Pontiac G8 přežije pod názvem Chevrolet Caprice

Značka Pontiac od příštího roku končí, pro sportovní sedan G8 však slunce zřejmě nezapadne. Na trhu zůstane pod značkou Chevrolet.

Když se vloni na trhu objevil model G8 GT, značka dostala po dlouhých dekádách konečně stroj, jenž navázal na někdejší popularitu kvalitních sportovních vozů Pontiac. My jsme vám jej představili na tomto místě, řeč o něm padla i v našem výběru desítky nejlepších Pontiaců všech dob, jenž jsme pak uvedli na tomto místě.

Své kořeny má v Austrálii u Holdenu a hned od počátku byl konstruován jako výkonný osmiválcový sedan s pohonem zadní nápravy a pokrokovým nezávislým zavěšením všech kol. Pokud se mezi moderními sportovními vozy může nějaký americký automobil postavit evropské a japonské konkurenci, bude to právě G8 GT, jenž je navíc k dispozici za podstatně nižší cenu, která však zatím nijak výrazný prodejní úspěch nepřinesla. Je to smutné, ale svého nástupce již Ponstiac G8 GT nedostane, ale díky prozřetelnosti nejvyšších zřejmě ta stávající nezanikne.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Chevrolet Caprice, následník Pontiacu G8

Když sedmasedmdesátiletý Bob Lutz, manažerská legenda amerického automobilového průmyslu, oznámil, že na konci letošního roku hodlá nastoupit do důchodu, příznivci koncernu General Motors posmutněli. Nyní však Lutz své rozhodnutí pod vlivem okolností změnil a rozhodl se své působení v čele divize pro kreativitu a vztahy s veřejností prodloužit.

V nedávném rozhovoru pro časopis Automobil Magazine zároveň prohlásil, že Pontiac G8 není mrtvý. Ještě před měsícem přitom Fritz Henderson tvrdil, že projekt G8 s pohonem zadních kol končí, Lutz však nyní fandy klasické koncepce ujistil, že bude na americkém trhu pokračovat jako Chevrolet Caprice. „Když jsme se naposledy podívali na G8,“ řekl Bob Lutz, „zjistili jsme, (...) že je příliš dobrý na zatracení.“ To však není jediným důvodem k tomu pokračovat v dovozu tohoto dobrého vozu, jenž se i pro USA vyrábí v Austrálii. Jde rovněž o platné importní dohody a o skutečnost, že je sesterský Holden Commodore na řadě trhů nabízen jako Chevrolet.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Odstupující Pontiac G8

Lutz však nezmínil, v jaké podobě Pontiac G8 bude zachován, zda to bude přímý sourozenec Commodore, nebo Holden Caprice s prodlouženým rozvorem náprav. Pro pokračování této platformy na americkém trhu hovoří i skutečnost, že je Cadillac CTS-V v provedení kupé podle Lutze blíže sériové produkci, než to vypadá. Zástupci americké vlády totiž při prezentaci údajně projevili o tento sportovní vůz s ambicemi zaútočit třeba na BMW M3 výrazný zájem. „Když jsme se společně dívali na designérský styl a jeho budoucnost, shodli jsme se právě na Cadillacu CTS-V Coupe,“ řekl Lutz. „Myslím, že někteří z těch pánů si jej chtějí koupit.“ 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Holden Caprice
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Holden Commodore
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Chevrolet Lumina
Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků