Pontiac G8 Sport Truck: El Camino má nástupce

Více než dvacet let poté, co z výrobních pásů Chevroletu sjel poslední legendární vůz typu El Camino, má za něj GM zřejmě konečně náhradu.

Koncept je jasný. Dvoudvéřový pick-up s otevřenou ložnou plochou, dynamickým vzhledem, ale především vycizelovaným podvozkem a obrovským motorem. Takový vůz připravil GM pro modelový rok 2010, takže zahájení prodejů můžeme očekávat již zhruba za 14 měsíců, a odvodil jej od sedanu Pontiac G8, jenž vychází z nového auta, uvedeného v Austrálii jako Holden Commodore. Jako studie se tento náklaďáček představil letos v New Yorku. Zatím nese název Pontiac G8 Sport Truck a o jeho jménu není dosud rozhodnuto. Jisté je přitom jen to, že GM neoživí jméno El Camino, o názvu připravovaného auta rozhodne publium, jež má možnost svůj názor vyjádřit na  zvláštní stránce www.pontiac.com/namethiscar

Pick-up Pontiac G8 Sport Truck hostí pod svojí kapotou mohutný osmiválec s objemem rovných šesti litrů, jenž byl převzat ze sedanu G8 GT. Dosahuje shodného výkonu 361 koní, díky čemuž tento „truck“ údajně zrychlí z 0 na 96 km/h za 5,4 sekundy, tedy jen nepatrně později než výchozí sedan. O přenos točivého momentu se stará šestistupňová automatická převodovka. Další zlepšení dynamických schopností lze očekávat od instalace speciálního krytu jinak otevřené ložné plochy. Vyloučit nelze pozdější doplnění nabídky nového pick-upu ještě výkonnější pohonnou jednotkou, a sice Pontiac G8 GXP. Ta z objemu 6,2 litru dává více než 400 koní a pod kapotou nového typu by se mohla objevit již pro modelový rok 2011.  

Plastem obložený nákladový prostor má vysoké bočnice a je dlouhý takřka 1 900 mm, užitečné zatížení se v porovnání se sedanem zvýší, ale zřejmě jen nepatrně. Pro zaručení dobrých jízdních vlastností i při vytížení byl rozvor náprav prodloužen o více než 100 mm, upraveno bylo zavěšení zadních kol a skelet karosérie byl vyztužen pomocí šedesátky nových dílů. Omezený, ovšem uzavřený prostor pro odkládání drobností je umístěn za opěradly. Interiér je v podstatě shodný se sedanem, včetně stejné palubní desky a sady kontrolních a ovládacích prvků.

Příchod každého podobného auta je pro řadu z nás potěšením. Naznačuje totiž, že i přes tenčící se zásoby ropy a vražedné emisní limity vznikají stále vozy, jež nabízejí možnost návratu k čístému potěšení z jízdy silným vozem.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Pontiac G8 Sport Truck
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

včera | Jan Mička | 2 příspěvky
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků