Pontiac Solstice Coupé: lehkonohý Američan

Pontiac Solstice se prodává jako Roadster již delší dobu. Nyní automobilka vypustila do světa také verzi Coupé.

Pontiac Solstice je v Americe velmi oblíbeným vozem. Je tomu tak hlavně díky jeho vlastnostem, které při typickém charakteru tamních těžkotonážních „sporťáků“ působí jako pírko. Základem úspěchu je lehké šasi s lehkým motorem za zadní nápravou a pohon zadních kol, vždyť Solstice je jen mírně modifikovaným Opelem GT (nebo dříve naopak).

Jenomže ne každý dokázal ocenit Solstice v provedení Roadster, a tak automobilka představila také verzí Coupé, ovšem s netradičním odnímatelným střešním panelem. To je možná škoda, protože právě pevný díl mohl přispět k pevnosti a tuhosti karoserie samotné, nic takového se ale nestalo. Střední část střechy může být vyrobena buď z hořčíku nebo zůstane klasicky plátěná.

Oproti roadsteru se odehrály nepatrné změny také na karoserii, a to hlavně díky jinak se svažující zadní části, která ve verzi Coupé působí mnohem vyváženěji. Vůz se může pyšnit vcelku kompaktními rozměry (3992x1810x1992 mm), ale hlavně již zmiňovanou nízkou pohotovostní hmotností jen 1329 resp. 1369 kg dle použitého motoru.

Pro pohon se totiž bude starat dvojice čtyřválcových zážehových agregátů. Slabší z nich má větší objem (2,4 l), ovšem atmosférické plnění a výkon 129 kW/175 k. Točivý moment pak vrcholí na hodnotě 226 Nm při 4500 ot./min. Při náročnější je zde dobře známý dvoulitrový turbomotor s výkonem 195 kW/265 k a točivým momentem 353 Nm dosahovaným v pásmu 2500-5250 ot./min.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Pontiac Solstice Coupé

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Honda HR-V 1.5 VTEC Sport: Uhájí vyšší cenu slušnou dynamikou?

Honda HR-V 1.5 VTEC Sport

Honda se rozhodla ještě více zatraktivnit svůj crossover HR-V a jeho nabídku rozšířila i o verzi Sport. Podívali jsme se jí na zoubek s převodovkou CVT i s klasickou šaltpákou.

17.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 20 příspěvků
TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

15.  10.  2019 | Miro Mihálik
TEST Peugeot 508 SW GT 2.0 BlueHDi EAT8: Cena za design

Peugeot 508 SW GT 2.0 HDi EAT8

Kombi varianta nové 508 je pohledný a jemně avantgardní vůz, však také po zásluze získal letos ocenění Red Dot Design Award. Není to ale jediná jeho cena za design. Cenu za design totiž zaplatí i zákazníci. Jak fakticky, tak především v přeneseném významu.

13.  10.  2019 | Petr Schnagl | 105 příspěvků