Pontiac Solstice Coupé: lehkonohý Američan

Pontiac Solstice se prodává jako Roadster již delší dobu. Nyní automobilka vypustila do světa také verzi Coupé.

Pontiac Solstice je v Americe velmi oblíbeným vozem. Je tomu tak hlavně díky jeho vlastnostem, které při typickém charakteru tamních těžkotonážních „sporťáků“ působí jako pírko. Základem úspěchu je lehké šasi s lehkým motorem za zadní nápravou a pohon zadních kol, vždyť Solstice je jen mírně modifikovaným Opelem GT (nebo dříve naopak).

Jenomže ne každý dokázal ocenit Solstice v provedení Roadster, a tak automobilka představila také verzí Coupé, ovšem s netradičním odnímatelným střešním panelem. To je možná škoda, protože právě pevný díl mohl přispět k pevnosti a tuhosti karoserie samotné, nic takového se ale nestalo. Střední část střechy může být vyrobena buď z hořčíku nebo zůstane klasicky plátěná.

Oproti roadsteru se odehrály nepatrné změny také na karoserii, a to hlavně díky jinak se svažující zadní části, která ve verzi Coupé působí mnohem vyváženěji. Vůz se může pyšnit vcelku kompaktními rozměry (3992x1810x1992 mm), ale hlavně již zmiňovanou nízkou pohotovostní hmotností jen 1329 resp. 1369 kg dle použitého motoru.

Pro pohon se totiž bude starat dvojice čtyřválcových zážehových agregátů. Slabší z nich má větší objem (2,4 l), ovšem atmosférické plnění a výkon 129 kW/175 k. Točivý moment pak vrcholí na hodnotě 226 Nm při 4500 ot./min. Při náročnější je zde dobře známý dvoulitrový turbomotor s výkonem 195 kW/265 k a točivým momentem 353 Nm dosahovaným v pásmu 2500-5250 ot./min.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Pontiac Solstice Coupé

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Subaru Forester 2.0i-L: Vylepšený kmet dostal dvě oči navíc

Subaru Forester 2.0iL (minitest)

Forester chce v letošním roce k poctivému podvozku nabídnout i porci aktivní bezpečnosti. Přesvědčí matador kategorie i ty "bezpečně smýšlející"?

včera | Milan Lažanský | 1 příspěvek
Minitest Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC: Jsou vylepšení znát?

Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC (minitest )

Mitsubishi ASX se v provedení modelového roku 2018 nezměnilo po technické stránce, zapracovalo ale na designu.

13.  1.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků
TEST Kia Stinger GT 3.3 T-GDI AWD: Díky, Alberte!

Kia Stinger GT 3.3 T-GDI AWD

Trvalo více než pět let, než Kia přetavila fantastický koncept GT v produkční auto. Najala na to ty správné lidi a výsledkem je gran turismo, který nemá v historii značky obdoby.

11.  1.  2018 | Jan Mička | 114 příspěvků