Pontiac G8: rodinná Amerika

Pontiac zanedlho na autosalóne v Chicagu predstaví model G8. A rozhodne ide o dielo zaujímavé.

Amerika po podobných autách túži. Veľké sedany s veľkými šesť a osemvalcami sú na domácej pôde viac než vítané. Pontiac teraz takýto model predstaví a projekt určite stojí za zoznámenie.

K dispozícii budú dve verzie. Základná G8 bude pod kapotou ukrývať vidlicový šesťvalec s objemom 3,6 l a výkonom 194 kW (264 k) pri 6300 ot./min. Točivý moment agregátu dosahuje hodnoty 340 Nm pri 3200 otáčkach. Výkon pochopiteľne poputuje výhradne na zadnú nápravu.

Pre náročnejších má Pontiac pripravenú verziu G8 GT. Tú bude poháňať veľký osemvalec s objemom 6 litrov a výkonom 270 kW (367 k) pri 5700 ot. Točivý moment motora vrcholí na hodnote 530 Nm pri 4400 ot./min. Model dostane športovejšie naladený podvozok a výkonnejšie brzdy. Okrem klasického šesťstupňového automatu bude neskôr dokonca k dispozícii aj manuál s rovnakým počtom stupňov.

Okrem slušných výkonov na cestách má G8 priniesť pochopiteľne dostatok vnútorného priestoru a dobré dielenské spracovanie. Kompletná bezpečnostná výbava bude dodávaná v základe. V interiéri bude na výber mnoho kombinácii materiálov z pravého dreva, jemnej kože a chrómovaných doplnkov.

Na dĺžku meria G8 slušných 4982 mm, široký je 1899 mm a dosahuje výšku 1465 mm. Vďaka rázvoru 2915 mm si zadní cestujúci na miesto na nohy určite sťažovať nebudú. Pokiaľ hmotnosť nad úrovňou dve tony, ste na omyle. Základný model váži 1760 kg, osemvalcová verzia len o ďalších 50 kg viac.

Prekvapením môže byť fakt, že „géosmička“ sa nebude vyrábať v USA, ale po boku Holdenu Commodore v austrálskom Adelaide. Za najväčších protivníkov u Pontiacu považujú Nissan Maxima a Dodge Charger. Pokiaľ automobilka nasadí rozumnú cenu, s predajným úspechom by nemal byť žiadny problém.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Pontiac G8, predprodukčné fotografie

bazar

Nissan Juke 1,2
Rok výroby: 2017
Stav: nový vůz
Cena: 370 000 Kč
Nissan Juke 1,6
Rok výroby: 2013
Stav: 53 870 km
Cena: 275 000 Kč
Nissan Juke 1,6
Rok výroby: 2017
Stav: nový vůz
Cena: 436 000 Kč
Nissan Juke 1,6
Rok výroby: 2017
Stav: nový vůz
Cena: 500 000 Kč
Nissan Juke 1,6
Rok výroby: 2017
Stav: nový vůz
Cena: 560 000 Kč
Nissan Juke 1,6
Rok výroby: 2017
Stav: nový vůz
Cena: 500 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

včera | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků