cayman GT4 Clubsport se liší dle specifikace. Trackday verze začíná na částce 134.000 euro (asi 3,4 milionu korun), kdežto Competition startuje na 157.000 euro (asi 4 miliony korun).

Porsche

Porsche je německý výrobce sportovních automobilů. Firmu založil v roce 1931 Ferdinand Porsche. V roce 1961 vznikl první model legendární řady 911, která se stále vyrábí.

V roce 2009 Porsche – coby velmi profitabilní automobilku – ovládl Volkswagen.

Porsche 718 • Porsche 911 • Porsche Taycan • Porsche Panamera • Porsche Macan • Porsche Cayenne

Doporučujeme

Články odjinud