Porsche 718 Boxster: Přeplňovaný čtyřválec je rychlejší a úspornější

Další downsizing z dílny Porsche je tady. Po zmenšení šestiválce a nasazení systému přeplňování u klasické Carrery přichází nový Boxster. Také on dostal systém přeplňování, navíc přišel o dva válce.
Porsche 718 Boxster: Přeplňovaný čtyřválec je rychlejší a úspornější

Porsche oficiálně představilo nový Boxster. Ten teď nese označení 718 Boxster, přičemž číslo v názvu je odkazem do historie na model, který používal čtyřválcový motor. A přesně to je také hlavní novinkou u současného Boxsteru. Zájemci si mohou vybrat mezi čtyřválcovým dvoulitrem nebo čtyřválcem o objemu 2,5 l pro verzi S. Šestiválce jsou minulostí.

Nové čtyřválce pro Porsche 718 Boxster a Cayman detailně

Nové čtyřválce pro Porsche 718 Boxster a Cayman detailně

Jak už to tak u podobných downsizingů bývá, tabulkové hodnoty vypadají velmi slibně. Motor je sice menší a úspornější, ale zároveň výkonnější a auto jako takové v konečném důsledku rychlejší. Model 718 Boxster nabídne 220 kW (300 k) a 380 Nm, provedení S osazené větším čtyřválcem dává k dispozici 257 kW (350 k) a 420 Nm. Jen pro srovnání, starší atmosférické „esko“ disponovalo výkonem nižším o 26 kW (35 k) a točivý moment dříve končil na hodnotě 360 Nm.

Test: Porsche Boxster S – ukázkový příklad  

Test: Porsche Boxster S – ukázkový příklad  

Porsche 718 Boxster tedy bude rychlejší. S paketem Sport Chrono a převodovkou PDK vystřelí základní provedení z nuly na 100 km/h za 4,7 s (o 0,8 s rychleji než starší verze), výkonnější varianta zvládne stejnou disciplínu za 4,2 s, což znamená rozdíl 0,6 s.

Čtyřválec ale bude zároveň také úspornější. Podle normovaných testů si základní 718 Boxster řekne v průměru o 6,9 l/100 km, větší čtyřválec pak o 7,3 l/100 km. Obě hodnoty platí pro automatickou převodovkou. Standardem ale bude manuál.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Porsche 718 Boxster dostalo kromě čtyřválců také upravený vzhled. Měnila se přední část nebo disky kol

Nový Boxster dostal také upravený design. Přepracovaná přední část má větší nasávací otvory v nárazníku a nová světla. Standardem jsou bi-xenony s diodami denního svícení, zájemci si ale mohou připlatit za světla kompletně celá složená z diod. Jiné jsou i koncové svítilny a rovněž došlo na nový design kol. Standardem jsou devatenáctky, na přání můžete dostat kola o palec větší.

Porsche Boxster (981): třetí generace představena (72x foto)

Porsche Boxster (981): třetí generace představena (72x foto)

Porsche zároveň zapracovalo také na podvozku a řízení. Výsledek by měl být sportovnější. Poprvé může mít Boxster aktivní odpružení PASM, které sníží světlou výšku o dvacet milimetrů. Úpravy v interiéru pak zahrnují třeba nový přístrojový štít nebo jiný multimediální systém.

Na trh dorazí nová 718 Boxster třicátého dubna. Základní cena pro 718 Boxster je na německém trhu 53 656 eur, 718 Boxster S vyjde na 66 141 eur. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

bazar

Porsche Cayenne 3
Rok výroby: 2011
Stav: 81 410 km
Cena: 950 000 Kč
Porsche Cayenne 3
Rok výroby: 2011
Stav: 165 971 km
Cena: 780 000 Kč
Porsche Cayenne 4,8
Rok výroby: 2012
Stav: 97 358 km
Cena: 1 350 000 Kč
Porsche Cayenne 3,6
Rok výroby: 2008
Stav: 155 155 km
Cena: 390 000 Kč
Porsche Cayenne 4,5
Rok výroby: 2007
Stav: 188 476 km
Cena: 280 000 Kč
Porsche Boxster 2,7
Rok výroby: 2006
Stav: 58 037 km
Cena: 600 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test: Ford Fiesta je stále řidičskou volbou, univerzálem bez vad ale ne

Ford Fiesta

Naší recenzí tentokrát prošla nová generace Fordu Fiesta.

20.  9.  2017 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
Kabriolet versus kupé: O kolik se zvýší spotřeba při jízdě s otevřenou střechou?

Test spotřeby kabrioletu

Přemýšleli jste někdy nad tím, jestli se spotřeba paliva dramaticky zvýší při jízdě s otevřenou střechou? Vyzkoušeli jsme to.

18.  9.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků
Test krátkých sprintů: Je lepší motorka, elektrovůz, nebo BMW 760i?

Test krátkých sprintů

Ne vždy musí být motocykl při startu od semaforů rychlejší než auto. Při testu redaktoři Autorevue.cz proti sobě postavili dva rozdílné typy motocyklů, elektromobil a auto s výkonem přes šest stovek koní.

8.  9.  2017 | Radek Pecák | 19 příspěvků