Pontiac Solstice Coupé: lehkonohý Američan

Pontiac Solstice se prodává jako Roadster již delší dobu. Nyní automobilka vypustila do světa také verzi Coupé.

Pontiac Solstice je v Americe velmi oblíbeným vozem. Je tomu tak hlavně díky jeho vlastnostem, které při typickém charakteru tamních těžkotonážních „sporťáků“ působí jako pírko. Základem úspěchu je lehké šasi s lehkým motorem za zadní nápravou a pohon zadních kol, vždyť Solstice je jen mírně modifikovaným Opelem GT (nebo dříve naopak).

Jenomže ne každý dokázal ocenit Solstice v provedení Roadster, a tak automobilka představila také verzí Coupé, ovšem s netradičním odnímatelným střešním panelem. To je možná škoda, protože právě pevný díl mohl přispět k pevnosti a tuhosti karoserie samotné, nic takového se ale nestalo. Střední část střechy může být vyrobena buď z hořčíku nebo zůstane klasicky plátěná.

Oproti roadsteru se odehrály nepatrné změny také na karoserii, a to hlavně díky jinak se svažující zadní části, která ve verzi Coupé působí mnohem vyváženěji. Vůz se může pyšnit vcelku kompaktními rozměry (3992x1810x1992 mm), ale hlavně již zmiňovanou nízkou pohotovostní hmotností jen 1329 resp. 1369 kg dle použitého motoru.

Pro pohon se totiž bude starat dvojice čtyřválcových zážehových agregátů. Slabší z nich má větší objem (2,4 l), ovšem atmosférické plnění a výkon 129 kW/175 k. Točivý moment pak vrcholí na hodnotě 226 Nm při 4500 ot./min. Při náročnější je zde dobře známý dvoulitrový turbomotor s výkonem 195 kW/265 k a točivým momentem 353 Nm dosahovaným v pásmu 2500-5250 ot./min.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Pontiac Solstice Coupé

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

dnes | Miro Mihálik | 30 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků