Pontiac G8: rodinná Amerika

Pontiac zanedlho na autosalóne v Chicagu predstaví model G8. A rozhodne ide o dielo zaujímavé.

Amerika po podobných autách túži. Veľké sedany s veľkými šesť a osemvalcami sú na domácej pôde viac než vítané. Pontiac teraz takýto model predstaví a projekt určite stojí za zoznámenie.

K dispozícii budú dve verzie. Základná G8 bude pod kapotou ukrývať vidlicový šesťvalec s objemom 3,6 l a výkonom 194 kW (264 k) pri 6300 ot./min. Točivý moment agregátu dosahuje hodnoty 340 Nm pri 3200 otáčkach. Výkon pochopiteľne poputuje výhradne na zadnú nápravu.

Pre náročnejších má Pontiac pripravenú verziu G8 GT. Tú bude poháňať veľký osemvalec s objemom 6 litrov a výkonom 270 kW (367 k) pri 5700 ot. Točivý moment motora vrcholí na hodnote 530 Nm pri 4400 ot./min. Model dostane športovejšie naladený podvozok a výkonnejšie brzdy. Okrem klasického šesťstupňového automatu bude neskôr dokonca k dispozícii aj manuál s rovnakým počtom stupňov.

Okrem slušných výkonov na cestách má G8 priniesť pochopiteľne dostatok vnútorného priestoru a dobré dielenské spracovanie. Kompletná bezpečnostná výbava bude dodávaná v základe. V interiéri bude na výber mnoho kombinácii materiálov z pravého dreva, jemnej kože a chrómovaných doplnkov.

Na dĺžku meria G8 slušných 4982 mm, široký je 1899 mm a dosahuje výšku 1465 mm. Vďaka rázvoru 2915 mm si zadní cestujúci na miesto na nohy určite sťažovať nebudú. Pokiaľ hmotnosť nad úrovňou dve tony, ste na omyle. Základný model váži 1760 kg, osemvalcová verzia len o ďalších 50 kg viac.

Prekvapením môže byť fakt, že „géosmička“ sa nebude vyrábať v USA, ale po boku Holdenu Commodore v austrálskom Adelaide. Za najväčších protivníkov u Pontiacu považujú Nissan Maxima a Dodge Charger. Pokiaľ automobilka nasadí rozumnú cenu, s predajným úspechom by nemal byť žiadny problém.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Pontiac G8, predprodukčné fotografie

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

včera | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků