Porsche 211: Boxster, Cayenne nebo Panamera s výkonem 211 koní

Porsche 211: Boxster, Cayenne nebo Panamera s výkonem 211 koní

Belgická pobočka automobilky Porsche začala nabízet model Boxster v provedení 211. Jak napovídá název, maximální výkon činí 155 kW/211 k. O pohon se nestará čtyřválec, ale podladěný plochý šestiválec s objemem 2,7 litru. Není takový výkon na Porsche málo? Není, tedy alespoň ne ve srovnání s ostatními. Se stejným výkonem si totiž v Belgii můžete koupit dokonce i Cayenne nebo Panameru.

Test Porsche Macan Turbo: Nejlepší jízda mezi SUV

Test Porsche Macan Turbo: Nejlepší jízda mezi SUV

Boxster 211 zvládne stovku za 6,4 s v kombinaci s manuální převodovkou, respektive se maximálně rozjede na 245 km/h. Podobně na tom je také Cayman 211, který je o desetinu sekundy rychlejší.

Test: Porsche Panamera Diesel - a je to tady…

Test: Porsche Panamera Diesel - a je to tady…

U Panamery se bavíme o naftovém šestiválci, taktéž naladěném na 155 kW / 211 koní, točivý moment vrcholí na 550 Nm. Zde je stovka otázkou 7,5 s a maximální rychlosti činí 230 km/h. Spotřeba se má v kombinovaném cyklu dostat na 6,3 l/100 km.

Ještě pomalejší je pak Cayenne Diesel 211, který má stejný motor (točivý moment ale naladěný na 580 Nm) a který se dostane na stovku za už hodně dlouhých 8,5 s. Třetím dieselem 211 je Macan, u něj je stovka otázkou 7,7 s.

Pokud hledáte odpověď na otázku, proč Porsche nabízí slabší verze svých modelů zrovna na belgickém trhu, pak bude velmi pravděpodobně tím hlavním důvodem snaha nabídnout zvýhodněné verze. V Belgii se totiž daně vztahují na výkon motoru.

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

dnes | Miro Mihálik | 15 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků