Porsche 718 Cayman GT4 Clubsport: Má šestiválec a zajímavou přírodní inovaci

Také současné Porsche 718 Cayman se dočkává striktně okruhové varianty. Do světa motorsportu navíc přináší zajímavou inovaci.

Můžeme pouze čekat, jak bude vypadat silniční verze chystaného Porsche 718 Cayman GT4. Ještě předtím ovšem německá automobilka představuje striktně okruhovou verzi Clubsport, která nahrazuje starou generaci Caymanu určenou pro využití na okruhu a v závodních sériích.

Na rozdíl od nynější silniční verze Caymanu s plochým přeplňovaným čtyřválcem používá závodní Clubsport stále plochý atmosférický 3,8litrový šestiválec, naladěný na 313 kW (425 koní) a 425 N.m točivého momentu. Převodovkou je šestistupňová PDK skříň s pádly pod volantem. Kvůli tvrdšímu využití na okruhu se v Clubsportu objevuje zesílený dvouhmotový setrvačník a překalibrovaná elektronika řízení převodovky.

Porsche ukazuje své tajné prototypy. Znáte třeba Cayenne Cabrio?

Porsche ukazuje své tajné prototypy. Znáte třeba Cayenne Cabrio?

Na aerodynamicky upravené karoserii poté u nového Clubsportu najdete vůbec poprvé díly vytvořené z kompozitu vyztuženého biovlákny. Řeč je o zbytkových materiálech zemědělského původu, jakými jsou lněná či konopná vlákna. Porsche tvrdí, že výsledné komponenty – dveře a zadní křídlo – si zachovávají obdobné hmotnostní a pevnostní vlastnosti jako srovnatelné karbonové díly.

Pohotovostní hmotnost závoďáku je 1320 kg, čemuž přispělo i očividné „vykuchání“ interiéru s jednou závodní skořepinou, karbonovým volantem a absencí odhlučnění, infotainment systému a další komfortní výbavy ve jménu motorsportu. A co bylo třeba, nahradily opět karbonové díly. Ochranný rám je samozřejmostí.

Porsche Boxster a Cayman přichází ve verzi T. Nic extra ovšem nečekejte

Porsche Boxster a Cayman přichází ve verzi T. Nic extra ovšem nečekejte

Na podvozku GT4 Clubsport se nachází lehčí součástky předního zavěšení ze závodní 911 GT3 Cup, nechybí mechanický samosvorný diferenciál a závodní brzdový systém využívající ocelové kotouče o průměru 380 mm na všech kolech.

Pro širší spektrum zákazníků pak Porsche nabízí GT4 Clubsport ve dvou specifikacích. Amatérským nadšencům do okruhového jezdění je určena verze Trackday, u které najdete třeba i klimatizaci, pevně nastavené tlumiče, ABS a kontrolu trakce. K profesionálnímu nasazení je následně vybavena verze Competition, která zahrnuje manuálně nastavitelné tlumiče a brzdový systém, vestavěný vzduchový zvedák, automatický hasící systém, odepínací volant nebo větší palivovou nádrž.      

Cenovky nového Porsche 718 Cayman GT4 Clubsport se liší dle specifikace. Trackday verze začíná na částce 134.000 euro (asi 3,4 milionu korun), kdežto Competition startuje na 157.000 euro (asi 4 miliony korun).

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Za volantem Volkswagenu ID.3 (150 kW): Zásadní? To ano! Ale vážně i revoluční?

Volkswagenu ID.3 (150 kW)

Pro značku Volkswagen má být zásadním modelem jako kdysi Brouk a Golf. Elektromobil ID.3 nabral zpoždění, teď se ale konečně hlásí o slovo.

dnes | Stanislav Kolman | 29 příspěvků
Minitest elektromobilu Mini Cooper SE: Kulový blesk září jasně, ale jen krátce

Mini Cooper SE

Je lépe vyvážený než benzinový originál, a navíc má dost elektrických koní na to, abychom mu mohli bez ironie říkat ostrý hatchback. S malou kapacitou akumulátorů je to ale omezená, a kvůli ceně ne právě levná forma zábavy.

2.  8.  2020 | Miro Mihálik | 26 příspěvků
Minitest Honda Civic Type-R GT 2020: Limp Bizkit, komiksy a tanec na hraně

Honda Civic Type-R GT 2020

Honda vylepšila svůj nejostřejší model a vypustila ho mezi lidi ve třech verzích. Vyzkoušeli jsme tu prostřední, která má přinést vyvážený mix mezi sportovním a kultivovaným vozem.

30.  7.  2020 | Vladimír Kadera | 69 příspěvků