Pořádně rychlým dieselům ještě není konec. Alpina představuje D5 S

Chcete pořádnou porci točivého momentu? Alpina má odpověď.

Dieselové motory jsou možná pod palbou emisních a legislativních předpisů, po kauze Dieselgate dvojnásob, ale výrobci se jich ještě nevzdávají. Ani ti, kteří nabízejí luxusní zboží. Zážehové BMW řady 5 generace G30 již polotovární ladič Alpina upravil, nyní však na řadu přišla vznětová varianta.

BMW Z8 Alpina je právě na prodej! Připravte si peněženky

BMW Z8 Alpina je právě na prodej! Připravte si peněženky

Říkají ji D5 S. Naftou je zásobovaný třiltrový řadový šestiválec se dvěma turbodmychadly. Výsledkem je výkon 240 kW (326 koní) a především točivý moment 700 Nm. To vše je distribuováno na všechna kola. I systém xDrive však podle Alpiny prošel úpravou, stejně jako osmistupňový automat.

Parametry ukazují jedno z nejrychlejších dieselových aut na trhu. Z nuly na stovku to zvládne za 4,9 sekund, na dvoustovce je z klidu za dvacet vteřin. Maximální rychlost činí 275 kilometrů za hodinu.

Alpina B7 po roce ještě zrychlila. Z maximálních 310 na 330 km/hod

Alpina B7 po roce ještě zrychlila. Z maximálních 310 na 330 km/hod

Pětka od Alpiny získala typické prvky poměrně konzervativního tunera. Nesmí chybět mnohapaprsková dvacetipalcová kola nebo decentní bodykit. Interiér je vyšperkován tradičními modrými budíky a zeleným prošíváním.

Oficiální odhalení novinky bude na autosalonu ve Frankfurtu, který své brány otevírá už příští týden, 12. září. Objednávky však už Němci přijímají jak na sedan, tak kombi.

Prohlédněte si kompletní fotogalerii:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků