Pontiac Solstice Coupé: lehkonohý Američan

Pontiac Solstice se prodává jako Roadster již delší dobu. Nyní automobilka vypustila do světa také verzi Coupé.

Pontiac Solstice je v Americe velmi oblíbeným vozem. Je tomu tak hlavně díky jeho vlastnostem, které při typickém charakteru tamních těžkotonážních „sporťáků“ působí jako pírko. Základem úspěchu je lehké šasi s lehkým motorem za zadní nápravou a pohon zadních kol, vždyť Solstice je jen mírně modifikovaným Opelem GT (nebo dříve naopak).

Jenomže ne každý dokázal ocenit Solstice v provedení Roadster, a tak automobilka představila také verzí Coupé, ovšem s netradičním odnímatelným střešním panelem. To je možná škoda, protože právě pevný díl mohl přispět k pevnosti a tuhosti karoserie samotné, nic takového se ale nestalo. Střední část střechy může být vyrobena buď z hořčíku nebo zůstane klasicky plátěná.

Oproti roadsteru se odehrály nepatrné změny také na karoserii, a to hlavně díky jinak se svažující zadní části, která ve verzi Coupé působí mnohem vyváženěji. Vůz se může pyšnit vcelku kompaktními rozměry (3992x1810x1992 mm), ale hlavně již zmiňovanou nízkou pohotovostní hmotností jen 1329 resp. 1369 kg dle použitého motoru.

Pro pohon se totiž bude starat dvojice čtyřválcových zážehových agregátů. Slabší z nich má větší objem (2,4 l), ovšem atmosférické plnění a výkon 129 kW/175 k. Točivý moment pak vrcholí na hodnotě 226 Nm při 4500 ot./min. Při náročnější je zde dobře známý dvoulitrový turbomotor s výkonem 195 kW/265 k a točivým momentem 353 Nm dosahovaným v pásmu 2500-5250 ot./min.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Pontiac Solstice Coupé

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol | 3 příspěvky
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků