Pontiac Solstice SD-290, novodobá historie

Zkuste si vzpomenout, jak vypadaly závodní speciály před desítkami let. Malá placka pro jednoho řidiče, který většinou seděl v otevřené kabině. A právě takto vypadá studie Pontiac Solstice SD-290, která byla představena na autoshow SEMA v Las Wegas.

Po stránce designu je nutno říci, že vůz je opravdu retro a design se opravdu povedl. Je v něm vidět odkaz na historií motoristických závodů.

Po technické stránce nabízí Slostice SD-290 turbem přeplňovaný dvoulitr o výkonu 290 koní, proto také to číslo v názvu. Výkon motoru, který leží vpředu, je přenášen na zadní kola prostřednictvím pětistupňového manuálu.

Závodní jsou také brzdy, které mají umožnit neúnavné brzdění při radovánkách za volantem. Nastavitelný podvozek pak umožní vyladit si vůz dle svých potřeb.

Hmotnost vozu sice nebyla zveřejněna, ale odhaduje se na zhruba 1 100 kg, což má ve spojení s nízkým těžištěm a naladěním poskytovat výbornou zábavu za volantem.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Pontiac Solstice SD-290

 

Minitest Honda HR-V 1.5 VTEC Sport: Uhájí vyšší cenu slušnou dynamikou?

Honda HR-V 1.5 VTEC Sport

Honda se rozhodla ještě více zatraktivnit svůj crossover HR-V a jeho nabídku rozšířila i o verzi Sport. Podívali jsme se jí na zoubek s převodovkou CVT i s klasickou šaltpákou.

17.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 20 příspěvků
TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

15.  10.  2019 | Miro Mihálik
TEST Peugeot 508 SW GT 2.0 BlueHDi EAT8: Cena za design

Peugeot 508 SW GT 2.0 HDi EAT8

Kombi varianta nové 508 je pohledný a jemně avantgardní vůz, však také po zásluze získal letos ocenění Red Dot Design Award. Není to ale jediná jeho cena za design. Cenu za design totiž zaplatí i zákazníci. Jak fakticky, tak především v přeneseném významu.

13.  10.  2019 | Petr Schnagl | 105 příspěvků