Pontiac z roku 1979 má najeto jen 104 kilometrů a je na prodej

V USA je na prodej velmi zajímavý kousek. Pontiac z roku 1979 má totiž najeto pouhých 104 kilomterů a je tak v naprosto původním stavu. V kombinaci s jeho zajímavou historií se jedná o opravdu jedinečný vůz.
Pontiac z roku 1979 má najeto jen 104 kilometrů a je na prodej

Nebudeme si nic nalhávat, sláva Pontiacu už je dávno pryč. Přesto se však najdou chvíle, kdy se po téhle americké značce musí stýskat každému milovníkovi vzrušení na silnicích. Tento Pontiac Firebird Trans Am je toho živoucím příkladem.

Model z roku 1979 je totiž jedním z posledních opravdu nabušených aut, protože v 80. letech přišla první nařízení o emisích a s "muscle" cars to už šlo jen z kopce. Tento Firebird má k dispozici kompletní dokumentaci, je naprosto originální a to včetně motoru V-8 s objemem 6.6 litrů, 15-ti palcových kol a krásné tovární barvy Starlight. K tomu má najeto neuvěřitelných jen 104 kilometrů a opravdu pestrou historii.

„Engine Swap“ naruby. Pontiac Firebird dostane základ z Priusu

„Engine Swap“ naruby. Pontiac Firebird dostane základ z Priusu

Ke koupi tohoto Pontiacu se totiž v roce 1978 rozhodl William Leland III, synovec zakladatele značky Cadillac Henryho Lelanda. Koupil mu ho jeho otec a zajímavostí je, že ho majitel nikdy nenechal registrovat, aby mohl jezdit po silnici. Pouze si na něj zapůjčil prodejní značky, aby ho bylo možné převážet. Bohužel ale Leland zemřel ve věku 42 let a péči nad Trans Am převzal jeho otec, který na přání svého syna držel vůz v úschově a najel s ním jen 30 kilomterů, když ho přepravoval do své garáže. Zbylých 74 najezdil původní majitel.

Ford Mustang prý dostane ostrý paket pro osmiválcovou verzi GT

Ford Mustang prý dostane ostrý paket pro osmiválcovou verzi GT

Vůz ja na prodej u firmy RK Motors a jeho cena je 160 000 dolarů, tedy asi 3,5 milionu korun.

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

včera | Milan Lažanský | 38 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků