Je toto řešení přepravy v přeplněných městech? Auto a dron v jednom!

Tři velké společnosti na autosalonu v Ženevě ukazují svou létající vizi budoucnosti. Má tohle šanci dostat se do sériové výroby?

Jako z devadesátkového sci-fi filmu vypadá vize létajícího dronu, který umí fungovat i jako klasické auto. Tohle však není ani filmová představa, ani cvičení neznámého designérského studia, které na sebe chce upozornit. Veškerou vážnost dává projektu nazvanému "Pop.up Next" trojice věhlasných značek.

Za automobilovou složkou stojí Audi ve spolupráci s koncernově spřízněným studem Italdesign. Tu létající část pak nikdo jiný než evropský gigant letectví, Airbus. Koncept je k vidění na ženevském autosalonu.

Mladší bratr vládní limuzíny A8: Zkoumali jsme novou generaci Audi A6

Mladší bratr vládní limuzíny A8: Zkoumali jsme novou generaci Audi A6

Jedná se o čistě elektrický, zcela automatizovaný koncept pro "horizontální a vertikální mobilitu," jak uvádí Audi. Ve vzdálené budoucnosti má rychle a komfortně přepravovat osoby ve velkoměstech po silnicích i vzduchem, a vyřešit tak problémy s dopravou.

Technicky na to jde stejně, jako kamerové drony. Má čtveřici vrtulí s elektromotory o výkonu 60 kW a speciální technologií pro tichý městský provoz. Vrtule se pro použití modulu na silnici odpojí a přenechají práci dosud samostatnému podvozku. V přiloženém klipu je k vidění také vize objednání tohoto dopravního prostředku přímo z bussiness třídy v letadle.

Interiéru dominuje 49" displej, interakce mezi uživatelem a technikou probíhá prostřednictvím rozpoznávání řeči a tváře, sledování očí a dotykové funkce. Ultralehká kabina pro dva cestující může být spojena buď s automobilovým, nebo létajícím modulem.

Podobný koncept ukázala automobilka už na loňském ženevském stánku.Právě přídomek Next ale značí pokračování v podobě lehčí konstrukce a zdokonalené techniky.

Speciál: Autosalon Ženeva 2018

Autosalon v Ženevě je jedna z největších událostí automobilového roku. Letošní ročník pro novináře začíná v pondělí 5. března, kdy bude vyhlášeno evropské Auto roku 2018 (COTY). Na úterý 6. a středu 7. března připadají hlavní tiskové dny, a od čtvrtka 8. do neděle 18. března je výstaviště Palexpo přístupné pro veřejnost.

Kompletní přehled očekávaných novinek

Nová Škoda Fabia • Kia CeedHyundai Santa FePeugeot 508 • Toyota AurisBMW X4 • Mercedes-Benz G • Jeep WranglerCupra • Lamborghini UrusJaguar I-PaceVolvo V60Citroën Berlingo • Porsche 911 GT3 RS VW I.D. Vizzion • Lexus UX Ferrari 488 Pista

TEST Mercedes-Benz A 180 d: Opravdu potřebujete naftu?

Mercedes-Benz A 180 d

Nová generace Mercedesu třídy A dostala svěží vnější tvary a doslova revoluční interiér. Otestovali jsme jedinou vznětovou verzi nabídky a příjemně překvapila nejenom reálnou spotřebou.

včera | Jan Mička | 16 příspěvků
Minitest Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet 4×4: Pořád jako pírko!

Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet 4×4 (minitest)

Aktuální Vitara už nějakou dobu spoléhá výlučně na benzínové turbomotory a nedávno k nim nově přibylo i více bezpečnostních systémů. Jak jezdí se čtrnáctistovkou, manuálem a pohonem všech kol?

13.  12.  2018 | Miro Mihálik | 21 příspěvků
Minitest Nissan Altima 2.5 CVT SV: Mnohem lepší, než se může zdát

Nissan Altima 2.5 CVT SV (minitest)

Větší japonské sedany Evropa téměř ignoruje, z vlastní zkušenosti z amerických cest vám ale můžeme říci, že je to docela škoda. Třeba Nissan Altima je skvělý vůz s neskutečnou spotřebou!

11.  12.  2018 | Miro Mihálik | 67 příspěvků