Pontiac G8: rodinná Amerika

Pontiac zanedlho na autosalóne v Chicagu predstaví model G8. A rozhodne ide o dielo zaujímavé.

Amerika po podobných autách túži. Veľké sedany s veľkými šesť a osemvalcami sú na domácej pôde viac než vítané. Pontiac teraz takýto model predstaví a projekt určite stojí za zoznámenie.

K dispozícii budú dve verzie. Základná G8 bude pod kapotou ukrývať vidlicový šesťvalec s objemom 3,6 l a výkonom 194 kW (264 k) pri 6300 ot./min. Točivý moment agregátu dosahuje hodnoty 340 Nm pri 3200 otáčkach. Výkon pochopiteľne poputuje výhradne na zadnú nápravu.

Pre náročnejších má Pontiac pripravenú verziu G8 GT. Tú bude poháňať veľký osemvalec s objemom 6 litrov a výkonom 270 kW (367 k) pri 5700 ot. Točivý moment motora vrcholí na hodnote 530 Nm pri 4400 ot./min. Model dostane športovejšie naladený podvozok a výkonnejšie brzdy. Okrem klasického šesťstupňového automatu bude neskôr dokonca k dispozícii aj manuál s rovnakým počtom stupňov.

Okrem slušných výkonov na cestách má G8 priniesť pochopiteľne dostatok vnútorného priestoru a dobré dielenské spracovanie. Kompletná bezpečnostná výbava bude dodávaná v základe. V interiéri bude na výber mnoho kombinácii materiálov z pravého dreva, jemnej kože a chrómovaných doplnkov.

Na dĺžku meria G8 slušných 4982 mm, široký je 1899 mm a dosahuje výšku 1465 mm. Vďaka rázvoru 2915 mm si zadní cestujúci na miesto na nohy určite sťažovať nebudú. Pokiaľ hmotnosť nad úrovňou dve tony, ste na omyle. Základný model váži 1760 kg, osemvalcová verzia len o ďalších 50 kg viac.

Prekvapením môže byť fakt, že „géosmička“ sa nebude vyrábať v USA, ale po boku Holdenu Commodore v austrálskom Adelaide. Za najväčších protivníkov u Pontiacu považujú Nissan Maxima a Dodge Charger. Pokiaľ automobilka nasadí rozumnú cenu, s predajným úspechom by nemal byť žiadny problém.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Pontiac G8, predprodukčné fotografie

Minitest Honda HR-V 1.5 VTEC Sport: Uhájí vyšší cenu slušnou dynamikou?

Honda HR-V 1.5 VTEC Sport

Honda se rozhodla ještě více zatraktivnit svůj crossover HR-V a jeho nabídku rozšířila i o verzi Sport. Podívali jsme se jí na zoubek s převodovkou CVT i s klasickou šaltpákou.

17.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 20 příspěvků
TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

15.  10.  2019 | Miro Mihálik
TEST Peugeot 508 SW GT 2.0 BlueHDi EAT8: Cena za design

Peugeot 508 SW GT 2.0 HDi EAT8

Kombi varianta nové 508 je pohledný a jemně avantgardní vůz, však také po zásluze získal letos ocenění Red Dot Design Award. Není to ale jediná jeho cena za design. Cenu za design totiž zaplatí i zákazníci. Jak fakticky, tak především v přeneseném významu.

13.  10.  2019 | Petr Schnagl | 105 příspěvků