Porsche 718 Cayman GT4 Clubsport: Má šestiválec a zajímavou přírodní inovaci

Také současné Porsche 718 Cayman se dočkává striktně okruhové varianty. Do světa motorsportu navíc přináší zajímavou inovaci.

Můžeme pouze čekat, jak bude vypadat silniční verze chystaného Porsche 718 Cayman GT4. Ještě předtím ovšem německá automobilka představuje striktně okruhovou verzi Clubsport, která nahrazuje starou generaci Caymanu určenou pro využití na okruhu a v závodních sériích.

Na rozdíl od nynější silniční verze Caymanu s plochým přeplňovaným čtyřválcem používá závodní Clubsport stále plochý atmosférický 3,8litrový šestiválec, naladěný na 313 kW (425 koní) a 425 N.m točivého momentu. Převodovkou je šestistupňová PDK skříň s pádly pod volantem. Kvůli tvrdšímu využití na okruhu se v Clubsportu objevuje zesílený dvouhmotový setrvačník a překalibrovaná elektronika řízení převodovky.

Porsche ukazuje své tajné prototypy. Znáte třeba Cayenne Cabrio?

Porsche ukazuje své tajné prototypy. Znáte třeba Cayenne Cabrio?

Na aerodynamicky upravené karoserii poté u nového Clubsportu najdete vůbec poprvé díly vytvořené z kompozitu vyztuženého biovlákny. Řeč je o zbytkových materiálech zemědělského původu, jakými jsou lněná či konopná vlákna. Porsche tvrdí, že výsledné komponenty – dveře a zadní křídlo – si zachovávají obdobné hmotnostní a pevnostní vlastnosti jako srovnatelné karbonové díly.

Pohotovostní hmotnost závoďáku je 1320 kg, čemuž přispělo i očividné „vykuchání“ interiéru s jednou závodní skořepinou, karbonovým volantem a absencí odhlučnění, infotainment systému a další komfortní výbavy ve jménu motorsportu. A co bylo třeba, nahradily opět karbonové díly. Ochranný rám je samozřejmostí.

Porsche Boxster a Cayman přichází ve verzi T. Nic extra ovšem nečekejte

Porsche Boxster a Cayman přichází ve verzi T. Nic extra ovšem nečekejte

Na podvozku GT4 Clubsport se nachází lehčí součástky předního zavěšení ze závodní 911 GT3 Cup, nechybí mechanický samosvorný diferenciál a závodní brzdový systém využívající ocelové kotouče o průměru 380 mm na všech kolech.

Pro širší spektrum zákazníků pak Porsche nabízí GT4 Clubsport ve dvou specifikacích. Amatérským nadšencům do okruhového jezdění je určena verze Trackday, u které najdete třeba i klimatizaci, pevně nastavené tlumiče, ABS a kontrolu trakce. K profesionálnímu nasazení je následně vybavena verze Competition, která zahrnuje manuálně nastavitelné tlumiče a brzdový systém, vestavěný vzduchový zvedák, automatický hasící systém, odepínací volant nebo větší palivovou nádrž.      

Cenovky nového Porsche 718 Cayman GT4 Clubsport se liší dle specifikace. Trackday verze začíná na částce 134.000 euro (asi 3,4 milionu korun), kdežto Competition startuje na 157.000 euro (asi 4 miliony korun).

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest VW Amarok 3.0 TDI V6 4Motion Aventura: Všech pick-upů král

VW Amarok 3.0 TDI/190 kW 4M (minitest)

Volkswagen, nikoli bez souvislosti s novým emisním měřícím cyklem WLPT, pozměnil motorovou nabídku svého již deset let sloužícího pick-upu Amarok, který nyní nabízí v podstatě jediný motor. Nebojte se, jsou to dobré zprávy.

21.  3.  2019 | Petr Schnagl | 45 příspěvků
Minitest Renault Kadjar 1.3 TCe: Malé srdce, velké odhodlání

Renault Kadjar 1.3 TCe (minitest)

Kadjar se v přívalu nových crossoverů možná poněkud ztrácí. O to více ale zaujme, když začnete zkoumat, co je za tou nenápadnou fasádu. A to i malé třináctistovce navzdory, protože funguje pozoruhodně dobře.

19.  3.  2019 | Miro Mihálik | 11 příspěvků
Minitest Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid 2WD: Napravení reputace?

Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid (minitest)

Honda se u nové generace modelu CR-V vzdala naftového motoru. Alternativou je hybrid s velice slušným výkonem 135 kW, který mě fascinoval ve více ohledech. Hlavně pak technikou.

17.  3.  2019 | Jan Mička | 37 příspěvků