Evropská ikona nejspíš s výrobou míří do Číny.
BMW je blízko dohodě s čínským Great Wall, který by měl v Číně vyrábět vozy Mini. Pokud by jednání vyšla, bylo by to vůbec poprvé, co by ikonické britské vozy vznikaly mimo Evropu. Podle agentury Bloomberg by měla dohoda obsahovat i export vozů mimo Čínu. Zatím není jasné, do jaké míry takové opatření ovlivní produkci ve Velké Británii.
BMW, majitel značky Mini, už v Číně své vozy vyrábí. Každá cizí automobilka však musí na čínském trhu spolupracovat s domácí společností. K tomu Bavorští využívají automobilku Brilliance. Zato Great Wall, o kterém se mluví v souvislosti s Mini, žádného zahraničního partnera nemá. Jedná se ale o tamního největšího výrobce vozů SUV.
Letos už se o přesunu výroby vozů Mini jednou hovořilo. Zatím je však jasné, že nadcházející plně elektrická varianta bude vznikat opět v britském Oxfordu. Spekulovalo se ovšem o německé či nizozemské továrně. Myšlenky BMW o výrobě mimo Británii vznikají i kvůli hrozícím komplikacím v souvislosti s Brexitem.
Podívejte se na britskou výrobu Mini:
Původní Mini byla britská ikona 60. let. V osmdesátých letech byla výroba originálních Mini ukončena, v roce 1994 se pak značka patřící k Rover Group dostala pod BMW.
V roce 2001 se objevila nová generace v podobě Mini One a sportovních verzí Cooper.
Mini Cooper • Mini Cabrio • Mini Clubman • Mini Countryman