Pontiac G8 přežije pod názvem Chevrolet Caprice

Značka Pontiac od příštího roku končí, pro sportovní sedan G8 však slunce zřejmě nezapadne. Na trhu zůstane pod značkou Chevrolet.

Když se vloni na trhu objevil model G8 GT, značka dostala po dlouhých dekádách konečně stroj, jenž navázal na někdejší popularitu kvalitních sportovních vozů Pontiac. My jsme vám jej představili na tomto místě, řeč o něm padla i v našem výběru desítky nejlepších Pontiaců všech dob, jenž jsme pak uvedli na tomto místě.

Své kořeny má v Austrálii u Holdenu a hned od počátku byl konstruován jako výkonný osmiválcový sedan s pohonem zadní nápravy a pokrokovým nezávislým zavěšením všech kol. Pokud se mezi moderními sportovními vozy může nějaký americký automobil postavit evropské a japonské konkurenci, bude to právě G8 GT, jenž je navíc k dispozici za podstatně nižší cenu, která však zatím nijak výrazný prodejní úspěch nepřinesla. Je to smutné, ale svého nástupce již Ponstiac G8 GT nedostane, ale díky prozřetelnosti nejvyšších zřejmě ta stávající nezanikne.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Chevrolet Caprice, následník Pontiacu G8

Když sedmasedmdesátiletý Bob Lutz, manažerská legenda amerického automobilového průmyslu, oznámil, že na konci letošního roku hodlá nastoupit do důchodu, příznivci koncernu General Motors posmutněli. Nyní však Lutz své rozhodnutí pod vlivem okolností změnil a rozhodl se své působení v čele divize pro kreativitu a vztahy s veřejností prodloužit.

V nedávném rozhovoru pro časopis Automobil Magazine zároveň prohlásil, že Pontiac G8 není mrtvý. Ještě před měsícem přitom Fritz Henderson tvrdil, že projekt G8 s pohonem zadních kol končí, Lutz však nyní fandy klasické koncepce ujistil, že bude na americkém trhu pokračovat jako Chevrolet Caprice. „Když jsme se naposledy podívali na G8,“ řekl Bob Lutz, „zjistili jsme, (...) že je příliš dobrý na zatracení.“ To však není jediným důvodem k tomu pokračovat v dovozu tohoto dobrého vozu, jenž se i pro USA vyrábí v Austrálii. Jde rovněž o platné importní dohody a o skutečnost, že je sesterský Holden Commodore na řadě trhů nabízen jako Chevrolet.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Odstupující Pontiac G8

Lutz však nezmínil, v jaké podobě Pontiac G8 bude zachován, zda to bude přímý sourozenec Commodore, nebo Holden Caprice s prodlouženým rozvorem náprav. Pro pokračování této platformy na americkém trhu hovoří i skutečnost, že je Cadillac CTS-V v provedení kupé podle Lutze blíže sériové produkci, než to vypadá. Zástupci americké vlády totiž při prezentaci údajně projevili o tento sportovní vůz s ambicemi zaútočit třeba na BMW M3 výrazný zájem. „Když jsme se společně dívali na designérský styl a jeho budoucnost, shodli jsme se právě na Cadillacu CTS-V Coupe,“ řekl Lutz. „Myslím, že někteří z těch pánů si jej chtějí koupit.“ 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Holden Caprice
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Holden Commodore
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Chevrolet Lumina
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 29 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků